Hoofdstuk 19

413 27 16
                                    

Ik vertel alles over Niall tegen Harry. Het voelt goed aan om eens mijn hart te kunnen luchten tegen een jongen, of beter gezegd man sinds Harry nog altijd een volwassen persoon is. Ook al praat ik nog maar een aantal minuten met hem, ik heb het gevoel dat ik hem kan vertrouwen.

'En nu zit ik dus hier...' eindig ik mijn verhaal. 'Ik snap het wel. Ik heb ooit ook eens in zo'n situatie gezeten en dat is alles behalve gemakkelijk. Ik denk dat het vooral afhangt van Niall. Hij is degene die moet beslissen. Ik moet wel eerlijk toegeven dat hij tegen ons, de jongens, meer over jou praaf dan over Elise. Haar mag ik trouwens niet, zo'n trut! Sorry, het blijft nog altijd familie van je, maar toch. Ik hoop dat Niall voor jou zal kiezen. Zo niet, ik sta klaar om je te troosten, altijd. Hier heb je mijn nummer om me gelijk wanneer te sms'en wanneer er iets is,' geeft Harry raad. De tranen staan in mijn ogen omdat hij zo oprecht is. Ik heb wel veel aan Leona, maar je verhaal eens tegen iemand anders vertellen kan soms opluchten.

'Dank je. Ik apprecieer enorm dat je naar me hebt willen luisteren,' zeg ik oprecht. Ik neem mijn gsm en zet zijn nummer er in. Meteen stuur ik een sms zodat ook hij mijn nummer heeft. 'En... Je zit in mijn gsm,' lacht Harry. Zijn lach is iets waar je uren naar toe zou kunnen luisteren omdat het zo diep is. Net zoals zijn stem.

Mijn gedachten worden onderbroken door mensen die onze kant op komen gelopen. Ik kijk op en zie dat het 'iedereen' is. Alleen mijn nonkel, Niall en Louis zijn echt zat. 'Kom, we gaan terug,' zegt mama tegen Harry en ik. Ik zie hem glimlachen en opstaan. Harry loopt naar zijn andere band leden en gaat bij hen in de auto. Behalve Niall, die hangt handtastelijk rond Elise te draaien. Ik draai met mijn ogen als Niall een natte zoen in Elise's nek geeft waarop Elise natuurlijk moet om giechelen. Ik stap in de auto en zucht opgelucht.

Leona zit naast mij dromerig vooruit te staren. Ik stoot met mijn elleboog in haar zij. 'Hey! Waar is dat nu weer goed voor?' roept ze nep boos. 'Vertel me, wat is er gebeurd?' plaag ik haar. 'Niks...' zegt ze geheimzinnig. Ik trek mijn wenkbrauwen op en wacht op een goed antwoord. 'We hebben gewoon wat staat dansen en we hebben bijna gekust maar toen moest Louis met zijn zatte kloten tegen ons botsen waardoor we dus nog niet hebben gekust,' fluistert ze gefrustreerd. Ze wil blijkbaar niet dat mijn broer of ouders er iets van horen, wat een beetje begrijpbaar is. 'Hmm... Maar nu kan je wachten op een meer romantischer moment zodat jullie eerste kus samen specialer is?' probeer ik haar op te peppen. 'Daar heb je wel gelijk in... Wat zou ik toch zonder je moeten beginnen?' zegt Leona blij. 'Weet ik,' knipoog ik.

We komen eindelijk aan aan onze stacaravans. Zonder iemand een blik te gunnen ga ik naar binnen, doe mijn pyjama aan en ga in mijn bed liggen. Leona komt binnen en gaat op haar bed liggen. 'Liam,' zucht ze dromerig. Die heeft het zo te zien ook wel zwaar te pakken. Ik doe mijn mond open maar geklop op de deur doet mij iets anders zeggen. 'Binnen,' roep ik. Tot mijn verbazing komt Elise binnen in een zo te zien, dramatische bui. 'Jade, nichtje, ik heb je nodig! Kan je even mee naar buiten komen? Ik moet je onder vier ogen spreken,' zegt Elise boos en dramatisch. Ik kijk naar Leona en rol met mijn ogen, wat zij ook doet. 'Ik kom,' zucht ik. Ik neem een pull uit mijn koffer, doe hem aan en volg Elise mee naar buiten.

