Memandangkan hari ini cuti, Lino hanya duduk di dalam rumah tanpa buat apa apa. Hujan di luar sangat lebat.
Sedang dia duduk di atas sofa sambil menonton tv, tiba tiba loceng rumahnya berbunyi.
Lino berjalan menuju ke pintu utama. Pintu dibuka untuk melihat siapa yang menekan loceng rumahnya.
"Momo?? What are you doing here?" Soal Lino apabila melihat bekas tunangnya berdiri di depan rumahnya dalam keadaan basah kuyup.
"Minho. You need to help me. I- I kena rogol Minho. And- and minggu lepas I jumpa doktor and doktor sah kan I mengandung. My mom! Dia- dia dapat tau and halau I" Tangis Momo.
"And then? Why are you even here?" Soal Lino. Momo menangis semahu mahunya.
"I tak tau nak pergi mana Minho. I- I know yang I boleh percayakan U. Lagipon, U takkan apa apakan I dan baby ni kan?" Soal Momo dengan mata berharap.
Lino memandang Momo dengan kesian. Dia kesiankan bayi di dalam perut Momo itu.
"Masuk lah dulu. Biar I cari something yang boleh hangatkan U dengan baby U" Kata Lino.
Momo masuk ke dalam rumah Lino dengan pelahan. Badannya menggigil kesejukkan.
Senyuman sinis terukir di bibirnya selepas dia melepasi Lino. Dia membawa dirinya ke arah sofa.
Beberapa minir kemudian, Lino kembali dengan tuala ditangannya berserta dengan hoodie miliknya dan seluar track.
"Nah ambillah. Tukar baju tu. Nanti U demam pula" Kata Lino. Momo mengambil barang barang itu selepas mengucapkan terima kasih.
"Guna je bilik air dalam bilik tetamu tu" Tambah Lino lagi.
Momo mengangguk lalu berjalan menuju ke tandas untuk menukar pakaian.
Lino berjalan ke dapur untuk membuat air yang boleh menghangatkan badan mereka.
Selang beberapa minit kemudian, Momo turun ke bawah.
Di ruang tamu, dia dapat lihat Lino sedang duduk sambil menonton tv. Di meja kopi itu terdapat dua cawan dan sepiring biskut.
Momo lalu duduk di sebelah Lino. Lino bergerak sedikit menjauhi Momo apabila tersedar betapa rapatnya kedudukan mereka.
"Minum lah air teh tu. Hangatkan badan U" Kata Lino tanpa perasaan. Keadaan antara dia dan bekas tunangnya itu masih janggal.
"Thanks Minho. I tak tau dengan siapa I nak minta tolong kalau bukan dengan U" Kata Momo dengan sedih.
"It's okay. Lagipon I kesiankan dengan budak dalam kandungan U tu" Kata Lino dengan jujur.
"Boleh tak kalau I tumpang rumah U? I janji kalau I dah dapt kerja, I akan keluar dari rumah ni" Kata Momo.
"Sukahatilah U nak buat apa pon. Janji jangan sentuh barang barang I. And jangan masuk bilik I" Tegas Lino. Momo hanya mengangguk. Lakonannya masih lagi diteruskan.
"Ermm...Minho. Well- mana boyfriend U?" Soal Momo.
"Takde" Kata Lino tanpa perasaan.
"Maksud U?" Soal Momo pura pura keliru.
"I dengan dia dah takde apa apa. So please jangan mention pasal dia langsung" Tegas Lino. Momo hanya mengangguk sambil memandang lantai.
Perlahan senyuman sinis terukir di wajahnya tanpa disedari oleh Lino.
Short chapter...hiks idea tak membantu.
Ok i know yng a/n janji nk bagi double or triple update kan? Yang tu a/n update tengah malam or esok...tak janji.
Gue dipenuhi kerja sekolah
YOU ARE READING
[C] Forbidden Love || Minsung ✓
Randomlee minho × han jisung Cinta itu buta. Buta sehingga tidak dapat membezakan yang mana betul dan yang mana salah. Pada mulanya perasaan itu tidak pernah hadir. Namun apabila perasaan cinta itu hadir pasti akan muncul orang ketiga untuk menguji adakah...