Multi; Derin.
Soru: Derin, Barlas hakkında ne düşünüyorsun?
D: İnsanlar hakkında çoğu zaman gözlem yapar ve bu gözlemlerimin doğru bir şekilde somutlaşmasını izlerim. Çünkü ne kadar arkadaş canlısı olsam da insanların bana zarar verebileceğinin farkındayım. Sanırım iyi bir gözlemciyim de ama bazen yaptığım gözlemlerin tıkandığı ve bir engele hızla, bir anda çarptığı oluyor. Barlas bu tıkanıklığın en net örneği benim için.
Okula ilk başladığım yıl onu tanımıyordum bile, benden bir üst sınıftaydı. Sanırım biraz kendi halinde, sessiz biriydi. Sonraki iki yılda beraber vakit geçirdiğimiz olmuştu ama genelde takım oyunlarında karşılaştığımız için neredeyse hiç konuşmamıştık. 11. Sınıfa geçeceğim yaz, çoğu kişi tatile gitmişti ve anlaşılan kasabada sıkıntıdan ölmek üzere olan sadece iki kişi vardı; ben ve Barlas.
İki arkadaş olmanın hangi çizgisinde yürüyorduk bilmiyorum ama Barlas biraz soğuktu. Benim aksime, sessiz kalmayı tercih eden mesafeli tiplerdendi. Aramızda bir şey yoktu ama gerçekten iyi bir arkadaş olduğunu söyleyebilirdim. Eğer bir anda değişmiş olmasaydı... Bana karşı duvar örmesine birkaç kelimeyle de olsa cevap verebilseydi, gözlerimlerim sonucunda; Barlas arkadaş olmayı hak eden biri derdim.
Ama değildi. Teo geldiğinden beri farklı davranıyordu. Artık yüzüme bile bakmıyor, benimle aynı alanda durmak istemiyor gibi davranıyordu. Ona bir şeyler yazdım ve asla geri dönmedi. Okulda onunla ilgili söylenceler çıktı. Hap alıyormuş, kavgalara karışıyormuş, annesi tutuklanmış ve Barlas onu görmeye gitmiyormuş, Tesalya'dan gelmiş, aslında Yunan casusmuş...
Çok kısa bir süre önce neden bir anda değiştiğini öğrendim. O gece orman yolunda ısırıldığımda neden uzak durduğunu ve arkadaşlığımızı bir anda bitirdiğini anladım. O da onlardan biri olmuştu...
"Beni eski halimle hatırlamanı umuyordum ama anlaşılan ölü bir adamı hatırlamak kadar zor bu."
Bunu demişti en son. Evren'in evinde, içimdeki zehrin bana zarar vermeyeceğinden emin olunca gitmişti. Haklıydı, onun eski halini hatırlamak çok zordu. Sanki üzerinden bir asır geçmişi.
🪐
(Barlas)
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KÖTÜLÜK KELEBEKLERİ
FantasyWattys 2022 Paranormal/Fantastik Kazananı 🏆 •Vampirler, cadılar ve avcılar • Herkesin söylediğinin aksine kalbinde hiç sevgi taşıyor musun, Teo? Donuk bakışların ve sert tavırların etrafındaki herkesi uzaklaştırırken bundan öyle memnun görünüyorsun...