✨01✨

1.3K 74 5
                                    

Seorang lelaki sedang duduk di sebuah cafe. Masih lagi menanti pesanan yang dipesannya tadi. Terkadang pandangannya dihalakan ke arah luar. Dia berdecit perlahan apabila teringat yang dia baru sahaja putus cinta. Semuanya kerana si gadis hanya mahu mengikis hartanya.

"Memang bagus pon perempuan tu berambus" Bisik perlahan si dia yang bernama Lee Minho atau lebih gemar dipanggil Lino. 

Seorang lelaki datang menghampiri Lino sambil membawa pesanan Lino. Lelaki itu meletakkannya dengan berhati hati sehinggalah sikunya terlanggar minuman Lino. Lino yang terkejut terus terbangun.

"Oh my...apa yang kau buat ni?!" Marah Lino. Dia memandang name tag lelaki tersebut. 'Han Jisung' . Han Jisung terus membongkokkan badannya berkali kali tanda maaf.

"Maaf encik. Saya tak sengaja. Maaf" Kata Jisung sambil membongkokkan badannya berkali kali. Lino meraup wajahnya. Dia terus keluar dari kafe tersebut. Untung sahaja pesanan itu sudah dibayar dari awal. Jisung memandang dengan muka serba salah. Dia memandang belakang dan terlihat bosnya sedang bercekak pinggang memandang ke arah Jisung.

Habislah aku

"Haishhh...kenapa aku tak boleh nak marah dia?? What happend to you Lino?" Soal Lino pada dirinya sendiri.

"Tapi kenapa aku rasa berdebar tengok muka dia?" Soal Lino sambil tangannya memegang dada. Dapat dia rasa degupan jantungnya yang sangat laju. Lebih lebih lagi apabila dia terbayang wajah Han Jisung.

"Aduhh. Kenapa dengan aku ni? Takkan suka sama jenis. Aku rasa aku memang gay erghh" Kata Lino pada dirinya. Dia terus menggeleng laju. Keretanya segera dipandu pulang ke rumah.

*****

Malam telah tiba. Lino duduk di halaman rumahnya. Kotak mesej dibuka. Nama 'Chan hyung' ditekan.

Minho.0
Hyung. Can you help me?
✔✔
seen

Chan hyung
Typing...

Yes sure. Tolong apa?
seen

Minho.0
Kita jumpa boleh tak?
✔✔
seen

Chan hyung
Typing...

At your home?
seen

Minho.0
Yeahh
✔✔
seen

Chan hyung
Typing...

Ok i will be there. Give me 30 minutes
seen

*****

Bangchan kini berada di dalam rumah Lino. Mereka berdua sedang duduk di sofa hadapan tv.

"So. Nak hyung tolong apa?" Soal Bangchan. Lino menghembus nafas perlahan.

"Tolong aku culik someone" Kata Lino. Bangchan yang sedang minum air hampir tersembur mendengar permintaan Lino.

"Bwoo?!!! Are you crazy?" Soal Bangchan. Lino menunduk perlahan.

"Lagi gila bila hyung tahu yang aku gay" Kata Lino. Kalini minuman yang diminum Bangchan betul betul tersembur keluar.

"Seriously? But how? I mean macam mana kau tau kau gay?" Soal Bangchan seperti tidak percaya dengan kata kata Lino. Lino menceritakan kejadian semalam kepada Bangchan. Tidak berkelip mata Bangchan mendengar cerita Lino.

"So kau nak suruh hyung culik budak tu?" Soal Bangchan. Lino mengangguk.

"Ok listen. Hyung akan tolong but please Lino. Selidik dulu latar belakang dia" Kata Bangchan.

"Dah" Kata Lino sambil mengangguk kepala. Bangchan tergamam melihat Lino.

"Cepatnya" Kata Bangchan. Lino berdecit sedikit.

"Hyung lupa ke yang aku ramai mata?" Soal Bangchan. Kalini giliran Bangchan pula berdecit.

"Kenapa tak suruh diorang je yang culik budak tu?" Soal Bangchan. Lino mengeluh perlahan.

"Tak boleh hyung. Diorang tu bukan boleh percaya sangat. Mati aku kalau omma tahu yang anak dia seorang ni gay" Kata Lino. Perkataan 'gay' itu diperlahankan seperti sukar untuk dilafazkan. Bangchan mengeluh perlahan.

"Okay then tell me about that boy" Arah Bangchan. Lino mengangguk sebelum membuka cerita.

"Dia anak tunggal and yatim piatu. Hidup dia takde lah senang sangat. Lagipon maklumat yang aku dapat tu tulis takde siapa boleh bantu dia sebab sedara mara dia semua duduk jauh. Dia sara hidup dia dengan bekerja di sebuah kafe. Dia berhenti sekolah masa umur 17 tahun sebab masatu dia memang dah takde duit untuk tampung perbelanjaan sekolah" Terang Lino dengan panjang lebar. Sesekali Bangchan mengangguk mendengar cerita Lino.

"Please hyung. Culik dia untuk aku" Rayu Lino. Bangchan mengeluh perlahan.

"Okay okay. I will" Kata Bangchan mengalah. Mahu tak mahu dia akan ikut juga kehendak Lino. Lagipon Lino sudah banyak membantu keluarganya hingga berjaya. Lino tersenyum mendengar balasan Bangchan. Badan Bangchan terus dipeluk.

"Thank you hyung" Kata Lino teruja.

"Ye ye you're welcome"

[C] Forbidden Love || Minsung ✓Where stories live. Discover now