7

3.2K 217 0
                                    

Aryna terpisat-pisat bila merasakan cahaya menembusi langsir biliknya..Dia merasakan sesuatu yang janggal seperti bukan biliknya..'hospital huh?'Dia melihat sisi katil dan ternyata benar..Dia berada di hospital..dia melihat jam di dinding.. Terbutang matanya melihat jam menunjukkan sudah pukul 8 pagi.. Dia cuba bangun namun pergerakan dia terbatas..

"Auw"

Dia terjerit kecil.. dia menyelak baju dan perutnya dibalut..Berkerut dahi menahan pedih..Dia cuba mengingat balik kejadian semalam..

-flashback-

Alexender melangkah keluar daripada ruangan pejabat..Dia mahu pulang memandangkan hampir tengah malam tambahan pula esok sekolah..

Dalam perjalanan pulang dia merasakan ada kereta yang mengekorinya..Dia mengecilkan mata untuk melihat no plat..

'Shit'

Dia mencarut..dia menelefon Kevin untuk meminta bantuan namun terlambat..dua buah kereta mula menghimpit keretanya.. Alexender menekan pedal minyak..dia memecut dengan senang memandangkan kurang kenderaan..

Nasib bertambah malang.. musuhnya menembak dan terkena cermin membuat dia hilang kawalan sekejap.. Dia mencapai pistol dan membalas tembakan.Cun cun kena pada dahi dan dada.Dia tidak sedar yang serpihan cermin menusuk dlm perut..

Dia memecut laju ke rumah.. Dia mengetuk pintu kerana dia lupa membawa kunci..Memang lah lupa dah risau tentang anak buah dia.. tambahan pula dia menahan sakit di perut..Hodienya sudah penuh dengan darah..

Raisya yang membuka pintu terkejut melihat keadaan Aryna yang berlumuran darah..Dia terpandang kereta Aryna..
'Serang hendap',desis hati dia..
Dia melaung memanggil Wafirin..Tergopah-gapah Wafirin mendengar jeritan Raisya..

"Asal?",tanya Wafirin..Dia bertambah panik melihat keadaan Aryna..

"Wei asal dengan Aryna?!",tanya dia lagi..

"Serang hendap..Jom tolong aku.",jawab Raisya..

Baru sahaja menolong Aryna bangun,Aryna kembali tersungkur..Pengsan. Nak tak nak dia terpaksa memanggil penghuni rumah sebelah untuk mengangkat Aryna dalam kereta..Apa lagi hospital lah..

-End flashback-

'kaca ke peluru yang tembus perut aku',tanya diri sendiri sambil mengusap balutan di perut.. Sedang leka dia mengelamun,pintu wad ditolak dari luar..Masuk lah seorang wanita dengan lengkap berpakaian doktor..

"Haa dah sedar Cik Syamiemie yang degil",sapa Dr. Zaira dengan perlian.. Aryna hanya menjeling sekilas..

"Asal?"

"Baring. Aku nak bukak balutan"

Aryna hanya menurut..sakit tidak hilang lagi..Lagi pedih bila balutan dibuka..Dia mendesis perlahan..Dr.Zaira yang mendengar desihan dia hanya mampu tersenyum..Dia menukar balutan semalam ke balutan baru..

"Luka kau dalam..Aku terpaksa jahit semalam masa kau pengsan..Peluru pun aku dah keluarkan..Kau tidak boleh keluar selagi luka kau tidak baik. Kau bosan sekali pun tetap tidak boleh.."kata Dr.Zaira. tangan ligat menulis laporan pesakitnya..
Aryna mencebik..

"Sapa bawa aku datang sini?",tanya Aryna.

"Sya ngan Wafirin..Dan 2 dua budak boys..I think pelajar rumah sebelah kau kut..Kau pengsan pun sebab kau banyak kehilangan darah",jawab Dr Zaira.. "Aku keluar dulu..Nanti aku masuk balik",sambung dia..

"Apahal lak?",tanya Aryna dengan tidak puas hati.

"Nak lap badan kau dan makanan kau lah budak.. Kau mana boleh mandi lagi..Luka kau basah lagi..Tulah kau,sihat walafiat kau pergi cari penyakit. Sape yang susah? diri kau jugak. Dah tahu diri tu alergik dengan hospital,buat jugak masalah",bebel dia..Terselit nada perli dan ketidakpuas hatian..

Gadis DinginWhere stories live. Discover now