Hoofdstuk 40

337 23 10
                                    

Met een zwaar gevoel rond mijn middel word ik wakker. Ik lig op mijn linkerzijde, wat bedoelt dat mijn gezicht weg is van Niall. Ik draai mij voorzichtig om zodat ik hem kan zien. Hij ligt op zijn buik met zijn gezicht gericht naar mijn kant. Zijn mond is een klein beetje open. Ik vind het echt een schattig zicht. Ik zou er wel kunnen aan wennen om iedere ochtend zo wakker te worden. Terug draaiend naar de andere kant kijk ik op mijn wekker. Zeven uur. Ik zucht diep. Het is niet leuk om op te staan wanneer je wil en toch nog zo vroeg wakker worden. Eén van de hatelijkste dingen ooit. 

Ik lig nu op mijn rug en doe mijn ogen weer dicht, in de hoop om nog een beetje slaap te kunnen vatten. Juist op het moment dat ik juist net niet wegzak in een nieuwe slaap, klinkt er gehuil door de kamer heen. Er klinkt gekreun naast me. Niall trekt zijn arm terug en wrijft in zijn ogen. Ik geef Niall vluchtig een klein kusje voor ik me eens goed uitrek vooraleer ik opsta om te kijken wat er scheelt met Caleb. 

'Kom eens hier,' zeg ik tegen Caleb die rechtstaat in het reisbed. Ik steek mijn handen onder zijn oksels en til hem op. 'Heb je honger?' vraag ik op zo'n typisch baby-toontje. Ik haat het wanneer mensen zo bezig zijn tegen een kind, maar zelf doe ik het toch. Het is sterker dan mezelf. 

Met Caleb in mijn armen loop ik naar mijn keuken. Ik heb hem vast op één arm terwijl ik met de andere probeer melk te maken. Wat niet echt goed lukt om eerlijk te zijn. 'Hulp nodig?' vraagt een schorse ochtendstem. Ik draai mij om en zie Niall staan in het deurgat. 'Alsjeblieft, ja,' zeg ik hopeloos. Terwijl staar ik zijn lijf aan. Het is gespierd, maar ook niet overdreven. Gewoon perfect. 

Ik neem de kleine knul weer met beide handen vast en laat Niall zijn melk klaarmaken. Ik neem plaats in de zetel en geef Caleb een autootje die rondslingerde. 'In de microgolf?' vraag Niall wanneer hij klaar is. 'Ja! Drie minuten,' zeg ik dankbaar. Eens die minuten zijn verstreken, neemt Niall de fles en komt hem geven aan mij. Caleb zijn handjes zijn vlugger en laat zijn autootje vallen en pakt de fles onmiddellijk. Ik begin te lachen om zijn actie. Niall volgt mij en lacht mee. Gulzig drinkt hij zijn melk op.

'Kan jij hem even nemen? Dan bel ik Leona op om te vragen om hoe laat ze achter hem zal komen,' glimlach ik. 'Ja, hoor. Kom hier mijn kleine superheld!' zegt Niall enthousiast. Ik overhandig hem aan Niall, maar hij houdt mij tegen als ik wil opstaan. Vragend kijk ik hem aan. 'Kom eens dichter,' zegt Niall mysterieus. Met een fronsend gezicht doe ik wat hij van me vraagt. Hij geeft me een snelle kus op mijn lippen en glimlacht. Ik schud lachend met mijn gezicht en ga op zoek naar mijn gsm. Eens ik dat ding gevonden heb, bel ik Leona op. 

'Jade!' roept Leona. 'Ah, niet zo luid!' protesteer ik. Het is nog maar ochtend, heel vroeg, en dan kan ik geen harde geluiden verdragen. 'Sorry,' lacht ze. 'Geeft niet. Ik heb een vraagje, om hoe laat precies kom je achter Caleb?' vraag ik. 'Haha, dit is grappig. Ik sta momenteel voor je deur,' lacht Leona verder. De bel klonk door de woonkamer. Ik schud mijn hoofd en doe de deur open voor Leona. 'Kan jij ondertussen zijn kleertjes aandoen?' vraag ik vriendelijk aan Niall. 'Geen probleem!' zegt Niall. Hij gaat samen met Caleb naar mijn slaapkamer om zijn kleren aan te doen. 

