Bab 44

4.8K 386 13
                                    

Quenny memegang erat tangan Walter sambil memandang ke arah walter yang lena tidur .

"Quenny tak nak balik ?" soal Steven

Quenny mengeleng sambil mengukit senyum hambar . Mana mungkin dia akan meninggalkan suaminya itu di situ .

"Tak pe lah , kitorang nak pergi kat bawah . Nanti kitorang bungkuskan kau makanan"ujar Steven

Quenny mengangguk . Steven dan yang lain kemudiannya keluar meninggalkan Quenny dah walter di situ . Quenny kembali memandang ke arah Walter . Kepala walter diusap perlahan .

"I'm sorry " ucap Quenny.

Dia memejamkan matanya untuk beberapa saat . Tiba-tiba dia teringatkan kata-kata Walter tempoh hari .

'Kita tak tahu siapa yang akan pergi dulu , mungkin kau , mungkin aku . If aku yang tinggalkan , kau tak perlu menunggu but if kau yang tinggalkan aku , aku akan tunggu sampai hati kau terbuka untuk kembali kepada aku '

"Kau tak boleh tinggalkan aku , " ucapnya perlahan . Dia menundukkan wajahnya .

"Quenny"

Quenny pantas mengangkat kepalanya , kelihatan walter membuka matanya perlahan . Tanpa sedar Quenny segera memeluk tubuh walter . Walter mengerut dahi kehairanan .

"Jangan tinggalkan aku" ucap Quenny lalu melepaskan pelukannya .

Walter ketawa kecil . Dia mencapai tangan Quenny .

"Siapa kata aku nak tinggalkan kau? "

Quenny hanya berdiam diri . walter mengusap wajah Quenny .

"Aku takkan tinggalkan kau lah . Okay? "

Quenny mengukir senyum lalu mengangguk .

"Come. " Walter mendepakan tangannya .

Quenny meluru ke arah walter . Walter memeluk erat tubuh Quenny sambil mengusap kepala Quenny .

"Hmm , berapa lama lagi aku kena duduk sini ?" soal Walter lalu melepaskan pelukannya .

Quenny ketawa kecil .

"Lah kan baru je masuk sini "

Walter mencebik lalu mengeluh perlahan .

"Aku dah bosan" ujarnya

Quenny mengukir senyum lalu mengeleng kecil . Walter mencapai tangan Quenny , dia kemudiannya bermain dengan jari jemari Quenny .

"emm , sorry tau"

"Huh?  Kenapa nak say sorry ni ?" soal Walter

"sebab aku penyebab kau sakit macam ni " kata Quenny dengan nada perlahan .

"Tak lah , aku lagi rela sakit daripada kau yang sakit "

Quenny hanya mengukir senyum hambar .

"Yang lain mana? " soal walter

Belum sempat Quenny membalas , pintu bilik itu sudah pun dirempuh dari luar . Eh ingat hospital sendiri ke?

"Hey! " kelihatan chris dan yang lain masuk membawa makanan.

Quenny menarik tangannya dari tangan Walter namun walter memegang dengab erat . Dengab selamba dia mengucup tangan Quenny . Quenny memalingkan wajahnya yang jelas kelihatan merah . Walter ketawa kecil , dia mencuit hidung Quenny . Quenny menepis tangan Walter. Yang lain membuat muka tak kesah .

"Wei ade belikan aku pizza tak? " soal Walter

"Kau tu sakit , tak yah mengada nak makan makanan tak sihat tu" balas steven selamba

My Protector , MAFIAWhere stories live. Discover now