Een hele week lang was de sfeer redelijk goed in huis. Misschien ook omdat ik van 8u 's ochtends tot 4u 's middags moet gaan werken. Elise heb ik dus niet veel gezien, gelukkig. Als we elkaar al zagen waren er kleine discussies. Over wanneer de was gedaan word, de afwas, etc. Heel vervelend.
Het is vrijdag, 16u. Ik neem mijn sleutels uit mijn handtas en open de deur. Het was een vermoeiende dag. Ik had al niet zo goed geslapen en mijn baas maakte problemen over van alles en nog wat. Het is mijn dag echt niet vandaag. Ik verlang al naar vanavond, wanneer ik kan ontstressen in Nialls armen.
Niall is deze middag naar Harry. Om alles weer uit te praten zodat One Direction weer kan gaan touren en albums maken. Ik ben zo trots op hem dat hij het kan en durft!
Met die gedachte doe ik goedgezind mijn jas uit en hang hem aan de kapstok. Mijn handtas leg ik voorlopig op de kast in de gang. Vreemde geluiden komen uit de woonkamer. Nieuwsgierig stap ik op de deur af en open die.
Meteen wenste ik dat ik dat niet gedaan had. Het beeld dat ik nu voor ogen te zien krijgt is allesbehalve smakelijk. In ondergoed ligt Elise op mijn zetel met één of andere kerel die halfnaakt boven haar hangt. Ik kuch in de hoop dat ze stoppen. Wat ze godzijdank ook doen.
'Oh! Jade!' roept Elise uit. Vlug duwt ze de jongeman van haar af en trekt haar blouse weer aan dat naast haar lag. Vanbinnen begin ik alweer te koken van woede maar dat toon ik niet. Ik glimlach poeslief naar haar. 'Ik ga naar boven,' zeg ik kalm.
Ik keer mijn rug naar hen toe en ga inderdaad naar boven. Zuchtend loop ik naar de slaapkamer en neem mijn laptop vanop mijn nachtkastje en start hem op. Tegen dat dat ding opgestart is, heb ik al twee keer solitair kunnen spelen op mijn gsm. Het duurde dus lang.Ik open mijn mails en beantwoord er een paar.
Een kwartier later komt Niall de slaapkamer inlopen. 'Wat is er met Elise? Ze deed beneden zo raar tegen me. Ze zei dat je boven was, dus dacht ik: "Laat ik eens naar mijn prinses gaan",' zegt Niall liefdevol.
'Ik heb haar betrapt met een of andere gast in de zetel. Half vrijend,' leg ik uit. Hij zucht eens diep. 'Zou het niet beter zijn om haar buiten te smijten?' vraag ik voorzichtig. 'Ik wil gewoon niet maanden aan een stuk met dat kind opgescheept zitten.'
'Je hebt gelijk. Als dit nu haar huis was, dan zou ik er geen probleem mee gehad hebben, maar dat is het nu niet. Ze heeft een eigen bed voor iets. Waarom zou ze dat zelfs doen op een plaats waar we iedere avond zitten?! En altijd dat discussiëren met je over van alles en nog wat,' raast Niall. 'Nu begint het me ook tegensteken.'
'Ik zal wel eerst alles uitleggen aan mijn tante. Zodat ze toch ergens terecht kan. Zo'n onmens ben ik nu ook weer niet,' zeg ik. Niall knikt. 'Dat is goed.'
Ik bel direct mijn tante op en leg alles uit aan haar. Ze weent aan de telefoon dat ze haar dochter echt super hard mist. Ze komt achter Elise om 20u. Dat is binnen een goed twee uur.
Hand in hand lopen Niall en ik van de trap en gaan naar de living waar Elise tv zit te kijken.
'Elise, we zouden graag willen praten met je,' zegt Niall rustig. 'Wat is er? Gaat het over de situatie dat is gebeurd toen jij binnen kwam? Dat zal echt nooit meer gebeuren!' zegt ze bitcherig tegen mij. Ik rol met mijn ogen.
'Ja, maar niet alleen over dat,' zegt Niall. 'Je hebt altijd commentaar op haar terwijl dit niet eens jouw huis is. Zulke dingen doe je gewoon niet. Op onze zetel half vrijen doe je ook gewoon niet. We hebben samen besloten dat dit niet meer verder kan zo.'
'Maar... Maar...' stottert Elise.
'Tante komt om 20u achter je dus je hebt nog tijd genoeg om je koffers te nemen,' zeg ik kordaat. Misschien kan ik wel wat vriendelijker zijn, maar voor al hetgeen wat zij mij al heeft aangedaan vind ik mijn reactie maar terecht.
