Bab 38

4.2K 357 23
                                    

Chris , ian , walter , kevin dan steven berpakaian serba hitam . Setelah sehari ian bertungkus lumus mencari location akhirnya dijumpai juga .

"Haih aku nak ikut" rengek Kelvin .

Steven ketawa kecil .

"Tak yah lah , kau kan masih sakit "

"Kau pun same je! "

"Eh aku dah sihat okay! " balas Steven sambil menyisip pistol di belakangnya.

Kelvin mencebik .

"Tak boleh ke aku ikut , tangan aku patah sebelah je , sebelah lagi masih berfungsi ape ." ujar Kelvin sambil membuat muka meminta simpati .

"Boleh " balas Chris . Kevin memandang ke arah Chris manakala Kelvin sudah pun bersorak gembira.

"Tapi... "

"Eh ade tapi pulak? " sampuk Kelvin

"Tapi kau just follow Ian , Duduk dalam kereta diam-diam . Tengok je kitorang buat kerja ." sambung Chris

"What? Eh isteri aku puj kena culik tau , apesal aku kena ada dalam kereta je? " soal ian. Tak puas hati

"Sebab kau tu hacker , "

"Eh, no , no , no . Aku pun nak ikut serang juga! " balas Ian

"so , sape nak hack pagar , cctv , semua tu ?"

"Errr... Hah! Kelvin! "

Chris menampar perlahan kepala Ian . Haih sebodoh bodohnya tidak juga sebodoh ian .

" tak pe lah , biar kitorang selamatkan isteri kau ." ujar Steven

" Ye laa" ian membuat muka pasrah

Selesai semua bersiap , mereka segera menuju ke tempat yang akan tercetusnya peperangan .

***

Someone pov

"Kenape kau culik kitorang hah?! " jerit Adelia . Takut? No . Semakin lama dia berada dalam keluarga mafia itu , rasa takutnya semakin hilang . Dia yakin Chris dan yang lain akan datang menyelamatkan mereka . Dia tahu dan dia yakin .

"What? Why? Oh ini semua kau perlu tanya suami tak guna kau tu! " jerit seorang lelaki tinggi lampai berkulit putih , berambut perang messy . Memang handsome tapi otak kat lutut .

"Ape suami aku dah buat? " soal Adelia sambil mengukir senyum sinis.

"Kau memang cari nahas" Clara bersuara

Dylan dan Quenny hanya diam . Belum biasa dengan situasi seperti itu .

"Uhh beautiful . If aku jual kau , berapa banyak eh aku dapat? " Lelaki itu memegang pipi Clara . Clara mengalihkan wajahnya , matanya memandang tajam ke arah lelaki itu .

" Wei tengok lah aku , why aku yang handsome ni pun kau tak nak tengok ?"

"Dah muak . hansome macam mana pun muka kau ni , still tak boleh tanding dengan suami aku ." balas Clara dengan selamba

Lelaki itu menolak kasar kepala Clara .

"Aku akan rosakkan wajah suami kau nanti . Wait and see. "

"Oh ya? " Clara ketawa sinis begitu juga dengan Adelia . Hanya quenny dan Dylan yang masih diam membatu.

Lelaki itu merengus geram  .

"Wei relax lah  , terima lah kenyataan muka kau tu dah memang pecah ape , mana boleh tanding dengan mafia-mafia tu , lagi-lagi dengan aku " seorang lelaki yang juga tinggi lampai dengan rambit yang agak panjang datang entah dari mana menuju ke arah lelaki tadi.

My Protector , MAFIAWhere stories live. Discover now