33

2.4K 176 2
                                    

Dilia berdiri tegak di hadapan pintu rumah Aryna. Dia berfikir sama ada mahu ke tidak. Teragak-agak dia membuka pintu.

"What the fuck?!",terjerit kecil dia melihat keadaan rumah yang bersepah. Dengan sisa-sisa makanan bertaburan atas meja. Baju kotor merata-rata.

"IXER!!!!!",jerit Dilia kuat.

"Pahal bodoh?",tanya Ixer dingin. Dengan selamba dia berbaring di sofa tanpa menghiraukan pandangan tajam Dilia.

"Asal bersepah ni gila?! Mana Fina dan Wafirin?",tanya Dilia. Ixer mendengus kuat.

"Eh kau jangan nak memekak boleh tak? Dorang takde. Wafirin balik rumah parents dia. Fina kat rumah Arziel tak pun markas. Puas hati kau?",tanya Ixer kasar. Marah dia pada Raisya masih belum reda.

"Kau buat apa dengan Fina?",tanya Dilia. Dia mengutip baju kotor dan diletakkan dalam bakul yang tersedia tingkat bawah.

"Kau balik sini grandpa suruh ke?",tanya Ixer. Dia ingin menukar topik perbualan mereka. Kalau berterusan tentang Raisya makin berasap lah dia.

"Hmmm. Kau jumpa Pak Ngah ke tadi?",tanya Dilia tanpa ragu-ragu. Ixer bangun menegak mendengar pertanyaan Dilia.

"Mana kau tahu?"

"Grandpa ler bagitahu aku"

Ixer berbaring semula sambil makan makanan ringan. "Bukan aku. Yana yang jumpa",kata dia dengan mulut penuh.

"Yang kau keluar pahal?",tanya Dilia. Dia mengemas pula di ruang tamu tempat Ixer terlentang tidur.

"Banyak cekadak pula minah ni. Semak sial",rungut Ixer lalu bangun ke tingkat atas. Dilia mengeleng kepala perlahan. Tengok! Mana dia tak berasap dengan minah mereng sorang ni.

Dilia mengeluarkan telefonnya dan mencari kenalan seseorang. Segera dia menekan simbol panggilan.

"Hye babe"

"Hye sayang. Awak buat apa tu?"

"Baru lepas kemas ruang tamu. Awak,Fina ada dengan awak?"

"Dia dah balik tapi saya tak tahu lah sama ada balik rumah dia or balik rumah mama Qayra. Tak pun dia kat penthouse dia. Why sayang?"

"Nothing. Tengah hari datang ambik saya. Kat rumah Yana. Saya balik Malaysia grandpa suruh"

"Ok then"

Dilia menamatkan panggilan. Dia ke tingkat atas. Penat dia belum hilang lagi. Dia merebahkan diri atas katil. Seketika dia terlelap.

🌸🌸🌸

Raisya dan Arziel berada di cafe milik kembarnya. Mereka berdua menunggu seseorang.

Gadis DinginWhere stories live. Discover now