'Waar gaan we heen?' vraag ik aan Niall die mij nog steeds meetrekt. 'Winkel,' zegt hij kort. Ik rol met mijn ogen. 'En wat zijn we vriendelijk vandaag...' mompel ik. 'Ja, sorry. Ik leg het je dan thuis wel uit,' bromt hij.
'Is het erg als ik vanavond naar mijn huis ga om te slapen?' vraag ik voorzichtig. Tenslotte ben ik nog maar pas verhuist, de huur betaalt en ik heb nog maar één keer thuis geslapen. Om direct al iedere nacht met hem samen te slapen, is een beetje te vroeg, denk ik.
'Nee hoor,' probeert Niall neutraal te zeggen, maar toch hoor ik teleurstelling. Als we alles te rap doen van de eerste keer, dan kan dat gewoon niet goed aflopen. Ik doe alsof ik die toon niet in zijn stem heb gehoord en kijk even naar de overkant van de straat.
'Hier links,' zegt Niall. Niet veel later komen we eindelijk aan een supermarkt. Zwijgend lopen we naar binnen. Niall neemt een mandje, loopt verder in de eerste gang en neemt af en toe iets. Ik sta maar een beetje gênant te staan.
'Kan je die chocopasta eens nemen?' vraagt Niall vriendelijk aan mij. Verrast van de humeur verandering doe ik wat hij vraagt. 'Alsjeblieft,' zeg ik wanneer ik de chocopasta overhandig aan hem. 'Dank je,' glimlacht hij.
Een aantal minuten later hebben we alles en gaan we naar de kassa. We betalen, steken alles in de zakken die we juist gekocht hebben en vertrekken zwijgend naar zijn huis.
Eenmaal daar laat ik de zakken vallen op de grond in de keuken. 'Dat woog zwaar,' puf ik. 'Had het gezegd, dan ging ik wel één hebben overgenomen!' zegt Niall. 'Je zei de hele tijd niets,' antwoord ik koppig.
'Ik zei niets omdat ik nog altijd boos ben op Harry,' zegt hij koel. 'Wil je het me uitleggen?' vraag ik voorzichtig. 'Oké,' zegt Niall.
'Het begon dus toen ik drugs begon te gebruiken. Onder invloed ben ik in een gevecht verzeilt geraakt met Harry. Het was Liam die ons deed stoppen. Ik weet het, het is niet oké drugs gebruiken en ik snap dat hij het honderd procent afkeurde, maar ik snap niet dat hij in die tijd tussen het gevecht en een paar knallende ruzies, ook drugs gebruikte. Het was misschien maar twee keer, weet ik van Louis, maar ik snap het gewoon niet. Hij zag wat het met mij deed, ik brak duizenden harten en was ziek in mijn hoofd. Toch gebruikte hij ook. Daarover hadden we dan knallende ruzies totdat hij geen contact meer met mij wou. Dit was de eerste keer sindsdien de feiten dat ik hem heb teruggezien. Weer kook ik van woede. Ik weet van Louis dat het bij die twee keer bleef, maar het begon ook zo bij mij. Ik ben echt niet trots op die periode, echt niet. Maar dat hij dezelfde weg neigde af te gaan zoals mij kan ik gewoon niet vatten. Nog steeds niet. Ik hoop dat je het een beetje begrijpt...' fluistert Niall. Een traan valt van zijn gezicht naar beneden.
Ik loop naar hem toe en trek hem in een knuffel. Wanneer hij zijn armen ook om mij heen slaat, begint hij met grote halen te snikken. Ik probeer hem te sussen en wrijf zachtjes over zijn rug.
'Misschien moet je een denken aan een verzoening. Hij is je beste vriend, je gaat dat toch niet laten vallen gewoon voor zo'n feit? Ik weet het, het is totaal niet goed wat hij heeft gedaan en ik keur het ook verre van goed, maar om eeuwig te blijven hangen in die periode is ook niet goed. Dan kan je het verleden eindelijk achter je laten en voluit naar de toekomst kijken,' fluister ik voorzichtig in zijn oor.
'Misschien wel,' fluistert hij terug. 'Dank je,' zegt hij en neemt me mee in een innige kus. Buiten adem laten we elkaar los.
'Ik hou van je,' zegt Niall in mijn ogen kijkend.
'Ik hou ook van jou,' zeg ik met een gemeende glimlach.
A/N
Wow, dit is redelijk kort maar ik wil toch updaten want het is al veeeeeel te lang geleden! Ik zit binnen twee weken ook volop in de examens dus wil ik toch weer eens een stukje erop gezet hebben. Hopelijk vind ik snel wat tijd (en inspiratie) om (snel) verder te schrijven.
Ik heb vorige week 5sos voor de derde keer live gezien en het was g e w e l d i g !!! De dag erna heb ik Ish Ait Hamou ontmoet. Je weet wel, jurylid van SYTYCD geweest, van het programma Alors On Danse op één en natuurlijk ook van zijn drie boeken die hij heeft geschreven. Ik hoop om op een dag zo goed te kunnen schrijven zoals hij kan, want zijn woorden zijn gewoon mooi. Zijn boeken zijn prachtig van de eerste tot de laatste letter. Ik ben echt blij dat ik hem heb kunnen ontmoeten want hij is echt een voorbeeld.
Volgende maand Little Mix zien! Ik heb er zo'n zin in! En volgende week mijn verjaardag (wat ik vergeten was door de komende examens, oops!). Juni zal een leuke maand worden. Als je de examens niet meetelt natuurlijk, haha.
Stem/reactie?
Loves, LitteDreamerAxelle
P.S. Ik heb wel zo een ideetje wat ik nog kan doen met dit boek... Mwhihihihihhi.
JE LEEST
Verraad // Niall Horan
FanfictionWanneer Elise haar lief voor het eerst voorstelt aan de familie zonder iemand anders ervan wist, wordt Jade's leven overhoop gegooid. Haar favoriet van One Direction, de boyband waar ze grote fan van is, is samen met haar bloedeigen nicht! Haar nich...