Bab 19

8.4K 506 16
                                    

'I have my heart set on being unhappy, so don't try and change my mind'

-UNKNOWN-

▄︻̷̿┻̿═━一 •

Arsha keluar dari kereta. Pagar rumah banglo itu didekati. Loceng ditekan sebelum pagar rumah itu dibuka secara automatik. Arsha lantas kembali ke keretanya dan kereta Mazda itu diaparkirkan di halaman rumah itu.

Seorang lelaki berjanggut putih berbadan sedikit gempal dengan mata yang tajam menunggu Arsha di hadapan pintu rumah.

"Assalamualaikum, Abah," sapa Arsha mesra sambil mencium tangan Haji Abdul Rashid.

"Kereta kau?" Tanya Haji Abdul Rashid tegas.

"Bukan. Ni kereta bos. Dia kasi pinjam sebab Sha tak ada kereta. Susah nak pergi mana-mana," balas Arsha selembut yang mungkin.

"Kereta dia bagi, rumah dia bagi. Kau ni kerja apa? Peguam dia ke pelacur dia?" Haji Abdul Rashid bertanya kasar.

Arsha terdiam. Pelacur?

"Masuk!" Haji Abdul Rashid mengarah kasar.

Arsha menapak ke dalam rumah itu. Kalau boleh, dia tak nak balik pun. Tapi, dia rasa berdosa kalau tak balik. Tu yang balik ni. Bila dah balik, ini yang dapat. Relaks, Sha. Macam tak biasa.

💕💕💕💕💕

Qays memeluk tubuh sambil memandang Arsha tajam. Rasa ringan mulutnya nak menengking. Tapi cuba ditahan.

"Kontrak tu dah tamat, jadi saya berhak untuk memilih," kata Arsha tegas.

"Contract tu tak valid pon. Kau sebagai lawyer pon tak boleh nilai," balas Qays.

Arsha diam. Otaknya ligat berfikir. Asal tak valid.

"Kita tak ada pengakuan saksi, tak ada pengakuan peguam. Kalau nak fight dalam court pon memang dah kalah," beritahu Qays sinis apabila melihat wajah kosong Arsha.

Arsha ketap bibir. Kenapa dia tak terfikir langsung? Dah lah dia sendiri peguam! Haish, bodohnya.

"Tak boleh, Tuan. Tak akan saya nak bergantung pada pinjaman Tuan sampai bila-bila. Saya nak berdikari," terang Arsha masih mencuba nasib untuk memulangkan rumah dan kereta yang dipinjam.

"Kau tahu tak nak sewa apartment bukan murah. Lagi-lagi area Damansara ni. Paling rendah RM 5000 sebulan. Kau mampu dengan gaji RM 7500 tu? Bil utiliti lagi, kereta, itu ini semua nak bayar!" Qays mula hilang sabar.

"Saya dah tengok-tengok dekat area Dutamas. Ada yang RM 3000," kata Arsha.

"Dutamas? No, no. Too far from office. Paling kurang area Mont Kiara," balas Qays.

"Kenapa dengan Tuan ni?" Arsha mula naik angin. Kesabaran dia pon boleh tercalar.

"Kenapa dengan aku? Aku yang patut tanya kenapa dengan kau. Kau dah buat keputusan nak terus kerja dengan aku, ikut cara aku lah!" Qays berkata dengan nada meninggi.

Arsha melepaskan keluhan berat.

"Okay, saya jujur. Abah saya tak suka saya duduk rumah tu secara free dengan guna kereta tu. Abah dah tak boleh bezakan saya dengan pelacur," jujur Arsha. Suaranya kedengaran sedih.

Qays diam dengan dahi yang berkerut. Yang Abah dia ni otak kolot sangat dah pahal.

"Then, pay me. Kereta dan rumah, RM 1500 sebulan. Aku tolak directly dari gaji kau," cadang Qays.

"Tak murah sangat ke, Tuan?" Tanya Arsha ragu-ragu.

"Aku tak ada rugi apa-apa dengan bayaran murah. Lagipun, aku nak sangat kau duduk residence tu sebab kawalan dia ketat dan dekat dengan office. Aku kena pastikan kau dalam keadaan selamat sebab kau akan lebih tahu banyak rahsia lepas ni," kata Qays serius.

Vice Versa : VengeanceWhere stories live. Discover now