A/n : *call idea* hello idea. Bila kau nak sampai?
Idea : ...
A/n : *awkward* ouh- ok..Momo dan Minho berjalan masuk ke dalam klinik ibu dan anak. Klinik khas buat para ibu mengandung. Minho bergerak ke kaunter pertanyaan untuk memberi borang temujanji kepada nurse yang berjaga di situ.
"Tuan dan puan boleh duduk di ruang menunggu dahulu. Saya akan panggil apabila doktor sudah selesai dengan temujanjinya yang lain" Kata jururawat tersebut.
Minho menganggukkan kepalanya lalu berlalu pergi dari situ. Momo hanya mengikuti dari belakang.
'Kahwin paksa ke? Tapi...dah pregnant- jadi kambing hitam lah tu' jururawat yang menjaga kaunter itu berkata dalam hati. Dia terus menggelengkan kepalanya apabila tersedar yang dia sedang menjag tepi kain orang.
Beberapa minit kemudian, Momo dan Minho pon masuk ke dalam pejabat doktor apabila nama mereka dipanggil.
*****
Kini, Jisung sedang berbaring di atas sofa di ruang tamu sambil telinganya disumbat dengan sepasang earphone. Sebuah lagu dari 'Olivie Rodrigo' yang bertajuk 'Traitor'.
Sedang dia mendengar lagu tersebut, dia mendapat mesej daripada nombor yang tidak dikenali.
Gambar. Sebuah gambar yang menunjukkan seorang lelaki dan perempuan sedang duduk di ruang menunggu sebuah hospital atau klinik.
Di dinding tersebut terdapat kertas yang tertampal 'cara-cara pernjagaan bayi di dalam kandungan'. Tahu lah dia bahawa itu merupakan klinik ibu dan anak.
Dia memerhatikan wajah manusia yang berada di dalam gambar tersebut. Wajah seorang demi seorang dibesarkan. Hanya wajah seorang lelaki sahaja yang kelihatan iaitu Lee Minho. Wajah perempuan tersebut tidak kelihatan memandangkan dia menghadap ke arah lain.
"Lino" Bisik Jisung. Kebetulan pula, lagu yang dia dengari itu sudah tiba ke penghujung korus.
It took you two weeks
To go off and date her
Guess you didn't cheat
But you're still a traitor'A traitor. Yes! Yes, you're a traitor! Mana janji yang kau takkan tinggalkan aku? And now kau ada dekat klinik tu dengan seorang perempuan mengandung? Cepat betul kau move on dari aku minho. Am i not good enough? Murah sangat ke cinta aku pada kau?' bisik hati Jisung.
Telefonnya dipeluk erat. Air matanya mengalir ke pipi dengan laju. Sakit. Hatinya sakit apabila orang yang dia sayang sudah jumpa pengganti.
Beberapa minit kemudian di terdengar bunyi pintu utama terbuka. Cepat-cepat air matanya itu ditepis. Dia duduk lalu memandang ke arah pintu tersebut.
"Hyung!" Panggil Jisung sedikit ceria apabila ternampak sosok badan Bangchan. Bangchan tersenyum melihat Jisung.
"Mana Felix dengan Changbin?" Soal Bangchan apabila tiba di sebelah Jisung. Rambut Jisung diusap perlahan.
"Mm?? Tadi diorang kata nak masak so....Jisung duduk je lah kat sini" Kata Jisung tersekat-sekat kerana ingin mengambil nafas. Bangchan tersenyum sayu mendengar cara Jisung bercakap.
"Tunggu sini sekejap. Hyung nak tengok diorang tengah buat apa" Kata Bangchan. Jisung menganggukkan kepalanya sambil tersenyum nipis.
Bangchan berjalan menuju ke dapur. Dia mengharapkan pelbagai makanan sudah dihidangkan memandangkan dia sudah lapar. Sanggup dia balik untuk makan tengah hari hanya untuk melihat keadaan Jisung.
"Oh My- YAHHH!! Aku suruh korang jaga Jisung. And dia kata korang tengah buat makanan tapi sekarang ni asal korang makan bibir sesama sendiri? Hello!! Ini rumah aku tau! Bukan club!" Bebel Bangchan. Changbin dan Felix kedua-duanya menundukkan kepala malu apabila kantoi sedang berasamara di dapur.
"Fuhh tercemar makanan kat dapur ni. Sia-sia je aku balik nak makan tengah hari tapi nasi je yang siap. Dah lah lapar haihh" Bebel Bangchan lagi.
"Sorry hyung. Kitorang memang tengah masak tadi tapi tu lah.." Kata Felix tersengih malu.
Changbin menggosok tengkuknya perlahan kerana malu. Bukan malu sebab kantoi. Itu dah biasa. Tapi malu sebab bercium dekat rumah orang. Nak buat macam mana? Otak dia tak reti nak kawal nafsu.
Jisung tiba di dapur setelah mendengar jeritan Bangchan hanya mampu ketawa perlahan. Kalau dia sihat dah lama dia berdekah sampai tergolek rasanya.
"Dan sekarang ni korang nak sambung masak ke order je?" Soal Bangchan.
"Sambung masak je lah. Sebab dah separuh jalan tadi. Cuma tertangguh sekejap je heh" Kata Changbin sambil tersengih malu. Felix mengangguk setuju.
Jisung berjalan ke ruang tamu semula apabila dia melihat Bangchan seperti berura-ura ingin keluar dari ruangan dapur. Dia tidak mahu membazirkan masanya mendengar bebelan dari Bangchan pula.
Jisung baring di atas sofa semula lalu dirinya masuk ke alam di sebalik mat- i mean alam mimpi.
A/n : *menari alcohol free*
Lino : kau tau tak rupa kau macam mana sekarang ni?
A/n : hmm macam mana? Mesti lawa kan? Aku tau dah.
Lino : tak lah. Rupa kau macam dugong yang perasan dia tu duyung.
A/n : eh siot-
YOU ARE READING
[C] Forbidden Love || Minsung ✓
Randomlee minho × han jisung Cinta itu buta. Buta sehingga tidak dapat membezakan yang mana betul dan yang mana salah. Pada mulanya perasaan itu tidak pernah hadir. Namun apabila perasaan cinta itu hadir pasti akan muncul orang ketiga untuk menguji adakah...