✨40✨

553 50 17
                                    

Seminggu telah berlalu sejak Jisung dihalau oleh Minho. Keadaan Jisung masih lagi sama. Masih lagi dipantau oleh Bangchan. Dilarang untuk banyak bergerak.

Minho? Dia dan Momo seperti sebelum ni cuma kurang awkward.

Hyunjin masih lagi tidak tau bagaimana cara dia ingin beritahu kebenaran kepada Minho. Dia risaukan Jisung tapi pada masa yang sama dia tidak mahu kehilangan ibunya.

Pada pagi yang cerah itu, Lino bersiap untuk ke tempat kerja. Tali leher dibetulkan, jam tangan dipakai sebelum lengan kemejanya ditarik ke bawah dan dirapikan. Coat yang tergantung diambil sebelum turun ke bawah.

Momo yang terdengar bunyi derapan kaki itu terus tersenyum. Dia berjalan menuju ke ruang tamu.

"Hey Minho!" Kata Momo dengan ceria.

"Hey" Balas Lino dengan senyuman kecil.

"Breakfast?" Soal Momo singkat.

"U masa apa?" Soal Lino. Momo berjalan ke dapur sambil diikuti Lino.

"Just a simple breakfast. Nasi goreng kimchi cuz i jumpa kimchi dalam freeze so yeah" Jawab Momo.

Lino menganggukkan kepalanya. Kerusi ditarik untuk duduk. Momo membantu menyediakan makanan. Dia kemudiannya duduk di tempat duduk hadapan Lino. Wajahnya ditongkatkan menggunakan satu tangan.

"How?" Soal Momo apabila Minho menyuapkan sesudu nasi goreng ke dalam mulutnya.

"Not bad" Kata Lino. Momo memuncungkan bibirnya. Tangan yang sedang menongkat dagunya segera dijatuhkan.

"U ni~~ no fun lahh~~" Rengek Momo. Lino hanya tersenyum senget.

"Betullah. U nak I cakap apa? Sedap? Improve your skill first then you'll get the compliment from me" Kata Lino. Bibir Momo yang sudah memuncung itu semakin muncung.

"Amboi bibir tu. Dah boleh buat sangkut baju kerja I" Kata Lino. Momo berpura pura marah kepada Lino. Bahu Lino dipukul perlahan membuatkan Lino terkekeh perlahan.

"Ermm...Min" Panggil Momo. Minho hanya berdehem memandangkan dia masih lagi sedang makan.

"Boleh tak kalau U temankan I pergi check up baby petang ni?" Soal Momo. Minho yang sedang makan terus berhenti. Dia memandang ke arah Momo yang masih lagi duduk di hadapannya.

"Tengoklah kalau jadual I x penuh. I'll tell you later" Kata Lino sebelum bangun dari tempat duduknya. Dia berjalan keluar dari dapur.

Momo mengeluh kasar selepas bayang Lino hilang dari pandangannya. Dia memandang perutnya yang masih lagi tak kelihatan.

"Kau untung sebab kau membantu. Kalau tak memang aku dah buang kau" Kata Momo seperti bayi di dalam perutnya boleh mendengar apa yang dia katakan.

*****

"Jisung! Makan ubat tu!" Paksa Felix. Jisung masih lagi menggelengkan kepalanya. Dia tak sanggup lagi nak menelan ubat yang pahit tu.

Satu dua aku tak heran- tiberr.

Ubat ubat yang perlu dimakan itu Felix letak di piring. Risau kalau letak dekat tangan nanti kuman datang heh.

Changbin yang baru sahaja masuk ke dalam bilik selepas menghantar pinggan kotor ke dalam sinki memandang Felix dan Jisung dengan pandangan pelik.

"Korang buat apa?" Soal Seungmin.

"Babe~~ Jisung taknak makan ubat~" Adu Felix dengan penuh drama. Jisung menjeling Felix. Bola matanya diputarkan. Penat melayan drama Felix.

"Jisung"

"TAKNAK!!" Jerit Jisung disebalik selimut. Dia rasa nak nangis bila orang paksa dia buat benda yang dia taknak. Dan sekarang ni dia memang nak menangis.

Sejak sakit ni, entah kenapa emosi dia tak stabil. Tambah lagi dengan perasaan dia terhadap Lino.

Beberapa saat kemudian, terdengar esakkan daripada Jisung.

"Eh eh! Kau jangan nangis wei. Aku suruh makan ubat je" Kata Felix. Gelabah wei! Suruh makan ubat tapi nangis macam kena dera.

"Jisung. Kau ok tak ni?" Soal Changbin sambil duduk di sebelah Jisung. Kepala Jisung yang masih lagi berada di sebalik selimut ditepuk perlahan.

"Kenapa ni? Hmm?" Soal Changbin. Jisung mengeluarkan kepalanya dari selimut.

"I- hikss...aku rindu dia!" Kata Jisung lalu tangisannya disambung semula.

Changbin membawa Jisung ke dalam pelukannya. Dia memujuk Jisung sehingga tenang.

"Kalau kau rindu dia, kau kena makan ubat. Takkan kau nak biar dia tengok kau sakit macam ni. Kan Lixie?" Kata Changbin. Felix mengangguk mengiyakan apa yang dikatakan oleh Changbin.

"Betul ni?" Soal Jisung.

"Yepp. Nanti kalau dah sihat, kau boleh jumpa dia" Kata Felix. Changbin menganggukkan kepalanya.

Jisung mengangguk sambil menghulur tangan minta untuk diberi ubat. Dengan senang hatinya Felix bagi ubat kepada Jisung.

A/n nak bagitau ni. A/n sayang orang yang setia menunggu update. Nak raya ni tiber kena pkp so yeahh a/n mempunyai masa yang terluang- tak terluang sngt sbb pdpr and
a/nstilladabanyakkerjasekolahheh.

[C] Forbidden Love || Minsung ✓Where stories live. Discover now