✨15✨

797 51 0
                                    

"Yahh!! Kenapa pakai kemeja labuh ni?" Soal Lino

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


"Yahh!! Kenapa pakai kemeja labuh ni?" Soal Lino. Jisung menggaru kepalanya yang tidak gatal.

"Tak boleh ke?" Soal Jisung blur. Lino mendekati Jisung. Dia melipatkan lengan kemeja yang labuh itu.

"Menggoda lah. Ish dia ni" Kata Lino acah acah marah. Jisung menundukkan wajahnya. Malu mungkin.

"Jom" Lino segera menarik tangan Jisung ke kereta. Pintu dibukakan untuk Jisung. Pipi Jisung terasa membahang. Lino tersenyum melihat Jisung yang kelihatan malu malu itu. Comel.

Lino bergerak ke tempat pemandu. Kereta dipandu keluar dari kawasan perumahannya itu.

"Kita nak pergi mana dulu?" Soal Jisung. Lino membuat muka berfikir.

"Ermmm kita pergi makan dulu nak? Laparlah" Kata Lino. Jisung hanya mengangguk setuju. Dia juga terasa lapar. Maklumlah mereka berdua tidak bersarapan dan terus tertidur kembali. Bangun sahaja dari tidur waktu sudah hampir petang. Perut masing masing dah buat concert rock mungkin.

*****

Selesai sahaja makan Lino membawa Jisung ke sebuah taman yang mempunyai tasik. Sengaja dia membawa Jisung ke situ. Lagipon suasana di situ amat tenang.

"Awak" Panggil Jisung. Lino menggumam. Mereka berdua sedang duduk di bawah pokok yang berada di taman itu.

"Nak tanya ni" Kata Jisung seperti meminta izin. Lino mengerutkan keningnya.

"Tanya je lah" Kata Lino. Jisung memyandarkan badannya di bahu Lino.

"Pernah tak awak fikir tentang pengakhiran cinta kita?" Soal Jisung. Lino memandang Jisung pelik.

"Kenapa tanya macam tu?" Soal Lino curiga. Barangkali tidak selesa mungkin dengan soalan Jisung.

"Tanya je. Ya lah. Tak semua pengakhiran akan di akhiri dengan bahagia kan" Kata Jisung. Lino memandang ke arah Jisung. Tangan Lino berada di kedua dua belah pipi Jisung.

"I'll make sure kisah kita akan berakhir dengan happy ending" Kata Lino. Jisung tersenyum.

"I hope that" Kata Jisung. Dia tidak tahu mengapa sejak akhir akhir ni hatinya berasa tidak sedap. Puas dia cuba usir perasaan itu jauh namun tidak boleh.

"Saya janji akan buat awak bahagia" Kata Lino. Jisung menatap wajah Lino dengan penuh harapan. Dia berharap Lino dapat tunaikan kata katanya. Dia tidak sanggup untuk dikecewakan. Dia tidak sanggup untuk dibenci oleh orang yang dia sayang. Dia tidak sanggup kehilangan orang yang dia sayang.

Jika dia dapat mengawal masa, sudah pasti dia tidak akan benarkan masa bergerak. Dia mahu terus berada dalam keadaan sebegini bersama orang yang tersayang.

Entah kenapa dia seperti tidak bersedia untuk mengahdapi hati yang seterusnya.

"I'm scared" Kata Jisung. Lino memandang Jisung sambil mengangkat keningnya.

"Why?" Soal Lino. Jisung memeluk lutut memandang tasik di hadapan mereka.

"I'm scared to lose you" Kata Jisung. Lino memeluk bahu Jisung.

"It's okay to have that feeling. Tapi ingat yang saya akan sentiasa ada dengan awak. I'll always love you" Kata Lino. Jisung mengangguk. Lino menarik Jisung untuk berbaring di pehanya.

"Tak apa kalau nak overthinking. But remember that i always by your side. I'll never leave you alone" Kata Lino sambil bermain rambut Jisung. Jisung terus memeluk Lino erat. Tiba tiba kedengaran esakkan dari Jisung. Terhinju hinjut badannya menahan tangisan.

"Menangis lah. Jangan tahan tangisan itu. Saya ada dengan awak. Luahkan je. Okay? I know you're not okay" Kata Lino. Dia mengusap bahu Jisung. Membantu Jisung meredakan tangisannya itu.

Lino tersenyum melihat Jisung menangis seperti bayi. Comel. Sungguh comel di mata Lino.

[C] Forbidden Love || Minsung ✓Where stories live. Discover now