✨42✨

533 49 10
                                    

"Ada seseorang yang cuba untuk meracun ibu encik" Kata doktor yang memeriksa ibu Hyunjin itu.

"Haa?" Kata Hyunjin dengan terkejut. Tiada kata kata yang mampu dikeluarkan dari bibirnya.

A/n : trust me...idk how doctor explaine something like this to their patient. So yeahh gue hentam

"Racun tersebut mengalir dengan cepat ke dalam anggota badan puan Hwang menyebabkan seluruh organ dalamannnya lemah. Buat masa sekarang, dia terpaksa bergantung pada mesin pernafasan" Terang doktor tersebut. Lutut Hyunjin terasa lemah. Dunianya seakan terhenti apabila mendengar penerangan doktor tersebut.

"Penggunaan mesin itu mungkin akan menyebabkan bil hospital puan Hwang meningkat. Jika encik tidak mampu untuk bayar, kami mungkin akan terpaksa mencabut alat bantuan pernafasan tersebut" Terang doktor itu lagi sebelum menepuk bahu Hyunjin lalu berlalu pergi.

Hyunjin jatuh terduduk selepas doktor tersebut pergi. Kakinya tidak mampu untuk menampung berat badannya. Lututnya berasa lemah. Dunianya seakan menjadi gelap.

Bari sahaja dia ingin bangun, telephon bimbitnya itu bergetar. Segera dia membuka mesej yang baru sahaja dia terima.

Sl*tty b*tch
How your surprise? Best tak?

Hyunjin mengetap giginya dengan kuat selepas membaca mesej tersebut. Dapat didengar bunyi giginya berlaga kerana terlalu marah.

"Aku takkan duduk diam Hirai Momo" Kata Hyunjin sambil menggenggam telephon dengan kuat. Air mata masih mengalir mengenangkan nasib ibunya yang terpaksa bertarung nyawa kerana dirinya.

Dia takkan berdiam diri walaupon terpaksa mengotorkan tangannya sendiri.

"Tunggu lah Momo. Aku akan balas segala benda yang kau dah buat. Walaupon dengan cara membunuh" Kata Hyunjin seorang diri sebelum mengambil keputusan untuk melihat ibunya.

***

Momo mendapat mesej dari anak buahnya bahawa dia telah menjalankan tugas. Hujung bibirnya ternaik melihat mesej tersebut.

Lee Know masih lagi fokus pada pemanduannya.

Momo mencari kenalan Hyunjin. Kenalan Hyunjin yang tertera sebagai 'MyPuppyVictim' itu ditekan.

Dia menghantar pesanan kepada Hyunjin.

You
How your surpsise?  Best tak?
Seen

Lain kali mind your own business. Antara kau dan aku dah takde apa apa. So jauhkan diri kau dari aku and Minho
√√


Momo tersenyum sinis memandang telephonenya itu. Dia tau Hyunjin takkan baca mesejnya itu buat masa sekarang.

Minho yang sedang memandu sesekali memandang Momo disebelah. Wajah pelik ditayangkan pada mukanya walaupon tidak ketara.

"Apa aje lah yang ada dekat otak pompuan ni" Bisik hati Lino sambil kepalanya digelengkan sedikit. Momo tidak perasan akan pandangan Lino kerana dirinya sibuk memikirkan apa yang perlu dia buat seterusnya.

Perjalanan itu sungguh sunyi memandangkan Momo masih sibuk dengan dunianya dan Lino yang sibuk memfokuskan dirinya pada pemanduan. Hanya bunyi radio yang memeriahkan suasana janggal di dalam kereta tersebut.

***

Jisung menuruni tangga perlahan lahan. Keadaannya kelihatan tidak bermaya. Badannya semakin kurus walaupon pipi tembamnya itu masih ada cumanya tidak ketara seperti sebelum ini. Bibirnya pucat dan kulit bibirnya sedikit mengelupas.

Changbin yang sedang mengemas ruang tamu itu berhenti apabila melihat kehadiran Jisung. Dia terus berlari menuju Jisung membawanya ke sofa di ruang tamu.

"Asal kau tak duduk dalam bilik je? Kau tu kena banyak berehat tau tak" Bebel Changbin. Jisung hanya mampu berdiam diri sehingga Changbin selesai membebel.

"Ala aku bosan lah duduk dalam bilik tu je hyung. Asyik tidur je" Kata Jisung perlahan.

"Bagus lah sebab itu yang kau perlukan. Rehat secukupnya"

"Rehat banyak banyak pon belum tentu sembuh" Kata Jisung pada dirinya.

"Pardon?"

"Nothing" Jisung menggelengkan kepalanya sambil tersenyum nipis.

"Hyung aku- eh Jisung?" Soal Felix pelik. Jisung hanya tersengih kecil.

"Asal kau tak bunyikan je butang tepi katil tu? Kalau tak boleh salah sorang dari kitorang tolong kau turun bawah" Kata Felix.

"Sebab ni lah aku sayang kau lebih Felix" Bisik hati Jisung.  Dia kemudian menggelengkan kepalanya.

"Aku taknak susahkan korang. Lagipon...korang kan busy" Kata Jisung. Dia kelihatan sedikit kekurangan nafas. Felix dan Changbin yang mendengar cara Jisung bercakap dapat merasakan betapa susahnya bagi Jisung untuk bercakap.

"Tak susahkan lah. Lagipon memang tu tugas kitorang dekat sini" Kata Changbin. Felix menganggukkan kepalanya.

"Betul tu. Dah kau rehat je. But sebelum tu, kau kena minum air dulu. Aku taknak kau kena lagi teruk. Bibir kau tu dah teruk sangat macam tak pernah minum air masak" Kata Felix. Jisung hanya menganggukkan kepalanya.

Ikutkan sahaja lah kehendak nurse yang tak dilantiknya itu. Kalau tak lagi teruk dia bebel kalah Changbin.

Welp- a/n tak tidur lgi. Saya hanya berharap harini tiada kelas kerana ingin tidur dengan tenang.

Aku ni cuti ii pon ada kelas. Kesian cuti aku terganggu *emoji nangis*

[C] Forbidden Love || Minsung ✓Where stories live. Discover now