Bab 31

4.5K 366 12
                                    

Ian dan yang lain berbaring pada sofa sambil mengeluh kepenatan sebaik sahaja balik dari shopping. Chris dan kevin pula hilang entah ke mana.

"Aku penat! "jerit ian. Memang menjerit je kerjanya.

"Chris mana? " soal Walter

Ian mengangkat bahu.

"Katanya ade hal" ujar steven.

Walter mengangguk. Belum sempat dia berdiri,fonnya berdering nyaring. Panggilan dari Chris membuatkan mereka berpandangan.

"buka pembesar suara" arah Ian

Walter mengangguk. Dia menyambut panggilan tersebut lalu meletakkan di atas meja.

"Markas now! " arah chris dari arah sana dengan nada tegas

Sebaik sahaja itu, chris menamatkan panggilan. Mereka berpandangan sendiri. Mereka kemudiannya segera beredar dari situ. Satu panggilan dari Chris membuatkan seisi rumah menjadi kelam kabut. Walter berlari naik ke atas untuk bersiap begitu juga dengan ian, steven, kelvin dan . Selesai bersiap mereka segera keluar tanpa memperdulikan yang lain.

"Diorang nak pergi mana tu kak? " soal Quenny apabila melihat suaminya yang kelam kabut keluar dari rumah.

"Berburu leh tu" kata Adelia yang suda biasa dengan situasi sedemikian.

"Berburu? " Quenny mengerut dahi memandang ke arah Adelia.

Adelia hanya mengangguk. Sudah bertahun dia dengan keluarga mafia itu, dia cukup kenal dengan mereka.

***

4 orang jejaka memasuki markas mereka dengan penuh bergaya. Pakaian yang serba hitan membuatkan mereka tampak cool di situ. Di tengah-tengah tempat itu terdapat satu meja agak panjang yang dikelilingi dengan kerusi. Nampak seperti sebuah bilik mesyuarat.

"Hmm ade ape panggil kitorang? " Ian menarik kerusi di sebelah abangnya.

"Ade job? " soal Steven pula

Chris mengukir senyum lalu mengangguk.

"Who? " soal Ian

"Xier " balas Chris sambil menguap.  Dia cukup bosan dengan musuh mereka yang satu itu.

"Musuh baru? " soal Walter

"hmm . Kitorang kat sini musuh bagaikan air yang tak pernah berhenti untuk mengalir. Saban hari ade je musuh yang datang" ujar Ian. Entah ape benda yang dia mengarut.

"ape yang Xier dah buat? " soal Kelvin

"Well,  seperti musuh yang lain,  dia cuba nak sabotaj kan syarikat kita. Tak boleh nak biarkan je" ujar Chris

"So bila nak gerak? " soal Walter pula

"now!"

Mereka berenam berdiri serentak. Masing-masing mengambil peralatan kecuali Ian. Mereka keluar dari tempat itu lalu menunju ke suatu tempat yang bakal menjadi tempat pembunuhan sebentar lagi .

Mereka tiba di sebuah bangunan. Di hadapan bangunan itu kelihatan bangunan mencakar langit. Nampak seperti sebuah syarikat yang maju. Chris mengukir senyum sinis. Kevin, kelvin dan Walter mula mengambil tempat. Sniper masing-masing dikeluarkan. Well kerjasama itu penting.

Ian memulakan kerjanya sebagai hacker. Chris dan Steven menuju ke arah bangunan tersebut. Dengan berpakaian serba hitam mereka memasuki syarikat itu dengan selamba.

"Ian hack cctv" arah Chris dengan menggunakan earzoom.

"Walter , kelvin, kevin ready. Jangan biarkan satu pun konco-konco Xier selamat keluar dari bangunan ni" arah chris kepada Wlter Kelvin dan Kevin pula.

My Protector , MAFIAWhere stories live. Discover now