'Oké,' grijnst Elise vals. Wat is die nu weer van plan? Ze gaat weg om haar koffers te pakken. Raar kind.
'Dank je dat je dit wou doen voor me,' zeg ik tegen Niall. 'Ik heb ook nog niet echt kunnen genieten van alleen wij tweetjes in dit huis,' knipoogt Niall. Ik giechel als een verliefde puber. 'Zullen we wat tv kijken?' vraagt Niall. Ik knik.
Hij neemt plaats in de zetel en ik nestel me met veel plezier tegen hem aan. Niall drukt zachtjes een kus op mijn voorhoofd en bladert ondertussen in de tv-gids.
'Hoe ging het met Harry?' vraag ik. 'Goed. Volgende week hebben we een afspraak samen met Liam en Louis in de studio,' zegt Niall opgewekt. 'Wauw, super goed nieuws!' zeg ook ik opgewekt.
Na eventjes zoeken heeft hij een programma gevonden, een herhaling van een aflevering van The Late Night Show.
De rest van de avond tot mijn tante achter Elise komt, kijken we nog naar tv. Echt kijken doen we niet echt, we plagen elkaar continue.
De bel gaat en ik sta op om de deur te gaan openen. Elise staat bovenaan de trap met haar koffers. Ik rol met mijn ogen voor ik de deur open doe. 'Jade!' roept mijn tante. Ze geeft me een knuffel ter begroeting. 'Dag, tante,' lach ik. 'Waar is ze?' vraagt tante voorzichtig.
'Hier,' zegt Elise zacht terwijl ze van de trap afgelopen komt. 'Kom je mee? We moeten eens praten,' zegt tante. 'Oké. Maar eerst afscheid nemen,' zegt ze wat dramatisch.
Net alsof het zo gepland is, komt Niall juist naast mij staan. 'Dag, mevrouw,' zegt Niall beleefd. 'Dag, jongeman,' grapt mijn tante. Alle vier lachen we eventjes.
Elise komt voor me staan. 'Dank je wel,' zegt ze oprecht. Zal wel. Ze geeft me een knuffel die ik maar met lange tanden beantwoord.
Als ze bij Niall komt, geeft ze hem ook een knuffel. 'Dank je wel om mij op te vangen,' flirt ze. Ze drukt haar lippen op die van hem. Verbaast valt mijn mond open. 'Hoe durf je?!' roep ik uit. 'Elise, ga nu weg, alsjeblieft,' zegt Niall kalm. Hij loopt wat rood aan van woede. 'Doei,' zegt Elise opgewekt. Tante kijkt verontschuldigend naar ons en volgt Elise naar buiten. Ik sluit de deur achter hen. Ik heb geen zin meer om haar uit te zwaaien nadat ze mijn vriend gekust heeft.
'Eindelijk alleen thuis,' zegt Niall en trekt me in een knuffel.
'Ik ben er klaar voor,' zeg ik vastberaden. Hij kijkt me vreemd aan.
'Voor kinderen,' vervolg ik. Nialls gezicht klaart op.
'Ik hou zielsveel van je,' zegt hij liefdevol.
'Ik hou ook zielsveel van je.'
A/N
Hallo, iedereen! Ik heb het kleine wedstrijdje weg gedaan omdat er niet echt interesse was (denk ik) en ook omdat ik op niets ben gekomen als rol. Ik heb besloten dat dit het voorlaatste hoofdstuk is... Ik heb het gevoel dat dit verhaal ten einde is. Het is verloren moeite om nog verder in het verhaal te gaan, ik zou het graag willen afronden omdat mijn ideeën voor dit verhaal ook helemaal op zijn. Er komt nog een hoofdstukj, epilogue en een dankwoord. Ik hoop dat jullie dit wat begrijpen! Ook met school dat drukker en drukker wordt, wil ik jullie gewoon niet lang wachten tegen dat ik weer kan schrijven, want echt, ik kom tijd tekort. Het spijt me! Love y'all!
Stem/reactie?
Loves, LittleDreamerAxelle
JE LEEST
Verraad // Niall Horan
FanfictionWanneer Elise haar lief voor het eerst voorstelt aan de familie zonder iemand anders ervan wist, wordt Jade's leven overhoop gegooid. Haar favoriet van One Direction, de boyband waar ze grote fan van is, is samen met haar bloedeigen nicht! Haar nich...