"Baby i'm home!!" Laung Lino apabila kakinya menapak ke dalam rumah.
A/n : asal aku yng blushing?!!
Bangchan : kalau aku panggil kau baby mesti lagi merah..
A/n : dh diam!! *lari*Jisung yang dari bilik terus keluar apabila mendengar laungan Lino.
Jujur dia terkejut sebenarnya.
Siapa je yang tak terkejut bila dengar orang yang kita sayang panggil baby.
Even korang pon akan terkejut plus malu bila Bangchan panggil korang baby girl
Bangchan : *muka riak*
"Apa awak ni jerit macam tu. Kalau jiran dengar macam mana?" Soal Jisung. Lino menjongketkan bibirnya.
"Biar lah diorang dengar. Biar diorang tau yang awak tu saya punya" Kata Lino selamba. Jisung menayangkan wajah annoying.
"Eeeee blah lah"
"Eh eh...halau kita pula. Awak dah siap ke belum ni?" Soal Lino sambil membuka butang di pergelangan tangannya.
Lengan baju itu ditarik hingga ke siku.
"Ermm dah. Awak taknak mandi dulu ke?" Soal Jisung.
"Boleh juga. Awak boleh tunggu ke?" Soal Lino. Jisung mengangguk sambil tersenyum nipis.
Lino menggosok kepala Jisung hingga rambutnya tidak teratur.
"Yahh!!!" Marah Jisung sambil membetulkan rambutnya. Berejam wei dia buat rambut.
Lino berlari naik ke bilik sambil gelak dapat mengenakan Jisung.
"Bye sayang!!"
"I hate you!!" Launh Jisung. Lino menjengah ke luar melihat Jisung yang masih berada di ruang tamu smbil membetulkan rambutnya.
"I love you too!!"
*****
Di dalam kereta, Jisung masih lagi dengan rajuknya. Lino tersenyum melihat Jisung.
"Dah dah lah tu merajuknya. Kesian daddy awak ni sorang sorang tau" Kata Lino. Wajah Jisung kian memerah mendengar perkataan "daddy"
"Hah pikir lain. Kenapa?? Dah tak sabar sangat ke?" Soal Lino dengan muka gatal. Jisung terus memukul bahu Lino.
"Diam lah!!" Marah Jisung lalu memalingkan badannya menghadap ke luar tingkap kereta.
"Aikk! Merajuk balik?" Soal Lino pelik. Dia hanya mampu menggelengkan kepalanya melihat kesayangannya yang semakin sensitif.
"Merajuk lah. Nanti dah sampai, leapstu awak dah tengok semua tu...jangan mengada nak panggil saya sayang, baby ape semua tu" Kata Lino lalu fokusnya kini tertumpu pada pemanduan.
A/n : benda siak ayat
Bangchan : skrip kau yang buat tau bukan aku
A/n : *jeling bnagchan*
Bangchan : kalau aku yang buat, ayat dia mesti gramatis punya
A/n :...*****
Jisung hanya mampu mengikuti ke mana sahaja Lino pergi memandangkan dia tidak tahu dia di mana.
Lino tersenyum melihat Jisung bagaikan rusa masuk kampung-
Bahu Jisung dirangkul oleh Lino.
"Kita nak pergi mana dulu?" Soal Lino. Jisung memandang Lino pelik.
"Kata ada surprise"
"Itu nanti. Sementara menunggu ni, awak fikir lah nak pergi mana dulu. Sebab tu kita masuk mall ni" Terang Lino. Jisung menganggukkan kepalanya.
"Awak. Ada ice skating!!" Ujar Jisung teruja.
Maklumlah, dia datang dari keluarga yang sederhana. Lagipon dia anak yatim jadi dia lebih fokus kepada mencari duit makan sendiri.
Lino tersenyum nipis melihat Jisung.
"Nak pergi ke?" Soal Lino. Jisung mengangguk laju kerana teruja.
"Ok jom!!"
Ok next chapter will be the last chapter for happy ii okay...lepasni korang dah boleh sediakan tisu kat tepi sebab sedih dia smpi habis story ni. Ready okay
YOU ARE READING
[C] Forbidden Love || Minsung ✓
Diversoslee minho × han jisung Cinta itu buta. Buta sehingga tidak dapat membezakan yang mana betul dan yang mana salah. Pada mulanya perasaan itu tidak pernah hadir. Namun apabila perasaan cinta itu hadir pasti akan muncul orang ketiga untuk menguji adakah...