✨29✨

655 49 19
                                    

~flashback~

"Cancel semua meeting harini. Saya takkan masuk pejabat" Kata Lino pada telephone. Keretanya dipandu dengan laju ke sesebuah tempat.

Sampai sahaja di depan bangunan itu, Lino terus turun. Pekerja pekerja di situ memberikan tunduk hormat kepada Lino.

"Bangchan ada dekat dalam?" Soal Lino kepada assistant di luar pejabat tersebut.

"Ouh Tuan Lino. Tuan Bangchan ada di dalam. Cuma-" Belum sempat kata katanya habis, Lino masuk ke dalam bilik Bangchan.

"Ouh- Lino? Kau buat apa kat sini?" Soal Bangchan pelik.

"Maaf bos. Saya dah halang-"

"Takpe. Awak boleh keluarKata Bangchan. Dia hanya mengangguk sebelum keluar.

"What's your problem?" Soal Bangchan. Lino duduk di sofa bilik pejabat Bangchan sambil bersandar memegang kepalanya.

"Aku mabuk semalam-"

"What?!! Bukan aku dah cakap ke dengan kau jangan mabuk??" Soal Bangchan menahan marah.

"Aku tak boleh hyung. Aku-"

"Apa pulak yang kau buat kalini?" Soal Bangcahn cuba berlembut.

"Aku...aku ter...rogol Han" Kata Lino gugup.

"What?!!" Jerit Bangchan terkejut.

"Aku tak tau hyung. Aku- aku tak sengaja" Kata Lino.

"Habistu?? Han macam mana?" Soal Bangchan cuba menahan sabar.

Dia tahu gaduh tidak mampu selesaikan segalanya.

"Aku tak tau. Tapi tadi aku tertolak dia sebab tak dapat kawal marah" Kata Lino. Bangchan terus mengambil kunci kereta.

Tanpa menunggu masa yang lama, Bangchan berlari ke ke arah parkir kereta. Keretanya dipandu laju ke rumah Lino.

Sempat dia memberitau pembantunya untuk membatalkan semua temu janji dengan clientnya yang lain.

~end flashback~

Bangchan terus bangun apabila melihat doktor keluar dari wad. Tempat di mana doktor memeriksa keadaan Jisung.

"Encik ni siapa kepada pesakit?-"

"Saya abang dia" Kata Bangchan. Doktor itu mengangguk sebelum mengajak Bangchan untuk berjumpa di pejabatnya.

"Kenapa ye doktor?" Soal Bangchan apabila sudah sampai di pejabat doktor tersebut.

"Han Jisung mengalami kanser paru paru tahap ke tiga" Kata doktor itu. Bangchan bagaikan tidak percaya dengan apa yang dia dengar.

Felix : siapa punya idea nk main kanser ii bagai ni??
A/n : bkn kau ke??
Felix : ouhh aku eh??

"Pernah tak ada ahli keluarga dia yang pernah menghidap kanser ni atau mungkin dia pernah bekerja di tempat tempat yang boleh bawa dia ke penyakit ni?" Soal doktor tersebut. Bangchan menggaru kepalanya.

"Saya rasa takde. Tapi sebelum ni, dia cuma bekerja sambilan di cafe sahaja" Kata Bangchan. Doktor tersebut hanya mengangguk.

"Boleh saya tengok dia?" Soal Bangchan.

"Boleh. Tapi dia sedang berehat. Kalau dia dah sedar encik boleh panggil saya" Kata doktor itu sambil tersenyum. Bangchan membalas senyuman itu sebelum berlalu pergi.

P/S : doktor tu perempuan ye

Bangchan membuka pintu wad Jisung. Pintu di sebelah katil Jisung diduduk. Bangchan memandang wajah Jisung dengan penuh simpati.

Rambut Jisung diusap perlahan.

"Kenapa Lino buat macam ni dekat Han?" Soal Bangchan. Dia kesian melihat Jisung. Dia sudah menganggap Jisung seperti adiknya sendiri.

Beberapa minit kemudian, Jisung membuka matanya. Kepalanya ditolehkan memandang Bangchan yang melentokkan kepalanya di atas katil.

Perlahan Jisung cuba untuk duduk. Bangchan yang perasan dengan pergerakan Jisung segera bangun.

"Han ganggu hyung ke?" Soal Jisung. Bangchan menggelengkan kepalanya.

"Tak pon. Han rehat je. Hyung pergi panggil doktor kejap" Kata Bangchan. Jisung menganggukkan kepalanya. Jisung hanya memerhatikan Bangchan meninggalkannya seorang diri di dalam wad.

Gelang ditangannya diperhatikan. Hampir sahaja air matanya gugur.

Mengapa dia berubah?




Huwarghh!! Ayat tu makin lama makin berterabur. Haihh.

Btw!! Cerita ni akan ada dua ending- kejap! A/n dh pernah bagitau ke belum hah??

Pape je lah. Yang penting cerita ni akan ada dua ending which is sad and happy. So saya harap anda tabah

[C] Forbidden Love || Minsung ✓Where stories live. Discover now