uenny dan walter berpandangan sesama sendiri . Mereka kini berada di bilik yang menjadi tempat untuk walter berlatih menembak .
"Okay , aku tau ini uhmm ini pelik sebab aku bawa 'bermesyuarat' kat sini "
"Cakap je la " ujar Quenny dengan tenang .
Walter menghela nafas, dia mengeluarkan kertas lalu diletakkan di atas meja , kertas itu ditolak ke hadapan Quenny mengunakan jarinya . Quenny mengambil kertas tersebut lalu dipandang dengan pandangan kosong . Tak tahu nak cakap ape.
" Aku dah tanda 'X' kat situ . Sedar tak sedar , lagi tiga hari kita genap 3 bulan jadi suami isteri , dan tiba masanya untuk aku tunaikan janji aku " ujar Walter dengan senyuman hambar .
Quenny mendiamkan diri . Kertas tersebut filetakkan ke tepi.
" Tak nak cakap ape ape ? " Soal walter apabila melihat Quenny
" Kau memeng pasti ke dengan keputusan kau ?" Quenny mengangkat kepalanya memandang ke arah walter .
"Huh ? uhm maybe . Sebab tu yang kau tunggu tunggu selama ni kan ? "
Quenny menghela nafas perlahan .
"Kau sayang aku tak ?" Soal Quenny
Walter ketawa kecil .
" Soalan ape ni ? Mestila aku sayang kau kan is... ,"
"tak , tak , maksud aku perasaan kau kat aku macam mana ? Or kau sayang aku sebab aku ni isteri atas jertas kau "
" Aku tak faham " ujar walter
" Tak pe la , lupakan " kata Quenny lalu mengalihkan pandangannya .
Walter menarik tangan Quenny .
"Look at me "
Quenny memandang ke arah walter .
" Aku sayang kau sebab aku sayang kau , faham ?"
Quenny mengeleng , masih lagi menatap mata Walter.
" Aku sayang kau sebab memang itu perasaan aku kat kau , if kau tak jadi isteri aku , aku memang sayang kau . Dan aku sanggup biarkan kau pergi sebab aku sayang kau . Aku lagi rela melihat orang yang aku sayang tu bahagia walaupun terpaksa melepaskan . Aku tak kesah buat semua ni , sebab aku sayang kau "
" a..."
Walter meletakkan jari telunjuknya pada bibir Quenny , Quenny terdiam dan terkedu di situ .
" Aku suka kau Quenny Ann . Memang betul first time aku nampak kau , aku just rasa nak jaga kau . Tapi bila kau dah jadi isteri aku , susah senang dengan aku , kasar manja kau aku dah nampak . Aku sedar aku dah suka kau . Tapi aku pendam sebab aku tau selepas ni aku kena tinggalkan kau ." Walter mrngukir senyum hambar tangan Quenny diusap lembut .
" and ya , maybe susah untuk aku kepaskan kau , tapi macam aku cakap tadi , aku sanggup lepaskan orang yang aku sayang untuk lihat orang yang aku sayang tu bahagia . "
Quenny terdiam .
" Tak pe , aku dah sedia untuk semua ni walaupun aku tahu mesti proses untuk move on tu ambil masa yang lama , tak pe asal kau bahagia , aku akan turut tumpang bahagia " Walter mengukir senyum terpaksa sambil menundukkan wajahnya . Sakit untuk diluahkan tetapi dia perlu !
Quenny mengengam tangan walter . Walter tersentak , dia memandang ke arah Quenny .
" Walter , kau tak perlu move on pun lepas ni "
Walter mengerut dahi .
" Aku akan tetap dengan kau "
Walter mengeleng.
YOU ARE READING
My Protector , MAFIA
RandomWALTER LIM! Seorang mafia yang berperangai selamba. Dia kenal apa itu cinta namun tidak pernah merasakannya . Dia hanya berharap dengan jodoh dan beranggapan bahawa jodoh tu akan datang dengan sendirinya apabila tiba masanya . Hmm, macam jatuh dari...