✨18✨

688 44 0
                                    

Doktor keluar dari bilik wad omma Hyunjin. Hyunjin yang sedang tunggu di luar terus menyerbu doktor tersebut.

"Doktor. Macam mana dengan omma saya?" Soal Hyunjin. Doktor tersebut senyum melihat Hyunjin.

"Syukur omma awak sudah sedar" Kata doktor tersebut. Hyunjin tersenyum mendengar khabar tersebut.

"Tapi-" Senyuman Hyunjin terus termati. Dia menanti dengan sabar kata kata yang akan keluar dari mulut doktor tersebut.

"Kemalangan yang menimpa ibu kamu telah buatkan dia lumpuh separuh badan" Kata doktor tersebut. Badan Hyunjin menggigil. Lututnya terasa lemah. Dirinya seperti di panah petir apabila mendengar kata kata dokyor tersebut. Air matanya yang mengalir dipipi tanpa henti dikesat.

"Terima kasih doktor. Boleh saya melawat omma saya?" Soal Hyunjin. Doktor itu tersenyum. Baginya Hyunjin anak yang kuat.

"Boleh. Saya pergi dulu ya" Kata doktor tersebut. Hyunjin berjabat tangan dengan doktor tersebut.

"Terima kasih sekali lagi doktor"

"Dah memang tugas saya"

*****

Jisung turun ke ruang tamu. Dia melihat Lino sedang bermain telephone tetapi tv sedang terbuka. Siapa tengok siapa sekarang ni?

Jisung mendekati Lino. Tv itu di tutup lalu tempat di sebelah Lino di ambil.

"Eh dah bangun?" Soal Lino terkejut. Jisung menggumam sambil tangannya memeluk pinggang Lino. Kepalanya diletakkan di leher Lino. Wangi. Bau Lino buatkan dia berasa nyaman.

"Dah ok dah?" Soal Lino. Jisung mengangguk sambil kepalanya masih lagi di leher Lino. Cuma kepalanya berasa pening sedikit. Lino membalas pelukan tersebut.

"Awak. Phone saya mana?" Soal Jisung. Lino menggaru kepalanya.

"Phone awak? Ermm" Mana eh? Haritu rasanya dia  ada pinjam. Lino menggaru kepalanya yang tidak gatal itu. Muka berfikir ditayangkan. Lama Lino berbuat begitu sehingga Jisung berasa menyampah. Lino terus memetik jarinya.

"Ada dekat bilik sebelah" Kata Lino. Jisung mengerutkan dahinya. Macam mana boleh ada dekat situ?

"Jom" Lino terus menarik Jisung kebilik mereka. Bukan. Tapi sebelah bilik mereka. Masuk sahaja bilik itu, mulut Jisung terus ternganga.

"Comelnya!!" Jerit Jisung teruja. Kenapa? Sebab ada tiga ekor kucing dekat dalam bilik itu. Sudahlah kesemuanya serbu ke arah mereka selepas pintu terbuka. Jisung terus mengambil kucing yang paling kecil. Hilang terus sakit kepalanya tadi.

Lino menyerahkan telephone milik Jisung ke tuannya. Jisung membuka telephone nya itu. Buka sahaja gallery sudah penuh dengan gambar Lino dan kucing kucingnya itu. Jisung memandang Lino yang sednag membuat muka tak bersalah.

"Nasib comel" Kata Jisung perlahan. Tapi faham faham je lah. Lino bukan pekak.

"Saya memang comel. Baru tau ke?" Kata Lino sambil bermain kucingnua itu. Jisung menggulingkan matanya. Tch. Angkat bakul sendiri.

"Apa nama kucing ni?" Soal Jisung. Lino memandang Jisung.

"Yang pada awak tu nama dia doorie" Kata Lino. Jisung mengangguk.

"Yang paling besar tu nama dia Soonie. And pada saya ni doongie" Kata Lino. Jisung mengangguk sambil mulutnya membuat bentuk "o"

Dan mereka pon bermain dengan kucing Lino. Itu sahaja yang boleh mereka lakukan untuk meluangkan masa bersama memandangkan masing masing tiada idea hendak berbuat apa.


A/n nak letak gambar tapi line slow. Hiks

[C] Forbidden Love || Minsung ✓Where stories live. Discover now