Bab 23

4.4K 371 9
                                    

Walter mengusap kepala Quenny. Wajah quenny yang sedang tidur ditatap lama. Dia mengucup dahi Quenny untuk beberapa saat. Dia kemudiannya beredar keluar dari bilik meninggalkan Quenny yang sedang lena tidur.

Walter menuju ke ruang tamu. Badannya disandarkan pada sofa. Matanya dipejam dengan tangannya di atas dahi.

"Walter"

Walter tersentak. Dia kemudiannya membuka matanya.

"Coffee untuk kau "

"Thanks" ucap walter kepada Steven sambil memberikan senyuman hambar.

Eh ,steven?

Flashback

Bang!

"Quenny!"

"relax bro"

Walter memandang ke belakang.

"Steven? "

Steven mengangguk lalu tersenyum lebar.  Dia tangannya terdapat pistol kesayangannya.

Walter berpaling ke arah Quenny. Lelaki tadi berlari pantas lalu memanjat pagar rumah tersebut. Steven terpaku melihat itu ,maybe dulu atlet sekolah kot. Tanpa menghiraukan kehadiran Steven di situ , dia segera berlari mendapatkan Quenny yang kelihatan pucat.

"Quenny" walter memeluk tubuh Quenny.

Quenny memegang kepalanya. Dalam beberapa minit pandangannya menjadi gelap dan dia tidak menyedarkan diri lagi.

"Quenny! " walter memandang Quenny. Matanya terarah pada satu garisan kecil pada bahu Quenny. Dia segera mengangkat Quenny lalu masuk ke dalam banglo.

Steven yang masih di situ segera melangkah mengekori walter masuk ke dalam banglo

Endflashback

Steven menepuk bahu Walter. Walter tersentak.

"kau apesal? " soal steven lalu mengambil tempat duduk di sebelah walter

Walter hanya mengeleng.  Dia meraup wajahnya.

"Dah lama balik ke?  Ian dan yang lain mana? " soal walter

"Baru je awal pagi tadi, yang lain dah balik uk" ujar steven

"Asal balik tak bagi tahu pun! " ujar walter tak puas hati

Steven mengangkat bahu dengan selamba. Walter mencebik.

"wait,macam mana kau masuk? " soal walter

"ini steven lah, seorang yang biasa tetapi luar biasa " ujarnya selamba

"Eiuw? "

Steven ketawa kecil.

"Sape lelaki tadi? " soal Steven

Walter mengangkat bahu.

"Aku syak orang tu orang yang nakkan quenny" kata steven

Steven mengeleng. Dia mengambil sesuatu lalu memberikan kepada Walter.

"kertas tu aku dapat masa aku nak keluar rumah tadi , ade sorang lelaki ni pakai topi letak kat depan rumah aku. Aku rasa silap alamat kot" ujar Steven

Walter mengambil kertas tersebut. Kertas yang sama yang dia dapat semasa makan bersama quenny di luar.

"kau still syak orang yang sama?"

Walter terdiam.

'Mustahil orang yang sama boleh berada di tempat yang berbeza dalam satu masa yang sama'

"Aku rasa dua orang yang berbeza tapi dengan tujuan yang sama"

Steven memandang ke arah walter. Dia cuba menghadam setiap patah perkataan yang keluar dari mulut Walter.

"Tapi mustahil. Surat, cap tapak tangan, dan orang yang serang Quenny. "

"Orang yang sama? " soal steven

Walter mengeleng.

"Ni mesti ade someone yang nak Quenny juga" ujar Steven

"Aku tak pernah tahu if Quenny ade musuh lain" kata walter

"Cari maklumat "

Walter mengangguk. Dia berdiam diri seketika.

"caring eh kau dengan Quenny"

"Dia kan isteri aku" balas Walter

steven mengukir senyum.

"Kau dah mula sukakan dia ek? " soal Steven

Walter mengukir senyum sinis.

"aku just nak jaga dia, mungkin perasaan macam tu takkan hadir kot" kata walter

"yakin? "

Walter mengangkat bahu. Jika takdir menyatakan cinta itu  akan hadir untuk mereka, siapa dia untuk menghalang.

"Oh ya,  tujuan kedatangan aku kat sini ialah nak bagi... Taraaa!!!! " Steven mengambil sesuatu dan menyerahkan kepada walter

"ape ni? "soal Walter

"Ole-ole! " ujar Steven

"Makanan ek? " soal Walter

"Buka je lah" ujar Steven dengan senyuman

Walter mengambil ole-ole tersebut lalu dibuka.

"What the... Shit! " tubuh Steven dipukul beberapa kali.

Steven ketawa sambil mengelak. Walter membaling patung beruang tersebut ke arah Steven.

"Wei tu hadiah perkahwinan kau tau dari marcus"

"Kejam! "

Steven ketawa kecil.

"wei dah lah aku nak balik. Apa-apa nanti call je"

"Dah lah blah"

Steven mengusap kepala walter lalu berlari keluar. Walter kemudiannya ingin melangkah naik ke tingkat atas. Dia kemudiannya berhenti melangkah lalu kemudiannya mengambil semula patung beruang itu lalu menuju ke tingkat atas.

Pintu bilik ditolak perlahan. Kelihatan Quenny masih lena tidur. Dia menuju ke arah Quenny. Tangan Quenny dibuka perlahan lalu diletakkannya patung tersebut. Matanya melihat ke arah luka pada bahu Quenny. Dia mengusap perlahan.

Dia duduk di tepi katil. Wajah Quenny ditatap lama. Dia mengusap kepala quenny perlahan-lahan. Dia kemudiannya mendekatkan bibirnya pada telinga Quenny.

"Sweetdream baby" bisiknya perlahan lalu beredar.







Done bab 23!
Vote and comment ya! ♥

Someone?

My Protector , MAFIAWhere stories live. Discover now