Jisung turun dari tangga setelah selsai mandi. Jangan risau sebab mereka tak mandi sama sama pon. Lino cuma bawa Jisung sampai depan pintu bilik mandi je. Han turun ke dapur dan lihat Lino sedang menyediakan sarapan.
"Awak tak kerja ke" Soal Jisung pada Lino.
"Mestilah kerja. Saya tolong sediakan sarapan untuk awak je. Lepastu saya pergi lah kerja" Kata Lino lagi. Jisung memuncungkan bibirnya.
"Kalau awak tak pergi tak boleh ke" Soal Jisung. Lino mendekati Jisung lalu pipi lembutJisung ditekup sehingga bibirnya muncung.
"Saya terpaksa pergi sebab ada meeting penting. Lagipon kesianlah PA saya asyik buat kerja je" Kata Lino cuba memujuk Jisung.
"Tapi saya takut" Rengek Jisung. Lino tersenyum nipis.
"I'm sorry okay? Saya janji nanti kalau saya balik awal kita keluar jalan jalan" kata Lino. Jisung menundukkan kepalanya memandang lantai.
"Kalau awak balik lambat?"
"Kita keluar je lah. Tengok wayang ke? Okay?" Soal Lino masih memujuk. Jisung menganggukkan kepalanya perlahan.
Lino tersenyum nipis lalu mengusutkan rambut Jisung yang baru sahaja disikat.
"Yahhh!!!" Marah Jisung. Lino terus mencium bibir Jisung sekilas.
"Saya pergi dulu lah. Bye. See you tonight"
A/n : kenapa ejaan dia macam pelik hah?? Tapi betul kan?
Banghan : betul lah tu
A/n : ouhh ok*****
Pada waktu tengah hari, Jisung duduk di luar rumah sambil bermain telephone.
Tiba tiba sebuah kereta berhenti di hadapan rumah Lino membuatkan Jisung ketakutan kerana masih trauma.
Tingkap kereta tersebut diturunkan dan terpampang lah wajah seorang lelaki. Lelaki itu tidak nampak menakutkan.
Lelaki itu memanggil Jisung. Perlahan lahan Jisung mendekati lelaki itu.
"Iyee?" Soal Jisung takut takut.
"Awak memang tinggal sini ke?" Soal lelaki itu.
Jisung menggaru kepalanya. Takkan dia nak cakap "Eh tak lah. Ni rumah boyfriend saya".
Ada yang kena tangkap kejap lagi.
Jadi nak pendekkan cerita, Jisung cakap lah yang dia tinggal dengan kawan.
" Ok good. So awak tau tak kedai runcit sini dekat mana? Maklumlah saya baru pindah sini pagi tadi. So nak cari barang sikit" Kata lelaki itu. Jisung menganggukkan kepalanya.
"Awak naik sekali lah. Takut tersesat pula. Boleh kan? Takpe nanti saya hantar balik" Kata lelaki itu lagi tanpa mendengar jawapan Jisung.
Jisung berasa serba salah ingin menolak. Jadi dia hanya mengangguk tanda setuju.
Tanpa disedari, seseorang memerhati Jisung dari jauh sambil tersenyum sinis.
"Hello bos"
"Ada seseorang datang rumah dia"
"Mana lah aku tau siapa. Tapi dia naik kereta lelaki tu"
"Mestilah aku ambil gambar. Peluang dah depan mata"
"Make sure payment aku lebih"
Lelaki itu berlalu pergi meninggalkan kawasan perumahan itu.
🍭🍭🍭
"Berbahagialah sekarang. Malam ni adalah malam terakhir korang bersama. Aku akan pastikan segala galanya musnah"
"Kalau aku tak dapat Lino, kau pon tak boleh dapat dia Han Jisung"
Perempuan itu tergelak jahat setelah habis berkata kata.
Dia akan pastikan rancangannya berjaya tanpa ada cacat cela.
Dan tak lama lagi, Lino bakal menjadi miliknya semula.
Kepada yang message a/n, i'm sorry...a/n tak dapat nak balas sbb wattpad buat hal...tak habis ii suruh send email...benda ntah yang dia nak😌
YOU ARE READING
[C] Forbidden Love || Minsung ✓
Sonstigeslee minho × han jisung Cinta itu buta. Buta sehingga tidak dapat membezakan yang mana betul dan yang mana salah. Pada mulanya perasaan itu tidak pernah hadir. Namun apabila perasaan cinta itu hadir pasti akan muncul orang ketiga untuk menguji adakah...