✨45✨

425 44 1
                                    

Momo berdiri di hadapan pintu bilik Minho dan Jisung. Dia cuba untuk membuka pintu bilik tersebut namun nampaknya pintu bilik tersebut terkunci dari dalam.

Momo menghela nafas kesal. Dia berdecit kerana tidak puas hati.

"kau buat apa dekat depan pintu tu?" soal Minho dengan suara perlahan tetapi tegas.

Momo terus berpusing sambil memegang perutnya yang hampir mencecah 2 bulan.

"ouh tak U. I just nak tau apa yang ada dalam bilik ni since U tak masuk bilik ni. So I try nak bukak tapi berkunci-" Beritau Momo sambil membuat wajah polos.

Maklumlah, dia sudah beritau Minho yang dia sudah berubah walau hakikatnya dia hanya berlakon.

"Tak perlu. Takde apa-apa dalam bilik tu. Bilik tu tak penting" kata Minho kemudian berlalu pergi dari bilik itu menuju ke ruang tamu.

MH : kenapa lah kau suka buat aku jadi jahat??
BC : ni baru firstime-
A/N : bila masa aku buat kau jadi jahat?
MH : habistu ni?!?
A/N : aku buat kau jadi bodoh-
BC : *gasp*
MH : *pasrah*

Momo mengikuti langkah Minho ke ruang tamu.

"U. Jom beli barang baby" Ajak Momo. Minho memandang Momo pelik.

Pandangannya benar-benar menunjukkan apa yang dia fikirkan.
"gila ke apa perempuan ni?"

"Bukan biasa beli barang baby waktu kandungan umur 5 atau 6 bulan ke? Kau punya tu baru nak masuk 2 bulan" Kata Minho dengan malas.

Sejujurnya dia ingin menggunakam waktu cutinya dengan berehat di rumah. Tapi nampaknya harapannya musnah apabila ada ulat bulu dekat sebelah.

"Ala I excited nak dapat baby" Momo cuba memujuk. Walaupon sebenarnya dia tidak mahu dan tidak kisah dengan bayi itu.

"Ouh! Kita boleh guna bilik tu untuk bayi ni!" Cadang Momo sambil tersenyum polos.

"Dont. Ever. Think. About. It" Kata Minho dengan tegas. Wajahnya menunjukkan bahawa dia tidak suka dengan idea Momo itu.

"Aww why? You kata takde apa-apa pon dalam bilik tu" Momo masih lagi cuba menguji Minho.

"Aku cakap No right? So the answer is no. Lagipon aku jaga kau sampai kau lahirkan anak tu je. And then you can leave this house" Marah Lino kemudian berlalu pergi ke biliknya.

Momo mengetap giginya. Rahangnya kleihatan teganh. Dia kemudiannya tersengih sinis lalu tertawa kecil seperti orang gila.

"I see. Kau still cintakan dia right Minho?" Momo menghembus nafasnya kasar.

Kenapa susah sangat untuk dia dapatkan Minho?

*****

Hyunjin berada di kafe sambil menunggu seseorang. Dia bermain dengan hujung bajunya sambil menunggu pesanannya sampai.

"Hyunjin" Panggil seseorang. Hyunjin mendongak.

"Hyung!" Sahut Hyunjin. Lelaki yang bergelar 'hyung' itu terus mengambil tempat duduk di hadapan Hyunjin.

"dah order ke?" soal lelaki itu. Hyunjin mengangguk.

"Hyun dah orderkan untuk hyung sekali" kata Hyunjin. Lelaki itu mengangguk lalu menatap ke arah Hyunjin.

"Ada apa call hyung sampai nak jumpa kat sini?" Soal lelaki itu. Baru sahaja Hyunjin hendak menjawab, pesanan mereka tiba.

"I need your help Changbin Hyung" kata Hyunjin setelah pelayan itu pergi.

Changbin hanya mengangguk menyuruh Hyunjin untuk teruskan.

