Walter berbaring pada katil dengan tuala yang dililit kan pada lehernya . Jam di dinding terus berdetak namun Quenny masih lagi berada di bilik mandi . Walter mengeluh perlahan.
"Quenny!!" jeritnya
"What ?!" balas Quenny
"Kau ni badak ke ape ?! Dah setengah jam kau kat dalam tu !"
"so ?"
Walter merengus geram . Dia meraup wajahnya lalu berdiri menuju ke depan pintu bilik mandi . Pintu bilik itu diketuk berkali-kali .
"Cepat!!" jerit Walter dari luar .
Quenny merengus geram . Dia mengambil tualanya lalu diletakkan di bahunya . Rambutnya digosok .
"Wei Quenny ! Kau nak aku robohkan pintu ni ke ?!" jerit Walter
"Kejap!" jerit quenny lalu tergesa-gesa keluar
Bam!
"Arghhh!!!" jerit Quenny apabila selamat mendarat di lantai yang licin itu . Kakinya diangkat perlahan . Jelas kelihatan kebiru-biruan.
"okay tak tu ?" soal walter dari luar
Quenny berusaha untuk bangun namun kakinya menghalang pergerakannya .
"Auch!"
"Wei okay tak tu ?" soal Walter lagi
"Tak!"
"Buka pintu ni!"
Quenny berusaha untuk berdiri dan membuka pintu tersebut . Sakit yang semakin terasa pada kaki cuba ditepis .
"Wei kau okay tak ni ?" walter merempuh masuk sebaik sahaja pintu dibuka .
"Arghhh!" Quenny menjerit kesakitan apabila kakinya ditendang oleh Walter.
"Sorry , wei kenape ni ?" Walter mencangkung di hadapan Quenny . Dia memandang ke arah Quenny yang sedang menahan sakit .
"Kaki" ujarnya
Walter memandang ke arah kaki Quenny yang semakin membengkak .
"Sakit sangat ke ?"soal Walter
Quenny mengangguk .
"nanti aku urut , mari " Walter berdiri dan menunggu Quenny untuk berdiri
Quenny menghulurkan tangannya . Walter tidak menyambut huluran tersebut malah segera mengangkat Quenny seperti bridal style .
"Wei turunkan aku!" jerit Quenny
"Diam boleh tak?"
"Turunkan!" jerit Quenny
"Kau nak sangat turun kan , nah" Walter menjatuhkan Quenny dia atas katil .
"Auchh!" Quenny memegang kakinya
"Tu lah degil lagi" ujar Walter .
Quenny mencebik .
"Meh aku tengok kaki tu " walter menarik kaki Quenny perlahan-lahan
"Bengkak ni , aku rasa kaki kau terseliuh kot , tak pun patah" usik Walter
Pap! Telapak tangan Quenny singgah di belakang Walter .
"Aww! Pedih belakang aku!"
Quenny mengukir senyum sinis .
"Kau tunggu sini" walter kemudiannya bangun lalu keluar dari bilik. Tidak lama kemudian dia datang membawa sesuatu.
"What that ?" soal Quenny
"Ais dan pembalut"
Walter menarik kaki Quenny .
"Aku tak tahu nak buat ape sebenarnya , tapi ni je yang aku tau , aku nak tuamkan kaki kau dengan ais ni , then balut "
Quenny hanya memerhati gerak-gerik walter . Walter melakukan semuanya dengan berhati-hati.
"Sekarang balut!"
"No, tak nak!" jerit Quenny
"Why ?"
"Mesti sakit!"
Walter ketawa kecil.
"Wei balut je kot , tak sakit lah . Where your brain baby ?"
Quenny merengus geram .
"Hulur kaki tu" ujar Walter
Quenny mengeleng.
"Cepat!" Walter cuba menarik kaki Quenny namun Quenny segera mengelak
"Cepatlah!" gesa Walter
"Tak nak!"
Walter memejamkan matanya sesaat . Kesabarannya kian menipis.
"meh kaki tu!"
"Tak nak!!"
Walter meraup wajahnya . Eh perempuan ni!
Walter mendekatkan dirinya ke arah Quenny . Quenny terpaku di situ ."Quenny Ann , Iman aku ni tak tebal tau , iman aku nipis je , senipis baju kau ni . So , sekarang jangan nak berdegil , jangan nak cabar iman aku , okay baby ?"
Walter mengusap kepala Quenny.Quenny terdiam terpaku . Walter menarik perlahan kaki Quenny disaat Quenny masih diam membisu di situ.
"Good girl" Walter membalut kaki Quenny dengan cermat . Sesekali Quenny mengerut dahi menahan sakit .
"okay dah , sekarang rehat . Aku nak mandi , okay?"
Quenny mengangguk.
"Duduk diam² baby girl" Walter mengusap kepala Quenny sekali lagi sebelum berlalu.
Sebaik sahaja Walter hilang dari pandangannya , barulah dia boleh bernafas dengan baik . Dia tak tahu ape yang dia rasa sekarang , rasa yang dah berkurun lama tak dirasainya . Maybe , kasih sayang ?
Dia mengeleng lalu segera menarik selimut sehingga menutupi wajahnya .***
Selesai mandi , walter segera mendapatkan fonnya . Dia segera menghubungi Chris .
"Chris"
"Yes me ?"
"Aku rasa aku tak dapat lah nak ikut pergi itali" ujar Walter dengan nada bersalah
"Wei asal lak ? Aku rancang ni untuk kau tau"
"Im so sorry , tapi bini aku sakit sekarang "
"Sakit ape ?"
"Tadi dia tergelincir kat bilik mandi , tu yang bengkak habis kaki tu . So , aku minta maaf sangat-sangat "
"Okay , aku faham . So , nanti kitorang gerak tanpa kau lah ni. Hmm , tak pe lah , jaga bini kau tu elok-elok"
"Yes! Okay bye!" Walter segera menamatkan panggilan tersebut kemudian mendapatkan Quenny
"Quenny" panggilnya namun tiada sahutan kedengaran .
Walter mengerut dahi . Dia kemudian mendekati Quenny . Selimut yang menutupi wajah Quenny dibuka sedikit . Kelihatan Quenny tidur dengan lena . Tanpa sedar Walter mengukir senyum .
"Walaupun aku tak cintakan kau , tapi aku tak pernah cintakan orang lain juga . Even , cinta tu belum hadir dalam diri aku , belum hadir untuk mencintai kau , tapi aku yakin aku boleh jaga kau and maybe oneday aku akan merasai cinta yang sebenar dari kau . Aku harap sangat dapat jaga kau sampai bila-bila" walter mengusap kepala Quenny . Dia mengucup dahi Quenny lalu beredar dari bilik itu .
Sebaik sahaja kedengaran pintu bilik ditutup . Quenny membuka matanya , dia terbangun semasa Walter menghubungi Chris . Dia berdiam diri sambil menyentuh dahinya. Sekali lagi dia merasai perasaan yang sama , perasaan yang pernah dirasainya suatu ketika dahulu .
Done bab 17!
Vote and comment ya!♥-i'm in love with my future
YOU ARE READING
My Protector , MAFIA
RandomWALTER LIM! Seorang mafia yang berperangai selamba. Dia kenal apa itu cinta namun tidak pernah merasakannya . Dia hanya berharap dengan jodoh dan beranggapan bahawa jodoh tu akan datang dengan sendirinya apabila tiba masanya . Hmm, macam jatuh dari...