Hoofdstuk 12

440 35 1
                                    

Leona en ik staan te wachten aan een speelpleintje op Liam en Niall. Op het speelpleintje zitten een paar kinderen te spelen. Ze schateren van het lachen en hebben het duidelijk naar hun zin. Wij zitten op een bank, nog steeds te wachten.


'Wanneer komen ze?' vraagt Leona voor een derde keer. Ik kijk op mijn horloge. 'Binnen één minuut. Heb toch een beetje geduld,' lach ik. 'Ja, ja,' reageert ze ongeduldig. Ik kijk naar links en rechts of ze niet aankomen.


'Daar zijn ze al,' zeg ik tegen Leona terwijl ik knik naar de twee jongens die onze kant komen opgelopen. Een glimlach komt tevoorschijn op onze gezichten. We staan op van de bank en lopen hen tegemoet. Niall geeft me onmiddellijk een knuffel en een kus op mijn wang. Ik word onmiddellijk rood. Wat heeft die jongen toch zo'n invloed op mijn lichaam. Liam en Leona zeggen ongemakkelijk hallo tegen elkaar.


Niall pakt mijn hand en kijkt me glimlachend aan. Het teken dat ik dus moet beginnen met vertellen.


'Leona, Liam, wij moeten jullie iets vertellen. Of beter gezegd, bekennen,' begin ik te vertellen. Niall knijpt zacht in mijn hand om me steun te geven. 'Ik en Niall,' maar voor ik mijn zin kan verder zeggen is Leona me voor.


'Zijn jullie een koppel? Ik wist het, ik wist het, ik wist het!' roept ze blij. 'Is dat zo?' vraag Liam aan mij. 'Nee, maar we hebben wel gevoelens voor elkaar. Het ligt momenteel een beetje ingewikkeld.' antwoord Niall in mijn plaats. 'Hoe zo?' vraag Leona fronsend.


'We willen elkaar beter leren kennen zodat we geen overhaaste beslissingen maken die verkeerd zouden kunnen aflopen. En dat is eigenlijk een beetje wat we zouden willen vragen aan jullie. Zouden jullie ons kunnen verdedigen als we ergens afspreken? Onze vaste plek is aan de rotsen, bij het meer in het bos. Jullie moeten het niet doen als jullie dat niet willen natuurlijk,' ratelt Niall door.


'Het is niet dat ik het niet wil doen, maar wat met Elise?' twijfelt Liam. 'Eh...' komt er uit Niall zijn mond. Eigenlijk, ik heb er zelf nog niet aan gedacht... Ik wil niet proberen met iemand die in feite al een lief heeft. Als het dan uitkomt ben ik de pineut. Ik laat zijn hand voorzichtig los. Ik kijk Niall aan en zie een gekwetste blik.


'Zoals ik al zei, ik wil geen verkeerde beslissingen nemen en dat is waarom ik het wil proberen met Jade. Elise mag hier echt niets van weten of ik leef niet lang meer,' zegt Niall stil.


'Ik doe mee, maar als je Jade haar hart breekt, breek ik je botten. Verstaan?' zegt Leona op een streng toontje. 'Ik zal haar hart niet breken,' belooft Niall. Liam kijkt hem bedenkelijk aan wanneer hij Liam een smekende blik geeft. 'Ik hoop dat dit niet verkeerd zal aflopen...' geeft Liam uiteindelijk toe.


Even maakt mijn hart een sprongetje omdat ze allebei ons willen helpen. Het is verkeerd, dat weet ik, maar ik hou teveel van hem om het niet te proberen. Die niet waagt die niet wint, zeker?


Ik geef Leona een knuffel. 'Dank je dat je dit wil doen voor me,' fluister ik in haar oor. 'Graag gedaan, hoor,' fluistert ze terug. Ik ga terug naast Niall staan.


'Dus, wat zijn de plannen voor vandaag?' vraagt Liam.


A/N

Hallo! Het spijt me dat ik altijd zo laat update, ik heb het de laatste tijd echt druk. Het is zo'n kort stukje, sorry daarvoor :( . Het is verleng weekend, whoohoo! Ik hoop echt nog te kunnen updaten deze week. Volgende week ga ik naar 5 Seconds Of Summer! Ik kan echt niet meer wachten omg. Ik denk ook om mijn naam hier eens te veranderen, maar ideetjes heb ik (nog) niet, haha. Hopelijk tot snel!


Stem/reactie?


Loves, LittleDreamerAxelle

Verraad // Niall HoranWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu