✨41✨

537 49 15
                                    

Minho kini berada di depan rumahnya menunggu Momo bersiap memandangkan Momo memintanya untuk teman membuat check up.

Lagipun kerja di pejabatnya selesai dengan cepat. So yeah.

Sedang Lino bermain telephone, seseorang datang menyapa dirinya. Dia mengangkat kepala memandang wajah si pelaku tersebut.

"Hyunjin?" Soal Minho. Hyunjin kelihatan seperti gugup untuk berdepan dengan Minho.

"Buat apa dekat sini?" Soal Minho. Hyunjin memandang Minho lama sebelum memulakan perbualan.

"Tuan. Saya ada sesuatu nak beritau Tuan" Kata Hyunjin. Minho mengangkat sebelah keningnya.

"Bagitau apa? By the way, panggil hyung je. Lagipon kau dah tak kerja dengan aku" Kata Minho. Hyujin menganggukkan kepalanya.

"Hyung. Saya nak bagitau pasal Jisung" Kata Hyunjin. Perbuatan Minho terhenti apabila mendengar nama tersebut. Wajah Hyunjin dipandang tajam.

"Kenapa dengan dia?" Soal Minho dengan nada malas.

"Dia tak salah hyung dalam hal ni. Pasal rog-"

"Baby! I dah siap" Kata Momo. Dia keluar dari rumah seperti tidak mendengar apa apa. Tapi dalam masa yang sama, dia menatap ke dalam mata Hyunjin dengan tajam.

Nafas Hyunjin bagaikan tersekat apabila mendengar suara tersebut.

'Sejak bila perempuan tu ada dekat sini?' bisik hati Hyunjin. Dia bagaikan tidak percaya. Jantungnya berdegup dengan kencang.

"Dah jom" Ajak Lino. Momo menganggukkan kepalanya.

"Kau nak bagitau sangat kan. Kau tunggu je" Bisik Momo di sebelah telinga Hyunjin.

"Hah Hyunjin. Nak duduk dekat situ berapa lama?" Soal Minho. Dengan cepat Hyunjin keluar dari perkarangan rumah Minho.

Momo hanya tersenyum sinis melihat Hyunjin.

Hyunjin dengan cepat menghentikan teksi setelah sampai di perhentian bas. Dia segera menyuruh pemandu teksi tersebut untuk menghantarnya ke hospital.

***

Masuk sahaja ke dalam wad ibunya, Hyunjin berasa lega apabila melihat ibunya yang masih lagi lena.

Hyunjin berjalan mendekati ibunya. Tangan ibunya digenggam erat. Air matanya jatuh apabila bisikkan Momo tadi terngiang di dalam kepalanya.

Ibunya yang terasa seperti ada yang mengganggu tidurnya itu terus membuka mata. Hyunjin yang menangis sambil memandang bawah itu tidak perasan ibunya yang sudah terjaga.

Tangan ibunya itu naik ke pipinya. Air mata yang mengalir dihapuskan. Hyunjin terus memandang ke arah ibunya. Dia segera menghapuskan sisa air mata yang mengalir di pipinya.

"Omma dah bangun? Lapar? Nak makan? Kalau nak Jinnie belikan" Soal Hyunjin. Ibunya hanya menggelengkan kepala.

"Jinnie pergi lah makan dulu" Kata ibunya. Hyunjin menggelengkan kepalanya.

"Kalau macam tu...ape kata. Jinnie beli makanan lepastu makan kat sini" Cadang ibunya. Hyunjin mengeluh perlahan sebelum mengangguk menyetujui cadangan ibunya itu.

Jujur. Dia tidak mahu tinggalkan ibunya buat masa sekarang ini. Dia tau Momo tidak akan biarkan macam tu sahaja.

Hyunjin meminta izin ibunya untuk keluar beli makanan. Ibunya tersenyum kecil sebelum memandang bayangan Hyunjin menghilang. Ibunya itu mengambil keputusan untuk tidur sebentar.

***

Hyunji berjalan menuju ke wad ibunya. Bahunya dilanggar okeh seorang lelaki yang memakai topi dan pelitup mulut.

Hyunjin yang terkejut itu menjeling sekilas lelaki itu sebelum sambung berjalan. Langkahnya terasa berat apabila teringat lelaki itu.

"Kenapa aku macam kenal lelaki tu?" Soal Hyunjin pada dirinya. Kedua bahunya terangkat tanda dia malas ingin ambil tahu.

Ketika dia hampir tiba di wad ibunya, berberapa orang doktor dan jururawat bergegas masuk wad ibunya itu. Hyunjin menahan seorang jururawat untuk mengajukan soalan.

"Apa yang jadi?" Soal Hyunjin. Jururawat itu menolak perlahan tangan Hyunjin.

"Saya pon tak pasti. Kami akan beritau sebentar lagi ye encik" Kata jururawat tersebut sebelum berlalu pergi.

Punggungnya itu dihempas ke salah satu kerusi menunggu di depan wad ibunya. Makanan yang dibeli tadi dibiarkan di sebelahnya. Dia sudah tidak peduli jika makanan itu tidak teratur.

Tiab tiba dia teringat lelaki yang dilanggar tadi. Hyunjin menggenggam tangannya dengan erat.

'Momo!' bisik Hyunjin geram.

"Aku takkan maafkan kau Momo kalau apa apa jadi dekat ibu aku" Kaat Hyunjin seorang diri. Di dalam kepalanya sudah memikirkan pelbagai rancangan.

"Kau terlibat dengan orang yang salah"











A/n :Macam mana nak dapatkan abs?
Lino : a-
A/n : diam! Kau tak de abs
Lino : ish! Kau jangan expose aku
Chan : nak ada abs kena rajin senam
A/n&L : aku tak rajin hmm

[C] Forbidden Love || Minsung ✓Where stories live. Discover now