Mama staat met haar armen gekruist te kijken naar ons. Ze ziet er niet al te blij uit.
'Wel?' zegt mama boos en wacht ongeduldig af. Niall draait zich verrassend kalm om en komt naast me staan.
'Sorry, mevrouw. Ik nam haar mee naar een plek die ik haar wou laten zien. Ik was vergeten dat ik het aan u moest verwittigen,' zegt Niall terwijl hij recht in haar ogen kijkt.
Mama is een beetje geïntimideerd door zijn plechtige houding. Even weet ze niet wat te zeggen maar algauw neemt ze terug haar houding van in het begin aan.
'Ik zal niets zeggen tegen Elise of anderen. Als jullie het maar goed weten dat dat de laatste keer was, verstaan?' roept mama bijna.
'Zeker, mevrouw. Mijn excuses,' zegt Niall verslagen en kijkt naar de grond.
'Maar ik,' 'Niets te maar, naar binnen jij!' breekt mama mijn zin af.
Niall zijn arm strijkt langs de mijne wanneer ik van hem weg stap. Het is een klein, lief gebaar dat me gerust stelt, dat me wil laten weten dat alles terug in orde komt. Maar ik weet dat dit niet eeuwig kan blijven duren wat ik heb met hem.
Met een gebogen hoofd loop ik de vier treden op en ga naar binnen.
'Jade?' roept Leona vanuit onze gemeenschappelijke kamer. Ze komt de leefruimte binnen en ziet dat ik op het randje sta om te wenen.
'Het spijt me, ik heb je ouders proberen te overtuigen dat je gewoon ergens naar toe was met Niall en dat ze zich geen zorgen moeten maken, maar je mama was echt boos en,' zegt Leona paniekerig. 'Het is oké. We mochten er gewoon niet aan begonnen zijn,' komt er moeilijk uit mijn mond. Leona zegt niets en geeft mij een knuffel.
Op het moment wanneer Leona me los laat komt mama binnen. Ze ziet er nu niet meer boos uit maar eerder teleurgesteld. 'Jade, alsjeblieft, leg me alles uit zodat ik het kan begrijpen,' zegt ze geruststellend.
'Hij wou tijd met me doorbrengen en wou mij een plek laten zien,' zeg ik simpel.
'Je weet toch dat hij samen is met Elise?' komt er bestraffend uit haar mond. Traag knik ik.
'Meid, ik weet ook wel wat er speelt tussen jij en Niall. Hoe je opeens iedere keer glimlachte als je een berichtje kreeg van hem. Ik weet dat je dol verlieft bent op hem, maar ik wil je gewoon niet gebroken zien op het einde van de vakantie. Ik ken zo'n jongens. Ik wil je alleen beschermen. Het is jou leven, je doet ermee wat jij wil maar weet dat als dat uitkomt dat er heel wat mensen boos zullen zijn op je en ik wil dat je besparen. Denk er nog eens heel goed over na, Jade,' zegt mama bezorgd.
Ondertussen lopen er al vele tranen over mijn wangen. Het is waar. Diep in mijn hart weet ik dat het waar is wat ze zegt, dat hij mijn hart zal breken na deze vakantie.
Ik wil niet leven in een wereld waar ik hem niet bij mijn zijde kan hebben, al is het maar voor even. Ik hou met heel mijn hart van Niall.
Ik weet dat hij niet van me houd zoals ik van hem hou. Ik weet dat Elise een groter deel van zijn hart heeft.
Niall heeft mijn hart. Zijn hart behoort alleen iemand anders toe.
'Ik ga slapen,' zeg ik kort. Het is niet mooi dat ik mama negeer maar ik kan er op dit moment niets luidop over zeggen, ik heb daar de kracht momenteel niet voor.
Ik loop naar de kamer en doe de deur op een kier. Ik trek mijn pyjama langzaam aan en ga in mijn bed liggen.
'Zorg goed voor haar,' hoor ik mama nog tegen Leona zeggen.
Leona komt binnen in de kamer en ziet dat ik nog wakker ben. 'Wil je vertellen over vandaag?' vraagt ze onzeker, niet echt wetend of het wel gepast is om te vragen op dit moment. Langzaamaan begin ik te vertellen, ik moet mijn hart aan iemand kunnen luchten.
'Hij nam me mee op een picknick in een of ander Frans dorpje. Het was echt romantisch en we hebben gekust. Een paar keer. Het was echt een mooie dag, maar ik weet het gewoon niet meer. Ik weet dat hij gewoon meer van Elise houdt dan van mij en ik benijd haar daarvoor,' zucht ik.
'Jade, dat is echt niet waar. Hij kijkt op een hele andere manier naar Elise dan naar jou, geloof me,' stelt Leona me gerust.
'Heb je vandaag iets gedaan met Liam?' vraag ik, het onderwerp veranderend. Leona begint te blozen waar ik er dus vanuit ga dat ze iets hebben gedaan. 'Vertel!' beveel ik haar.
'Het was niet zo heel speciaal, hoor. We hebben wat rondgelopen en gepraat, niets speciaals, gewoon elkaar wat beter leren kennen,' zegt ze gelukkig. Liam maakt haar echt gelukkig, en omgekeerd ook.
'Niet gekust?' vraag ik teleurgesteld, en ik trek een pruillipje. 'Nee, haha. Moesten we kussen ben jij de eerste die het te weten komt, beloofd,' lacht ze.
Blij juich ik zachtjes om mijn ouders en broer niet wakker te maken. 'Morgen zijn Liam en ik van plan om naar ergens te gaan, maar hij wil me niet vertellen waar naar toe,' zegt ze nep verdrietig.
'Zucht, dat gaat zeker een mooie dag voor je worden morgen,' zeg ik dromerig. Leona stoot me plagerig met haar elleboog aan.
'Je doet me pijn, geen kusjes van Liam voor Leona morgen!' plaag ik haar verder.
'Ha ha ha, heel grappig. Zouden we niet beter slapen?' zegt Leona lichtjes geïrriteerd. Ik besluit dat het slim is om erover op te houden.
'Inderdaad, slaap wel Leona. Zoetige dromen over Liampje,' zeg ik plagerig. Ik kon het niet laten om haar nog een laatste keer te plagen.
'En jij over Niall,' knipoogt ze.
Niall...
En met die naam weergalmend in mijn gedachten val ik in slaap.
A/N
Hallo! Dit is even een tussendoortje tussen het leren door. Ik heb nog maar drie examens te gaan! Wiskunde en Geschiedenis. (Wiskunde is twee examens op één dag) Ik heb echt nood aan vakantie!
Maar...
Ik ben vorige week dus naar 1D geweest in Brussel! Om twaalf uur ben ik daar aangekomen en stond ik al in de rij. Ik had early entrance dus ik ging sowieso dicht staan. Ik stond echt mega dicht! Op een gegeven moment stond Louis op nog geen drie meter ver van me!!! En Harry van McBusted had naar me gezwaaid en Dan, de basgitarist van 1D als ik me niet vergis, ook! Het is echt een dag om nooit te vergeten!!! Someone take me back please :(
Ik zal nog een beetje in mijn boeken gaan duiken. Hopelijk volgende week een nieuw stukje!
Stem/reactie?
Loves, LittleDreamerAxelle
JE LEEST
Verraad // Niall Horan
FanfictionWanneer Elise haar lief voor het eerst voorstelt aan de familie zonder iemand anders ervan wist, wordt Jade's leven overhoop gegooid. Haar favoriet van One Direction, de boyband waar ze grote fan van is, is samen met haar bloedeigen nicht! Haar nich...