Hoofdstuk 27

353 18 5
                                    

27 juni

Met een diepe zucht sla ik op m'n wekker met m'n ogen dicht, in een poging om het vervelend ding uit te krijgen. In plaats dat ik op de snooze knop sla, sla ik op mijn boek die ik gisterenavond nog heb zitten lezen. Pas om één uur zat ik in mijn bed. Ik moet ook pas om twaalf uur dertig maar op school zijn voor een of andere bezinning voor de zesde jaars, onder andere ik dus. Daarna is het rapportuitreiking en krijg je je diploma. Vandaag is het de laatste keer dat ik een middelbare school zal binnenlopen als student. Met een tevreden zucht sta ik op.

Het is nog maar elf uur. Een snel ontbijtje later, sta ik buiten te wachten op Leona. We hadden al in het begin van de vakantie afgesproken om samen naar mijn school te gaan, voor de allerlaatste keer. Het is vandaag precies de dag van de 'laatste dingen'. Leona gaat naar een andere school, maar ze gaat mee als mijn mentale steun sinds mijn ouders vandaag allebei moeten werken. Morgen pas heeft zij haar rapport en diploma uitreiking.

Na een vijftal minuutjes komt ze afgelopen met excuses dat ze een beetje later was vertrokken omdat ze de tijd niet in de gaten hield. We nemen de bus naar mijn school, want we zijn te lui om te voet te gaan. Op de laatste dag is luiheid wel eens toegestaan volgens mij.

Het is tien minuten zitten op de bus vooraleer we de bushalte bereiken die het dichtste is bij mijn school. Nadat we onze abonnementskaarten getoond hebben aan de buschauffeur nemen we plaats op de voorlaatste rij.

'Hoe is het nog tussen Liam en jij?' vraag ik voorzichtig aan Leona. Ze hadden niet lang geleden nog een ruzie wat betreft elkaar zien. Ik zou het eerlijk gezegd ook niet leuk vinden moest ik mijn lief niet zoveel kunnen zien.

'Wel, hij verstaat het. Hij worstelt ook wel wat met het feit dat we elkaar niet kunnen zien wanneer we maar willen door de tour die nu gaande is in Amerika,' legt Leona uit.
Ik knik begrijpend. 'En met?' zeg ik met een betekenisvolle blik. 'Met Niall is ook alles goed volgens Liam. Alleen dat hij echt wel minder glimlacht voor zijn doen,' zegt ze met een warme glimlach.

Ik vraag het bijna iedere keer. Waarom weet ik niet. Ergens zijn er nog steeds gevoelens, maar nu ik mij focus op jongens uit mijn omgeving, wat me helaas nog niets heeft opgebracht, zijn die bijna allemaal verdwenen.

'Hup, eraf! We zijn er,' spring ik blij op. Al lachend stappen we af en lopen twee straten verder.

3 uur later
Eindelijk kan iedereen naar buiten, weg uit de te warme zaal. Met trots kan ik zeggen dat ik geslaagd ben voor al mijn vakken. Op naar het hogere onderwijs!

In de massa die als mieren rond mij beweegt, zoek ik Leona. Of toch een poging tot. 

Iemand port me in mijn zij. Boos kijkend draai ik mij om. Ryan is de dader. Meteen verschijnt er een glimlach op mijn gezicht. 'Hey Jade,' zegt Ryan met een knipoogje. 'Hey!' zeg ik opgewekt. Die jongen zorgt dat mijn dagen vol zonneschijn zijn. Hij maakt me echt zo blij. We zijn beste vrienden. Ik weet praktisch alles over hem, en hij ook over mij. Behalve dan het Niall gedeelte. Iedereen heeft wel een geheim dat niet voor iedereen bestemt is. 

'Zin om vanavond naar de fuif van tuttebel te gaan?' vraagt hij en wordt rood. Met tuttebel bedoelt hij Tay-Tay. Ze is wel vriendelijk tegen me geweest, maar het is en blijft een tuttebel.  'Natuurlijk! Wie gaat er ook nog?' vraag ik enthousiast. 'Sharon en Emily gaan ook,' zegt Ryan ietwat teleurgesteld. Raar.

'Hier ben je!' roept Leona blij. 'Hallo!' zegt ze tegen Ryan. 'Haha, hallo,' komt er droog uit zijn mond. 'Ook zin om mee te gaan naar een fuif vanavond?' vraag ik aan Leona. 'Altijd! Waar en wanneer?' vraagt ze. Ik kijk Ryan vragend aan sinds ik het antwoord niet weet. 'Anders bij jou thuis, Jade, dan kom ik achter jullie om half elf,' glimlacht hij. 'Is goed!' zeggen Leona en ik tegelijkertijd waardoor we in de lach schieten. 

'Laten we ons dan maar al gaan klaarmaken. Ik moet nog naar het stad om nieuwe kleren te kopen vanavond!' zegt Leona met grote ogen. Ryan begint te lachen. Voor ik afscheid kan nemen van hem, heeft Leona mij al aan mijn arm weggetrokken om weg te gaan. 

Een middagmaal en middagje shoppen in het stad!

A/N

Hallokes! Man, man, man, sorry voor het oh zo slechte stukje! Ik beloof het jullie, er komt wel wat meer actie in het volgend stukje, beloofd! Jammer genoeg heb ik zoals reeds vermeld van 2 december tot en met 14 december examens dus in die periode kan ik echt niet updaten. Ik heb al niet anders gedaan dan leren. Ik ben nu al zo moe en ze moeten nog beginnen, dat beloofd! :$ Vandaag was de motivatie heel ver te zoeken dus dacht ik, ik schrijf een hoofdstukje in de plaats! Veel succes aan degene die ook examens hebben!

Ik ben ook naar New York geweest in tussen tijd. IK WIL TERUG!!!! Het was zo geweldig!

Lees ook even de verhalen van JanaDeBuck ze is zo geweldig! (En zo heb je wat leesvoer voor in die tijd dat ik niet kan updaten ;) )

Hopelijk tot snel!

Loves, LittleDreamerAxelle



Verraad // Niall HoranWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu