✨44✨

419 40 3
                                    

Hyunjin masuk ke dalam wad ibunya dengan lemah. Terkejut dirinya apabila ibunya tidak menggunakan bantuan pernafasan seperti ada yang mencabutnya. Denyutan jantung ibunya semakin perlahan.

Hyunjin berlari ke katil ibunya lalu menekan butang kecemasan. Dia memakaikan semula alat pernafasan itu dengan harapan ibunya dapat bernafas semula.

Kemudian, wad yang menempatkan ibunya itu dirempuh oleh para dokter dan jururawat.

Seorang jururawat menenangkan diri Hyunjin dan meminta Hyunjin untuk menunggu di luar.

Apabila tiba di luar, Hyunjin menangis sambil memeluk kakinya. Wajahnya disembunyikan di bahagian lutut.

Tiba-tiba fikirannya memikirkan Momo. Hanya Momo yang akan buat perkara terkutuk seperti ini.

Hyunjin mengeluarkan telefonnya lalu mencari nama Momo. Terdapat satu mesej dari Momo.

Sl*tty B*tch
Enjoy your gift

Hyunjin cuba untuk membalas mesej tersebut namun malangnya dirinya sudah disekat oleh perempuan itu.

Hyunjin menjerit di dalam hatinya. Telefonnya digenggam erat. Dia mengetap giginya dengan erat. Badannya menggigil disebabkan rasa marah dah sedih.

Doktor dan jururawat pon keluar dari bilik tersebut. Hyunjin segera bergerak ke arah doktor tersebut.

Hyunjin memandang doktor itu. Dia tidak mampu untuk membuka mulut apatah lagi mengeluarkam suara.

Doktor itu menggelengkan kepalanya dengan wajah bersimpati. Balasan itu cukup membuatkan dunia Hyunjin hancur.

Sekarang sudah tiada lagi alasan untuk dia hidup di dunia ini.

Tak. Dia masih mempunyai alasan untuk hidup. Balas dendam dan membuatkan Jisung kembali pada Minho.

*****

Jisung duduk di dalam biliknya sambil membaca buku yang dia pinjam dari Bangchan yang bertajuk 'Life Quotes'

"no matter how hard you hurt my heart, your name will always in there"

Betullah tu. Walau hatinya berkecai seperti kaca, nama seorang Lee Minho tetap mencari ruang dan terpahat di dalam hati Jisung. Dia tidak mampu membenci lelaki itu.

"the heart was made to be broken. But just know i'll always love you"

Hati Jisung sudah hancur. Bukan lagi retak tapi hancur. Namun, perasaan sayang dan cintanya terhadap Minho tidak pernah kurang. Dia tetap akan mencintai lelaki itu sehingga hujung nyawanya.

Walaupon pelbagai hinaan dan makian yang dia terima dari lelaki itu, nama seorang Lee Minhi tidak akan pernah hilang.

Panggillah dia bodoh atau apa pon, dia tetap akan mencintai lelaki itu.

Felix membuka pintu bilik Jisung. Kepalanya mengintai ke dalam bilik Jisung.

"Hei!" Panggil Felix ceria. Jisung memandang ke arah pintu. Felix masuk ke dalam bilik setelah Jisung menyedari kehadirannya.

Dia duduk di atas katil sebelah Jisung. Tangannya di bawa ke arah pipi Jisung lalu mengesat air mata yang berada di situ.

"Are you okay?" Soal Felix. Jisung menegang pipinya yang basah lalu tertawa hambar. Dia tidak sedar yang air matanya mengalir.

Setiap kali teringat akan Minho atau memikirkan Minho, air matanya selalu mengalir tanpa dia sedar.

"i'm okay Felix. Jangan risau lah" Kata Jisung. Felix berbaring di sebelah Jisung lalu memeluk badan Jisung.

"Are you sure?" Soal Felix lagi. Jisung menganggukkan kepalanya sambil tersenyum nipis.

"Syukurlah. But kalau ada yang mengganggu fikiran kau, please tell me" Beritahu Felix dengan wajah risau. Jisung tergelak kecil lalu mengelus lembut rambut Felix

"i will Lixie. Jangan risau ok?" Kata Jisung. Felix menganggukkan kepalanya lalu menyuruh Jisung untuk berbaring bersamanya.

Jisung hanya lakukan apa yang disuruh oleh Felix. Felix memeluk badan Jisung dengan erat lalu memejamkan matanya.

"Sleep. Ngantuk" Bisik Felix. Jisung membalas pelukan Felix sambil menepuk-nepuk belakang badan Felix.

Semoga Changbin tak cemburu melihat Jisung memeluk Felix.


a/n : you got me feeling star lost star lost
felix : yeah i'll be star lost star lost
changbin : we feeling star lost star lost
bangchan : yeah i'll be star lost star lost
Lino : asal korang ada kat sini
a/n : RAMAI-RAMAI!!
all : you got me feeling star lost star lost. yeah i'll be star lost star lost. we feling star lost star lost. yeah i'll be star lost star lost.
bangchan : i'm star lost.

skalsjjskljkalskala. lagu ni best hiks.
tapi- tapi- secret secret pon best. Yang sendu-sendu semua best hmm

[C] Forbidden Love || Minsung ✓Where stories live. Discover now