'Never underestimate someone's ability to find out the truth'
▄︻̷̿┻̿═━一 •
Saiful menghampiri Arsha dan Qays. Setibanya dia di hadapan suami isteri itu, dia lantas menggelengkan kepalanya.
"Dia tak nak jumpa, tuan." Beritahu Saiful.
"Alamat dia?" Tanya Qays.
"Tiada maklumat," balas Saiful.
"What the hell is wrong with this old geezer?" Bentak Qays. Tali leher dilonggarkan sebelum badannya disandarkan ke sofa.
"Tuan, saya rasa lebih baik kalau kita fahamkan apa yang Mr.Harold Timber tu cuba sampaikan." Cadang Arsha.
Qays melepaskan nafas cuba untuk menenangkan dirinya."Saiful, sit," arah Qays sebelum Saiful turut duduk bersama Arsha dan Qays.
" The base is at the East while you're at the West. East? West?" Arsha cuba mencari petunjuk.
Lama mereka diam mencari jawapan. Masing-masing bergilir membaca nota itu. Telefon kerap dibuka untuk cuba mencari keyword misteri ini.
"There is only one thing that stuck in my mind. East Malaysia and West Malaysia," kata Qays yang memecahkan kesunyian.
"Aha! Kita sekarang fokus pada orang-orang kat West Malaysia kan. Tak ada seorang pon target kita dari East Malaysia. Mungkin Mr. Harold cuba sampaikan yang orang tu di East Malaysia?" Arsha memberikan pendapat. Qays mengangguk seakan bersetuju dengan teori isterinya.
"Apa kata saya cuba cari orang-orang yang berkait dengan Datuk Hussein Samad di Sabah dan Sarawak," cadang Saiful bernas.
"Great. For now, Saiful's team can focus on Datuk Hussein Samad's acquaintance especially around East Malaysia. Me and Craze are going to focus on a fucking stupid guy who leaked our company's data last week," arah Qays sebelum bangun dari duduknya.
"Saya?" Tanya Arsha masih menunggu arahan dari Qays.
"What?" Tanya Qays berkerut.
"Saya nak buat apa?" Tanya Arsha.
"Nothing. You are my office worker, so you do your office work," balas Qays sebelum berjalan ke meja kerjanya.
"What?!" Arsha tak berpuas hati. Saiful sudah perlahan-lahan menuju ke pintu untuk keluar. Malas dia mahu masuk campur dengan hal rumah tangga ni.
"Dah, dismiss. I've got lots to do," kata Qays. Perhatiannya sudah ditujukan pada komputer.
Arsha mengeluh lemah sebelum keluar dari pejabat Qays. Sebaik sahaja dia keluar dari pejabat Qays, kelihatan Teo berada di bilik kacanya.
"Yes, Encik Teo?" Tanya Arsha."Hye, urm... I have something to ask you." Kata Teo sebelum menggosok belakang kepalanya.
"Yeah, sure." Balas Arsha. Dah kenapa resah semacam pengarah syarikat ni?
"Will you be free this weekend?" Tanya Teo malu-malu.
"But, why?" Tanya Arsha pelik.
"Do you mind having a date with me this weekend? I have been eyeing you for quite some time and I think I have developed some special feelings for you. We can get to know each other, right?" Teo berkata dengan resah. Siapa je tak resah untuk buat confession.
"I'm sorry tapi saya tak keluar dengan lelaki," balas Arsha serba salah. Apa ni, dia bini orang kot!
"Really? How about I meet with your parents?" Cadang Teo masih tidak mahu mengalah.
YOU ARE READING
Vice Versa : Vengeance
RomanceSometimes The Devil is gentleman ▄︻̷̿┻̿═━一 • Bila dengar sahaja nama Qays Ardani, semua tahu dia lah si durjana yang merogol dan membunuh adik kandung sendiri. Hanya satu matlamat Qays dalam hidup, iaitu mencari manusia yan...