Kini,sudah hampir 2 bulan Jisung tinggal di rumah Lino. Mereka berdua kini sedang duduk di dapur rumah Lino. Jisung hanya memerhati Lino memasak.
"Awak saya naj tolong" Rungut Jisung. Lino memusingkan kepalanya memandang ke arah Jisung. Senduk di tangannya digoyangkan ke kiri dan ke kanan.
"No tak boleh" Kata Lino lalu memusingkan badannya ke arah masakannya semula.
"Aaaa wae?" Soal Jisung lalu memuncungkan bibirnya sambil pipinya dikembungkan.
"Sebab saya taknak dapur ni terbakar" Perli Lino. Jisung yang dengar tercengang.
"Ish mana ada. Awak ni" Kata Jisung seperti merajuk. Lino tertawa kecil.
"Okay bagitau sebab kenapa awak nak tolong saya" Kata Lino. Jisung berdecit perlahan.
"Nak tolong pon kena bagi sebab ke?" Sial Jisung tidak puas hati.
"Bagitau je lah" Kata Lino. Dia berpaling memandang ke arah makanan yang sedang dimasak itu semula.
"Sebab saya bosan" Kata Jisung. Lino tertawa kecil.
"Tu je ke?" Soal Lino. Jisung menggigit bibirnya.
"Tell me the truth" Arah Lino. Jisung menggigit bibirnya lalu merengus.
"Fine. Sebab saya nak awak rasa masakan saya" Kata Jisung. Lino tersenyum kemenangan. Lino berpusing mengadap Jisung yang sedang menunduk.
"Okay boleh. Tapi dengan satu syarat" Kata Lino. Jisung mengangkat kepalanya memandang Lino.
"Apa syaratnya?" Soal Jisung. Lino tersengih sinis. Jisung kekihatan sedikit gerun dengan sengihan itu.
"Jangan sampai dapur ni terbakar" Kata Lino. Jisung menghembus nafas lega sebelum membuntangkan matanya.
"Yahh saya tau lah. Saya tak gila lagi nak bakar dapur ni" Kata Jisung seperti marah. Lino ketawa besar dapat mengenakan Jisung.
"Dah pergilah ambil bahan nak masak" Kata Lino. Jisung mengangguk sebelum bangun dari duduknya. Dia berjalan ke arah peti sejuk untuk mengambil bahan memasak.
*****
Lino sedang mandi manakala Jisung hanya duduk di bilik sambil bermain telephone kepunyaan Lino. Teleohonenya? Entah lah. Pada Lino mungkin. Dia malas hendak bertanya. Sedang Jisung bermain telephone tiba tiba loceng rumah berbunyi.
"Awak. Ada orang datang" Kata Jisung tenang. Lino di dalam bilik mandi hanya menggekengkan kepalanya.
"Tolongkah bukakan pintu. Saya tengah mandi lah" Kata Lino. Jisung mengeluh.
"Mandi pon lambat" Kata Jisung sebelum melangkah ke arah pintu bilik untuk keluar.
"Saya dengar lah!!" Laung Lino. Jisung menepuk mulutnya.
"Sorry" Kata Jisung. Dia berlalu turun untuk membuka pintu rumah.
*****
Sampai sahaja di depan pintu, Jisung terus membuka pintu. Seorang gadis terpampang di hadapan pintu rumah Lino.
"Ya cari siapa?" Soal Jisung sambil memandang gadis di hadapannya dari atas hingga je bawah.
Pakaian ketat dan baju yang sedikit singkat. Cermin mata hitam di wajahnya dibawa naik ke kepala. Kasut tumit yang dipakai gadis itu sesuai dengan dirinya. Beg tangan yang dipakai kelihatan berjenama. Nampak seperti orang kaya.
"Ini rumah Lee Minho kan?" Soal gadis itu sambik tersenyum sinis. Jisung mengangguk perlahan.
"Ya ni rumah dia. Cik ni siapa ya?" Soal Jisung. Gadis di hadapannya tersenyum sinis.
"I-"
"Sayang. Siapa datang?" Soal Lino pada Jisung. Si gadis itu kelihatan terkejut. Gadis tersebut memandang wajah Jisung yang juga terkejut apabila Lino menggunakan panggilan tersebut. Sampai sahaja di hadapan pintu Lino kelihatan terkejut.
"Hye Lino" Kata si gadis itu sambil tersengih sinis.
Ok guys...sorry lama tak update...busy sikit hehehe...a/n just nak cakap ermm ready for the conflict....k bye
YOU ARE READING
[C] Forbidden Love || Minsung ✓
Randomlee minho × han jisung Cinta itu buta. Buta sehingga tidak dapat membezakan yang mana betul dan yang mana salah. Pada mulanya perasaan itu tidak pernah hadir. Namun apabila perasaan cinta itu hadir pasti akan muncul orang ketiga untuk menguji adakah...