Ya Hyunjin dan Changbin pernah kenal. Hyunjin pernah bekerja di club milik Changbin sebagai pelayan di bar.

Disebabkan itu Minho kenal dengan Hyunjin. Bahkan Felix dan Bangchan juga.

"Sebelum tu. How's Jisung?" Soal Hyunjin risau. Changbin menganggukkan kepalanya.

"He's okay. Dia tidur dengan Felix tadi sebelum hyung gerak" Terang Changbin. Hyunjin mengangguk faham.

"Ok back to story. Hyung kenal Momo?" Soal Hyunjin. Changbin kelihatan berfikir sebentar lalu memetikkan jarinya.

"Bekas tunang Minho right?" Soal Changbin. Hyunjin menganggukkan kepalanya.

"Kenapa dengan dia?" Soal Changbin. Hyunjin mengeluh perlahan.

"She's the one yang pisahkan Minho hyung dengan Jisung" Kata Hyunjin. Changbin kelihatan terkejut.

"How?" Soal Changbin.

"She blackmailed me hyung. Dia suruh Hyun bawa Jisung keluar and she kidnapped him. Dia suruh orang suruhan dia sexual harassing Jisung and bagi gambar dekat Minho" Terang Hyunjin. Dahi Changbin berkerut.

"And Minho percaya tanpa soal apa-apa?" Soal Changbin lalu berdecit perlahan apabial melihat Hyunjin mengangguk.

"He's stupid" Bisik Changbin pada dirinya.

"Baru-baru ni dia datang rumah Minho hyung dengan alasan dia kena rogol and now she's pregnant" Terang Hyunjin.

"Don't say that dia bagi perempuan tu duduk dekat rumah dia" Kata Changbin. Keluhan dilepaskan dari mulut Changbin apabila Hyunjin mengangguk.

Minho memang betul-betul bodoh.

"And dia bunuh my mom hyung" Kata Hyunjin lalu menggigit bibirnya dengan kuat.

"Hey hey hey-" Changbin memegang bibir Hyunjin lalu menggelengkan kepalanya apabila Hyunjin memandang ke arahnya.

"So Hyun nak hyung buat apa?" Soal Changbin. Dia mampu sahaja untuk mengupah orang buat segala-galanya.

"Boleh hyung carikan bukti dia yang buat semua ni?" Soal Hyunjin. Changbin mengangkat keningnya.

"Why? Asal Hyun pula yang nak cari bukti?" Soal Changbin. Hyunjin menunduk.

"Semua ni salah Hyun sendiri hyung. So biar Hyun betulkan semua benda yang berlaku ni. And i really want that girl mati dalam penjara lepas anak yang dia kandungkan tu lahir" Hyunjin berkata sambil menggenggam kedua tangannya.

"Still ada rasa kesian walaupon nak balas dendam" Kata Changbin sambil tergelak kecil apabila mendengar Hyunjin ingin bayi yang entah siapa bapanya itu dilahirkan dengan selamat.

"But yeah. Hyung boleh buat semua tu. Kacang je. Just call me if you want anything" Kata Changbin. Hyunjin menganggukkan kepalanya.

"Thank you hyung. Thank you so much. Btw, bantuan ni free kan?" Soal Hyunjin sambil tersengih serba salah.

Sejujurnya duitnya sudah tinggal sedikit selepas membayar kos perubatan ibunya itu.

"Belanja hyung this coffee and hutang Hyun selesai" Kata Changbin. Hyunjin mengangguk lalu tersenyum kecil.

Kalau setakat bayar dua cawan coffee dia masih lagi mampu.

A/N : i don't want to go to sleep now. i'll be making a masterpiece now- ok bye aku nak tidur
BC : aikk- tadi kata taknak tidur-
A/N : itu tadi. ni sekarang.

[C] Forbidden Love || Minsung ✓Where stories live. Discover now