Ik loop naar mijn voordeur om te deur open te doen. Leona stapt binnen. 'Vertel,' zegt ze met een dwingende blik. 'Ik kwam hem tegen en we raken aan de praat. Toen vroeg ik hem mee naar hier en toen bleef hij hier slapen. En nee, er is niets gebeurd. Behalve dat ik zijn goddelijke lippen heb mogen kussen' fluister ik. Leona haar ogen worden groot. 'Wow... Hou je nog steeds van hem? Na al die jaren?' vraagt ze verbazend op een fluisterige toon. 'Eigenlijk wel. Ook al heeft hij me zoveel doen laten afzien. We hebben het uitgepraat,' leg ik uit. 'Verklaart veel,' zegt Leona begrijpend.

'Toch niet aan het roddelen over mij hé,' grapt Niall die vanuit mijn slaapkamer gelopen komt. Hij heeft gelukkig zijn T-shirt aangetrokken. Ergens zou ik wel jaloers geweest zijn moest ook Leona kunnen genieten van het mooie uitzicht. Ook al weet ik dat ze dat niet zou doen. Gewoon de gedachte. Al glimlachend overhandigt hij Caleb aan Leona. 'Natuurlijk niet,' lieg ik.

'Hé, mijn grote jongen! Ben je braaf geweest?' vraagt ze schattig aan haar zoon. Hij antwoord nog niet terug en kijkt haar aan met grote oogjes. 'Hij is braaf geweest,' knipoog ik. 'Ik moet er eigenlijk dringend ervandoor want ik moet gaan eten met familie. Drukke week!' blaast Leona vermoeiend. 'Oké! Veel plezier hé!' zeg ik. 'Dank je!' zucht Leona. 'Doe je de groeten aan Liam van mij?' vraagt Niall. 'Zal ik doen,' glimlacht Leona. Ze geeft ons allebei een zoen op de wang. 'Tot snel,' zegt Leona en ze gaat weg. 

Eens de deur dicht is, neemt Niall me in zijn armen en knuffelt me. 'Ik ben eigenlijk nog moe,' fluistert hij zwoel in mijn oor. 'Ik ook,' fluister ik vermoeid. Hij neemt mijn hand vast en trekt me terug mee naar mijn slaapkamer. Zuchten gaat hij op mijn bed liggen. Ik neem naast hem plaats en leg mijn hoofd op zijn borstkas. Ik kijk op naar zijn gezicht en zie hem in mijn ogen kijken. Zachtjes streelt hij mijn wang waarna hij me voor de tweede keer vandaag kust. Deze keer is het lang en passioneel. Zijn hand verlaagt van mijn wang naar mijn arm. Nog altijd hebben onze monden zich niet van elkaar verwijderd. Mijn handen gaan door zijn haar en trekken er zachtjes aan wat een stille kreun van Niall oplevert. 

Buiten adem verlaten onze monden elkaar los. Mijn handen gaan van zijn haar naar zijn borstkas. Hij kijkt me aan. 'Ik hou van je,' zegt hij oprecht. Ik zie het aan de manier hoe hij het zegt dat hij het echt meent. 'Ik hou ook van jou,' zeg ook ik oprecht. 

A/N 

Hallo! Ik heb eventjes jullie mening nodig. Willen jullie dat dit verhaal nog verder gaat? Ik heb wel een ideetje om het wat langer te maken, maar ik ben bang dat het dan te langdradig zal worden. Reageer wat jullie ervan denken! Fieuw, meer dan duizend woorden. Ik had belooft dat het langer ging zijn, dus bij deze! Ik ben zo blij dat het krokusvakantie is, eventjes de batterijen weer opladen voor de komende weken. Ik heb voor volgende week wel nog redelijk veel sb's, dus wees alsjeblieft niet boos als ik deze week niets meer update, ik doe echt mijn best! 

Stem/Reactie?

Loves, LittleDreamerAxelle


Verraad // Niall HoranWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu