Elise en Niall zitten in de zetel te praten met mijn ouders. Mijn broer moet, denk ik, boven op zijn kamer bezig zijn.
'Ik dacht al, ziet ze ons hier nu niet zitten?' lacht Elise. Ze hebben elkaars handen vast. Even stel ik me voor dat het mijn hand is die hij vast heeft. 'Neen, Jade, hij is bezet. Zet je erover', denk ik, mezelf dwingend om het te geloven. Als antwoord glimlach ik naar haar.
'Hoe was het op school?' vraagt mijn vader. 'Saai, zoals altijd', beantwoord ik zijn vraag. 'Huiswerk?' vraag mijn moeder. Alles draait altijd om school... Er is meer dan school in mijn leven, alleen beseffen zij dat niet. Zoals op mijn kamer zitten... Oké, ik geef ze wel een beetje gelijk, zonder school zou ik nauwelijks naar buiten gaan. 'Jammer genoeg wel', zeg ik nors. Ik zie dat mama haar mond opendoet om iets te zeggen, waarschijnlijk dat ik naar m'n kamer moet om te leren. 'Ja, mama. Ik ga naar boven.'
Zonder nog iets te zeggen ga ik naar mijn kamer. In de gang neem ik nog mijn tas voor ik naar boven ga. Eenmaal in mijn kamer, neem ik mijn agenda en kijk wat ik tegen morgen heb. Toets wiskunde... Ik ben totaal niet goed in wiskunde. Ik zal vast en zeker de helft weer juist niet halen. Met een zucht zoek ik mijn wiskunde en begin met leren.
Ik wil juist een oefening opnieuw maken maar geklop op de deur onderbreekt mijn concentratie.
'Binnen!' zeg ik geërgerd. Een bekend gezicht komt tevoorschijn. Niall. 'Mijn posters!' denk ik in paniek. Maar natuurlijk is het al te laat en stapt Niall met een open mond binnen. Er hangen maar een paar posters, een vijftal. Met een XL-poster van Niall. Gênant. Hij herpakt zich en doet zijn mond terug dicht.
'Uhm, ik moet naar de wc, ik denk dat ik je vader verkeerd heb verstaan', zegt Niall meer tegen zichzelf dan tegen mij.
'De tweede deur links, niet rechts', zeg ik vriendelijk. Hij kijkt me niet begrijpend aan. 'Hier tegenover', lach ik.
'Dank je', zegt Niall vriendelijk. 'Maar ik heb gelogen, ik heb inderdaad gevraagd waar de wc is, maar ik moet gewoon even met je praten onder vier ogen.'
Ik kijk hem vragend aan. 'Wat is er?' vraag ik. 'Wel, aangezien je een fan bent van mij, ik bedoel van ons, ik en de jongens, vroeg ik mij af wat je vind van de relatie die ik en Elise hebben. Sorry, het is beetje een rare vraag', bloost Niall.
Wat kan ik hier op antwoorden? 'Nee, sorry. Ik vind jullie relatie op niets trekken', denk ik. Even denk ik na voor een gepast antwoord.
'Wel, qua uiterlijk zijn jullie een apart koppel, maar qua innerlijk weet ik niet of jullie bij elkaar passen. Ik ken je niet eens persoonlijk', geef ik als antwoord. Stiekem ben ik trots op mijn slim antwoord. Het is geen ja, en het is geen nee.
'Dank je. Oh, ik heb nog een vraag. Een vriend van me heeft raad over iets gevraagd, maar ik weet niet hoe ik hem kan helpen. Kan jij misschien helpen?' vraag Niall.
'Leg eerst zijn situatie uit anders', zeg ik met een glimlachje.
'Die vriend heeft een lief, maar hij heeft ook een oogje op een familielid van zijn lief. Hij weet niet voor wie hij moet gaan, want zijn lief kent hij al, maar dat familielid niet. Hij weet ook niet echt of hij zijn lief moet vertrouwen, hij heeft nog niet haar ware aard gezien volgens andere vrienden van hem. Heb jij een goede raad?' vraagt hij zenuwachtig.
'Ik denk dat je vriend eerst eens goed moet nadenken. Als hij verliefd kon worden op dat familielid, is dat het teken denk ik dat hij dat familielid meer zit zitten dan zijn lief. Ik denk dat hij meer is aangetrokken tot dat familielid dan tot zijn lief. Aangezien het familie is, is het een moeilijkere situatie, want beide zal hij blijven zien op bijvoorbeeld, familiefeesten. Hij moet zijn hart volgen, ongeacht de gevolgen. Sorry, het is niet echt een goede raad, ik heb echt geen ervaring op dat vlak', probeer ik zo goed mogelijk te formuleren. 'Wat ik wel weet, en waar je geen ervaring voor nodig hebt, is dat je eerlijk moet zijn in een relatie. Ik denk dat die vriend gewoon eerlijk moet zijn tegen zijn lief en misschien een mogelijke pauze inlassen in hun relatie.'
Niall kijkt bedenkelijk. 'Moet ik, ik bedoel hij, het ook uittesten?' vraagt Niall. 'Hoe bedoel je?' vraag ik. 'Wat je soms ziet in films, dat hij ze allebei moet kussen en dan bij degene waar hij het meeste voor voelt een relatie mee beginnen of verder gaan met de relatie', legt hij uit.
'Kan hij altijd doen, maar dat is wel riskant. Stel je voor dat hij en dat familielid betrapt worden door zijn lief...' zeg ik. 'Wat hij ook kan doen is vrienden worden met het familielid en kijken voor wie hij het meeste voelt.'
'Duizend maal bedankt voor de raad! Ik zal het hem zeker zeggen', zegt Niall. Hij kijkt me dankbaar aan.
'Zou je niet beter terug naar beneden gaan? Straks vragen ze af waar je blijft. Niet dat ik van je af wil, maar je snapt wel', stamel ik. 'Juist, ja. Ik zal dan maar eens terug gaan. Geef anders je gsm, dan kan ik mijn nummer erin steken', glimlacht hij.
Zonder te antwoorden op zijn zin, geef ik mijn gsm aan hem. Hij tikt zijn nummer in. 'Ik zie je wel weer eens', zegt hij. 'Ja, waarschijnlijk wel', lach ik. Hij geeft me nog een laatste glimlach voordat hij terug naar beneden gaat.
Ik probeer mij weer voor de volle honderd procent te concentreren op die stomme oefening die ik opnieuw wil maken, al is moeten hier beter van pas.
Na een tiental minuten me te geconcerteerd te hebben, lukt het nog steeds niet. Ik sla alles door elkaar. Ik geef het op en ga naar beneden.
Als ik aankom in de living is er niemand te bekennen. Wel hoor ik gepraat uit de keuken. Ik loop naar de keuken, maar voor ik de deur wil opendoen die op een kier staat, hoor ik Nialls naam vallen. Ik luister naar wat ze zeggen.
'Ik heb er mijn twijfels bij, bij de relatie tussen Elise en Niall. Ik vind niet echt dat ze samen passen. Zij is te opgefokt voor hem, als je begrijp wat ik wil zeggen', hoor ik mama zeggen tegen papa. 'Vind ik ook, maar wie zijn wij om er tegen te zijn? Het is hun leven, laat ze doen, ze zijn nog jong. Waarom kan het ons zelfs schelen? Het is niet eens onze dochter of zoon', zegt papa.
'Omdat ik denk dat Jade eronder lijd. Heb je haar blik niet gezien toen ze zag wie er op bezoek was?' vroeg mama. 'Ja, maar veel kunnen we er niet aandoen dat Niall één van haar idolen is', zegt papa. 'Dat is dan ook weer waar,' zegt mama. 'Nog kaas?' 'Nee, dank je', antwoord papa.
Ik wacht nog een minuut voor ik naar binnen stap. Ik wil niet dat ze denken dat ik hen heb zitten afluisteren. Ik vind het lief van mama dat ze met me inzit. En ze heeft ook gelijk... Al zal ik dat nooit luid op bevestigen. Ik stap de keuken in en begin zonder iets te zeggen met eten. Mijn ouders zeggen ook niets waardoor er een stilte heerst.
'Waar is Nick?' brak ik de stilte door met mijn mond vol. 'Hij heeft al gegeten', antwoord mama simpel.
Eenmaal ik gedaan heb, wens ik mijn ouders een goede nacht en ga terug naar boven om mij te douchen. Het is pas zeven uur, maar dan kan ik na mij heb gedoucht, nog kijken naar mijn favoriete serie, The Vampire Diaries.
Drie uur later
Ondertussen heb ik mij al gedoucht en heb ik al twee afleveringen gezien. Ik besluit om nog één aflevering te kijken voor ik ga slapen. Het grappigste is, ik kan helemaal niet tegen een klein beetje horror (met een klein beetje bedoel ik als er al bloed in voorkomt, is het horror) en al helemaal niet tegen iets zoals The Vampire Diaries, maar toch kijk ik graag naar die serie. Ik heb zo van mijn rare buien.
Moe sluit ik mijn laptop af en ga slapen. Denkend over wat er deze dag is gebeurd val ik stilaan meer en meer in slaap.
A/N
Hey! Het spijt me voor de late update! Ik heb het echt druk gehad, sorry! Om het goed te maken een stukje van bijna 1500 woorden. Binnen een week of twee heb ik sperperiode (periode waar ik geen taken en toetsen heb) en dan moet ik leren voor de paasexamens. De komende week/weken weet ik niet of ik veel zal kunnen updaten want ik wil goede punten deze keer halen. Maar ik zal proberen! (Man, ik zaag veel over school.)
Omg, Cimorelli, een Amerikaanse girlband met zes zussen, heeft mij gevolgt op Twitter!!! Ik was zo blij!!!
Ik hoop dat dit stukje goed is! Zouden jullie mij ook kunnen volgen? Ik volg terug!
Stem/reactie?
Loves, LittleDreamerAxelle
JE LEEST
Verraad // Niall Horan
FanfictionWanneer Elise haar lief voor het eerst voorstelt aan de familie zonder iemand anders ervan wist, wordt Jade's leven overhoop gegooid. Haar favoriet van One Direction, de boyband waar ze grote fan van is, is samen met haar bloedeigen nicht! Haar nich...