'Ik weet het niet meer...' fluistert Elise. 'Wat weet je niet?' vraag ik bot. 'Iedere keer als ik een stap verder wil met Niall sluit hij me buiten,' legt ze uit. Ik kijk haar vragend aan. 'Je weet wel, als we op het punt staan om seks te hebben. Hij mompelt dan altijd iets van ben er niet klaar voor. Wat ik zo raar vind want hij is een popster, hij is waarschijnlijk al met veel modellen naar bed gegaan. Wat is er mis met mij? Wat moet ik doen?' zegt ze bijna al wenend. 'Wachten tot hij er klaar voor is. Wie zegt dat hij het al gedaan heeft met modellen?' verhef ik mijn stem een beetje. Dat denk ik nu ook wel niet van hem. Dat ze "problemen" hebben gaat mij eigenlijk totaal niet aan. Ik ben dan misschien wel een soort van minnares (wat ik haat aan mezelf omdat het niet eerlijk is) zoveel vertelt hij me nu ook weer niet.

'Dank je om te luisteren naar me,' snikt Elise en vliegt me rond mijn nek. Ik klop sarcastisch op haar rug. 'Graag gedaan,' zeg ik twijfelend. Nog zonder een woord te zeggen ga ik terug naar mijn kamer waar Leona op me nieuwsgierig zit te wachten. Ik rol met mijn ogen en leg uit wat ze allemaal zei.

'Ocharme Niall. Hij is zoveel beter af met jou dan met dat drama kind. Geloof me,' zegt Leona vastberaden. 'Ik wil dat wel geloven maar ik heb er toch wel een beetje mijn twijfels over. Als hij dat zelf denkt, waarom is hij dan nog steeds met haar? Ik vraag me dat nu al de hele tijd af. Ik wil echt antwoorden...' zucht ik. 'Snap ik. Alles komt hoe dan ook goed,' moedigt Leona me aan. 'Ik hoop het echt...' twijfel ik. 'Slaap er eens een nachtje over,' glimlacht Leona. 'Oké, slaapwel,' zeg ik moe. 'Slaapwel,' zegt ook Leona. Ik sluit mijn ogen en hoop dat morgen al die miserie weg is...

Half wakker lig ik nog te slapen. Ik voel iets nats op mijn hoofd, een paar druppels water als ik me niet vergis. Ik schiet wakker en juist dat moment wordt er een emmer water over mijn hoofd gesmeten. Wat een leuke start van een nieuwe dag!

A/N

HEY. OMG. IK HEB GISTERENAVOND PAPER TOWNS GEZIEN EN OPEENS SCHOOT IK TIEN METER IN DE LUCHT OMDAT OPEENS ANSEL ELGORT ZIJN GEZICHT OP HET SCHERM TEVOORSCHIJN KWAM. OMG. WEL MAAR VOOR EEN MINUUT OF TWEE MAAR BOEIEEEEE. DIE FILM IS GEWOON ZALIG EN GRAPPIG EN QMDKSFQJMLD.

Oké, en nu weer kalmeren, haha. (ANSEL) Wow, 2K! Ik kan het nog steeds niet geloven... Dank jullie! (voor de 9789864532ste keer :3)

Ik hoop dat het een beetje een goed hoofdstukje is want gisteren zat ik echt vast in dit verhaal. Ik heb de hele dag tijd dus ik hoop om misschien nog vandaag een hoofdstukje te kunnen updaten. Ik ga Once Upon A Time kijken ook vanmiddag dus ik zie wel ;)

Stem/reactie?

- WEES GEEN SPOOKLEZERTJE-

Loves, LittleDreamerAxelle.

Verraad // Niall HoranWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu