✨26✨

660 38 19
                                    

Jisung tiba tiba merasakan sakit di dada. Dia ingin memegang dadanya tetapi risau jika Lino perasan. Jadi dia meminta diri untuk ke tandas. Lino hanya mengangguk tanpa banyak soal.

Masuk sahaja ke dalam tandas dia terus berlari ke sinki.

Batuk yang ditahan dari tadi kini dilepaskan. Darah keluar daripada mulut Jisung setiap kali dia batuk.

Jisung memegang dadanya yang sakit. Penglihatannya menjadi kabur. Jisung menahan dirinya daripada terjatuh.

Sekali lagi dia terbatuk hingga mengeluarkan darah yang banyak. Jisung terus mencuci mulut dan tangannya yang terkena darah.

Dadanya yang sakit terpaksa ditahan. Dia tidak mahu Lino tahu yang dirinya sakit.

A/n : huwarghh aku tak sanggup nak buat Han terseksa.
Bangchan : yang kau pergi buat juga pahal?

Pandangan Jisung pulih kembali. Tetapi sakit di dadanya tidak hilang.

Jisung keluar dari tandas lalu membeli sepaket tisu kecil yang dijual di kaunter pembayaran.

Sehelai tisu dikeluarkan sebagai langkah berjaga jaga jika batuknya kembali.

Dia kembali ke meja makan dengan tenang walaupon sakit di dadanya menyerang tanpa henti.

*****

Keesokan paginya, Lino pergi ke kerja seperti biasa.

"Awak betul ke nak pergi ni?" Soal Jisung. Lino mengangguk.

"Jangan risau lah. Awak takkan apa apa. Hyunjin ada teman awak nanti" Kata Lino. Jisung hanya mengangguk walaupon dia berasa tidak sedap hati.

Lino mencium bibir Jisung sekilas lalu tersenyum nipis. Wajah Jisung ditatap lama. Dia juga berasa tidak sedap hati. 

"Saya sayang awak tau" Kata Lino Jisung mengangguk sambil tersenyum.

"I love" 

"I love you too"

*****

Malam itu Lino pulang pada waktu malam. Seperti biasa dia akan memeriksa peti surat sebelum memarkir keretanya di garaj kereta di kawasan rumahnya.

Satu sampul surat menarik minatnya. Lino kembali ke dalam keretanya. Sampil surat itu dibuka.

"Gambar?" Bisik hati Lino. Dia melihat gambar tersebut dengan teliti. 

Lino menggenggam gambar tersebut dengan erat sebelum dicampakkan di tempat duduk penumpang sebelahnya. Lino menjerit kegeraman.

Kereta tersbut dipandu dengan laju meningalkan kawasan rumahnya itu.

Sementara itu, seseorang yang melihat perkara tersebut hanya tersenyum sinis sebelum berlalu pergi dengan hati yang gembira.

Manakala Jisung yang berada di dalam rumah menanti ketibaan Lino.

*****

"Woi!!" Jerit Changbin iaitu owner kepada club malam di situ.

Ye Lino berada di kelab malam melepaskan tekanan.

"Tiga botol?!!" Soal Changbin terkejut. Dia bagaikan tidak percaya melihat meja Lino mempunyai tiga botol arak yang berbeza.

Botol di tangan Lino ditarik apabila dia lihat Lino ingin meneguk air di dalam botol tersebut begitu sahaja.

"Kau nak apa?" Soal Lino malas. Atau lebih kepada mabuk. Changbin mengambil tempat duduk di hadapan Lino. Botol arak ditangannya dihentak ke atas meja.

"Setahun yang lepas kau minum sebotol setengah dan mengamok macam orang gila sebab mak kau paksa kau kahwin" Bebel Changin dengan marah. Sempat juga dia menarik botol arak di tangannya apabila Lino cuba mengambil botol tersebut kembali.

"Alaa itu tak sengaja" Kata Lino lalu merampas botol di tangan Changbin.  Air tersebut diteguk dengan rakus. Tercegil Changbin melihat Lino.

"Kepala otak hyung lah tak sengaja. Hyung tau tak aku hampir bankrup(?) waktu tu sebab hyung. Eii nasib hyung tau" Kata Changbin geram tapi diabaikan oleh Lino. Bertambah geram dia dibuatnya.

"Huh serabut!! Ni siapa nak hantar Hyung? Ke nak aku panggil Chan hyung?"

"Kalau kau nak tempat kau ni jadi hik gelanggang gusti... silakan" Kata Lino dengan mabuknya. Terdiam Changbin dibuatnya. 

"Takpon kau suruh Felix hantar aku" Kata Lino sambil tersenyum miang.

"WHATT!!!"

"Ouhh takpe hik. Aku tau...sssss kau takut teruna dia hilang dekat hik tangan aku kan?" Soal Lino membuatkan Changbin tercengang. 

"Dasar orang tua tak padan dengan mabuk. Ini kalau kena siku memang K.O terus orang tua ni" Desis Changbin kegeraman.

"Hah tak pon aku pinjam kereta kau. Aku bawak laju laju...vroom vroom...lepatu hik BOOMMMM!!" Kata Lino sambil membuat gaya.

"Hyung kau mabuk je tau bukan gila. Ingat tu" Kata Changbin membuatkan pergerakan Lino terhenti.

"hmm betul juga" Kata Lino.

"Kejap lah aku panggil Felix suruh dia hantarkan kau" Kata Changbin membuatkan Lino tersenyum.

"Kau jangan buat hal pula kat sini!!"

"Janji" Kata Lino sambil mengeluarkan jari kelingkingnya(?) sebagai tanda janji. Changbin hanya menggelengkan kepalanya.

Niat nak sekali kan part ehem tu dekat chapter ni...tapi tak jadi lah sebab takut chapter ni jadi panjang...so yang tak suka part tu and 15 tahun ke bawah kena peka lah dengan next chapter.

[C] Forbidden Love || Minsung ✓Where stories live. Discover now