Bab 27

4.4K 371 13
                                    

Walter memeluk erat tubuh Quenny. Kepala Quenny diusap perlahan . Wajah Quenny yang sedang tidur ditenung lama. Why And What? Itu persoalan dalam kepalanya sekarang.

Flashback

Walter berlari mendapatkan Quenny yang berada di dapur tika itu. Kelihatan wajah Quenny pucat dengan peluh yang membasahi wajah Quenny.

"Kenape ni? " soal Walter lalu menerpah ke arah Quenny.

Quenny menunjuk ke arah pisau kecil yang terpacak d atas meja dengan darah yang memenuhi pisau itu. Steven meihat pisay tersebut. Matanya terhenti pada satu tulisan pada pisau itu.

"R.T? Ape ni? " soal Steven

'R.T?' Wajah Quenny semakin pucat mendengar perkataan itu

Peristwa lama satu persatu menerjah masuk ke dalam otaknya. Dia memegang kepalanya yang semakin berat. Penglihatannya semakin kabur dan akhirnya semua menjadi gelap.

"Quenny! " walter pantas menyambut tubuh Quenny daripada jatuh ke belakang.

"Kenape ni? " soal Steven

Walter mengeleng. Dia segera mengangkat quenny lalu membawanya ke bilik atas. Dia kemudiannya meletakkan Quenn atas di atas katil.

End flashback

Walter mengeluh perlahan.

"Aku rasa ade yang tak kena la" ujar steven

Walter mengangguk setuju. Semua benda berlaku dengan pantas tanpa mereka sedari.

"Aku semakin rasa terancam duduk sini" kata Walter

"Pidah je lah rumah aku" balas Steven

"No, nanti Clara dan Aileen jadi sasaran macam mane? "

Steven mengangguk.

"Betul juga" ujar steven

"Aku rasa kita kena ba... "

Bang!

Bunyi tembakan membuatkan mereka berpandangan. Mereka kemudiannya mengalihkan pandangan ke arah cermin yang pecah di bilik itu.

"Jaga Quenny " ujar steven lalu segera berdiri menuju ke beranda bilik itu . Dia melihat seseorang memakai serba hitam berlari keluar dari perkarangan banglo. Tidak lama kemudian dia masuk semula ke dalam.

"macam mana? " soal Walter

"aku rasa orang yang sama"

Walter terdiam. Wajah Quenny diapandangan. Rasa kesian timbul.

"Kita balik UK"

Walter memandang ke arah Steven.

"Nanti Chris tahu semua ni" balas Walter

"Wei keselamatan korang terancam tau tak? Chris lagi marah kalau dia tak tahu hal ni" ujar Steven

Walter menghembus nafas perlahan. Dia kemudiannya mengangguk.

"baiklah, kita balik UK esok"

"Tak, malam ni" kata steven

Walter mengangguk lagi.

"Aku nak balik, kemas barang, gerak kejap lagi"

"okay, kita naik PJ kan? " soal walter

"Of course babe! " balas Steven

Walter mencebik. Steven kemudiannya keluar dari bilik itu. Walter meraup wajahnya. Dia kemudiannya mengusap kepala Quenny.

'Aku tak tahu ape yang aku buat ni betul ke tidak, tapi percayalah aku buat semua ni untuk kau'

Walter mengucup lama dahi Quenny dengan perasaan yang sukar untuk ditafsir.

**

"What?! No! " jeritan Quenny memehuni seluruh pelosok banglo itu

"Why? Aku buat ni untuk kebaikan kau"

Quenny mengukir senyum sinis.

"Kebaikan ape? Kau nak bawa aku balik UK sebab kau nak aku jauh dari negara ni dengan tempat kelahiran aku?! Ape motif kau sebenarnya hah?! " Quenny memandang ke arah Walter yang sibuk mengemas pakaian dengan mata tajam.

Walter diam sambil melipat pakaiannya. Quenny mengambil baju walter lalu dileparkan ke arah wajah walter. Walter menarik nafas perlahan, cuba mencari kesabaran.

"Aku tanya ni?! " Quenny menendang baju yang telah dilipat oleh walter. Bahu walter ditolak kasar.

Kesabaran walter sampai kemuncaknya. Dia mengangkat kepalanya memandang ke arah Quenny dengan wajah seriusnya. Quenny terdiam, jujur dia merasa seram melihat wajah Walter tika itu.

"Kau nak tau kenape? " soal Walter dengan nada mendatar. Matanya tidak lepas memandang ke arah Quenny

"A.aa.aah a.aku nak tau! "

Walter mengukir senyum sinis. Dia menolak tubuh Quenny sehingga Quenny tersandar pada dinding. Kedua tangannya memegang kedua dua tangan Quenny. Dia merapatkan dirinya .

"kau nak tau kan" kata Walter mendatar.

"Aku buat semua ni sebab aku sayang kau! Sebab aku tak kau kau diburu ! Aku nak pastikan kau keselamatan kau terjamin! Faham tak? " walter memandang tajam anak mata Quenny

"Aku sayang kau Quenny Ann sebab kau ni isteri aku even kau tak pernah anggap aku sebagai suami kau tapi aku sayang kau. " Walter menjatuhkan kepalanya di bahu Quenny

Quenny terpaku seketika. Jantungnya berdegup kencang.

"Aku bukan nak bawa kau pergi jauh, tapi aku tak de pilihan, aku nak kau selamat, aku tak nak kau terancam" luah walter lagi.

Walter melepaskan tangannya lalu menarik pinggang Quenny. Tubuh Quenny dipeluk kemas dan kepalanya diletakkan di bahu Quenny. Quenny hanya diam.

"Kemas baju kau, ikut aku okay? " walter memandang ke arah Quenny

Perlahan-lahan Quenny mengangguk. Walter kemudiannya melepaskan pelukannya. Dia mengukir senyum sambil mengusap kepala Quenny. Dia kemudian mengutip baju yang bertaburan. Quenny segera menolong Walter mengutip baju tersebut.

"Aku minta maaf" ujar Quenny sambil meletakkan baju Walter di hadapan walter.

"Tak pe, aku faham , dah kemas apa yang patut" kata walter

Quenny mengganguk lalu lantas mengemas pakaiannya. Walter hanya melihat Quenny. Tanpa sedar dia mengukir senyum. Akhirnya ego Quenny yang tersangat tinggi itu dapat dijatuhkannya.








Done bab 27!
vote and comment ya! ♥

My Protector , MAFIAWhere stories live. Discover now