Quenny membelek dirinya di cermin yang sebesar alam di hadapannya . Dia kemudiannya mengukir senyum nipis .
"Dah ready ke ?" soal adelia yang tetiba masuk
Quenny memandang ke arah Adelia lalu mengeleng .
"Tak pe , walter dah cite semua kat akak , mungkin korang memang dipertemukan macam ni "
"Tapi saya tak ready , saya tak pernah terfikir pun nak berkahwin , " balas queeny
"Tak pe , nanti queeny akan biasa dengan semua ni"
Queeny perlahan-lahan mengangguk . Adelia mengukir senyum .
"Dah jom, semua dah tunggu kat bawah"
Queeny mengangguk lalu mengikuti langkah Adelia dari belakang .
***
Majlis walter dan Quenny berlangsung dengan sederhana . Hanya dibuat di banglo milik walter . Tak semeriah majlis chris , tak juga semeriah majlis ian , apalagi semeriah majlis steven . Jauh sekali .
Walter dan Queeny bertatapan antara satu sama lain. Kebahagian di mata mereka tidak kelihatan . Seolah-olah perkahwinan itu tak memberi makna buat mereka .
"Rapat sikit" arah jurukamera yang diupah oleh ian
Walter merapatkan badannya kepada Quenny. Pingang Queeny dipeluk kemas .
"Lepaslah" bisik Queeny dengan nada keras
"Kau jangan nak buat hal boleh tak ?" walter membalas sambil mengukir senyum kepada jurukamera di hadapannya.
"Eish!" Quenny menrengus perlahan.
"Pengantin perempuan sila senyum ye" arah jurukamera itu
Quenny mengukir senyum terpaksa .
"Okay , cantik!" puji jurukamera itu
Queeny dan Walter terkedu apabila jurukamera tersebut memberi arahan untuk menukar posisi dimana tangan Quenny akan melingkari leher walter dan mereka akan saling bertatapan.
"Wow sangat sepadan!"
Queeny memberi pandangan tajam kepada walter . Walter pula memandang Queeny dwngan padangan kosong .
"Okay kita stop dulu "
Quenny dan walter menghembus nafas lega. Mereka kemudiannya beralih ke meja makan .
"makan" arah walter
Quenny kemudiannnya makan perlahan-lahan.
"Congrat bro" tegur seseorang yang datang kepada mereka berdua
"Thanks tapi kau ni..." walter memandang ke arah lelaki bertopi itu .
"Aku Ezz Shane" katanya lalu membuka topinya .
Quenny berasa sedikit terkejut dengan keberadaan Ezz di situ .
"matalino ka , magpakasal na tumakas sa akin"
(pandai kau kan , berkahwin untuk lari dari aku) ezz mengukir senyum sinisQuenny hanya memandang tajam ke arahnya .
"Talagang ikaw ay isang walang malay na babae . Hinayaan kita ni Lola na dalhin ka rito para hindi magpakasal sa isang lalaking hindi mo kilala"
(Kau memang perempuan tak sedar diri . Nenek benarkan aku bawa kau kat sini bukan untuk kahwin dengan lelaki yang kau tak kenal!) bisik Ezz kepada Quenng dengan nada sedikit kerasWalter menolak kasar kepala Ezz menjauhi wajah Quenny.
"Sayang" walter mengengam tangan Quenny dengan kemas. Sepatah haram pun dia tak faham apa yang dibicarakan oleh Quenny dan Ezz.
YOU ARE READING
My Protector , MAFIA
RandomWALTER LIM! Seorang mafia yang berperangai selamba. Dia kenal apa itu cinta namun tidak pernah merasakannya . Dia hanya berharap dengan jodoh dan beranggapan bahawa jodoh tu akan datang dengan sendirinya apabila tiba masanya . Hmm, macam jatuh dari...