Jisung menarik tangan Lino ke mana sahaja. Dia membawa Lino masuk ke dalam satu kedai gelang.
"Saya nak ni!!" Kata Jisung teruja. Lino tersenyum lalu menggosok kepala Jisung.
"Kenapa nak yang ni. Kan banyak lagi yang mahal mahal. Ada yang boleh buat nama sendiri" Kata Lino. Jisung menggelengkan kepalanya.
"Taknak yang mahal. Saya nak ni. Murah dan simple tapi berharga" Kata Jisung. Lino tersenyum.
"Ye adik. Nak beli apa?" Soal akak yang jaga dekat situ.
"Ermm kak saya nak yang ni" Kata Lino kepada akak tersebut. Akak tu mengangguk tanpa banyak soal.
Gelang itu diambil dan diletakkan ke dalam kotak. Kotak tersebut dimasukkan ke dalam plastik dan diberikan kepada Lino.
"2767.37 won (RM10.08518)" Kata akak tersebut. Lino mengeluarkan wang kertas di dalam dompentnya.
"Terima kasih. Datang lagi"
*****
"Jom dinner" Kata Lini. Jisung menganggukkan kepalanya. Mereka berdua masuk ke dalam kereta lalu kereta di pandu menuju ke destinasi.
Jisung di dalam kereta sudah mambuka kotak gelang tersebut. Gelang di dalam kotak dikeluarkan.
Satu gelang dipasangkan pada pergelangan tangannya.
Dan satu lagi dipasangkan pada Lino.
Lino hanya tersenyum melihat senyuman Jisung.
"Boleh awak simpan gelang ni sampai bila bila?" Soal Jisung.
"Kenapa tanya macam tu?" Soal Lino. Sesekali dia memandang ke arah Jisung.
"Takde lah. Mana lah tau kalau lepas ni awak dah tak sayangkan saya" Kata Jisung. Dia tau perkara buruk bakal berlaku kerana dirinya sentiasa ditimpa nasib malang.
"Jangan risau. Saya takkan tinggalkan awak. I love you okay"
"I love you too" Kata Jisung. Lino memuncungkan bibirnya minta di cium.
Jisung mencium bibir Lino sekilas lalu mereka berdua tertawa kecil.
*****
Lino dan Jisung mengambil tempat yang sudah ditempah di retoran tersebut. Meja itu ditempah khas oleh Lino hanya untuk mereka berdua.
Meja mereka terletak di bahagian rooftop. Jadi mereka dapat lihat bulan dan bintang sambil menik.ati makanan.
Jisung tersenyum dengan layanan yang diberikan oleh Lino kepadanya.
"Awak tak rasa membazir ke buat smeua ni?" Sola Jisung. Lino menggelengkan kepalanya.
"Untuk awak takdenya membazir" Kata Lino. Jisung tersenyum.
Jisung melihat pemandangan di kawasan tersebut. Sungguh tenang dan romantik.
"Awak nak tengok something tak?" Soal Lino. Jisung menganggukkan kepalanya.
Lino menunjukkan isyarat 'sekejap'. Dia mengambil sesuatu di dalam kotak kecil yang berada di meja tersebut.
Sekeping gambar polaroid dihulurkan pada Jisung.
"Belakang tu- but how-""Awak ingat tak tragedi dekat bus stop 2 tahun yang lepas?" Soal Lino. Jisung mengerutkan keningnya cuba mengingati tragedi itu.
"Waktu tu awak tertarik earphone saya sampai tercabut" Kata Lino. Jisung menekup mulutnya.
"Itu awak ke?" Soal Jisung. Lino menganggukkan kepalanya.
"Saya pon baru teringat" Kata Lino. Jisung tersenyum.
"Sorry pasal hal tu. Saya tak sempat minta maaf. Waktu tu makcik saya call" Kata Jisung. Lino menganggukkan kepalanya.
"Dah jom kita makan" Kata Lino. Jisung menganggukkan kepalanya.
Walaupon dia tiada selera, tapi di tetap akan makan demi menjaga hati Lino.
Lagipon, Lino sudah bersusah payah membuat semua benda ni. Takkan dia mahu tolak begitu sahaja.
Jisung terus makan makanan yang berada di hadapannya. Lino hanya tersenyum melihat Jisung. Dia harap mereka berdua akan kekal bahagia tanpa gangguan sesiapa.
Okey jangan ready tisu dulu...tapi ready clorox muahahahha
YOU ARE READING
[C] Forbidden Love || Minsung ✓
Randomlee minho × han jisung Cinta itu buta. Buta sehingga tidak dapat membezakan yang mana betul dan yang mana salah. Pada mulanya perasaan itu tidak pernah hadir. Namun apabila perasaan cinta itu hadir pasti akan muncul orang ketiga untuk menguji adakah...