'Papa! Mama! Kijk, zonder handen!' zegt een vrolijk stemmetje. 'Nee, hou je stuur vast met twee handen voor je valt!' roept Jade naar het klein meisje. Niall lacht. Samen zitten ze op hun terras in de stralende zon. Lena zit te fietsen in de tuin op een driewieler. Het klein meisje is nog maar vier jaar.
'Schat, ze zal niet vallen met een driewieler. Niet zo bezorgd zijn,' stelt Niall haar gerust. 'Ik weet het, ik weet het. Het is sterker dan mezelf,' mompelt ze.
Niall lacht en geeft Jade een kus. 'Je bent een geweldige mama,' knipoogt hij. 'En jij een geweldige papa,' zegt ze en geeft hem nog een kus.
'Lena! Kom eens,' roept Niall naar Lena. 'Je weet wat we hadden afgesproken he.'
'Ja, papa,' giechelt ze. 'Nu gaan we het doen,' knipoogt hij waarop het meisje nog luider begint te giechelen. 'Ga ons geheimpje maar vlug halen!' zegt Niall. 'Wacht, wat halen?' vraagt Jade. 'Dat is ons geheimpje!' fluistert Lena. Jade fronst haar wenkbrauwen. 'Je zal wel zien,' grapt Niall en trekt Jade in een knuffel.
'Ik heb het, ik heb het!' roept Lena. 'Alsjeblieft, papa.' Lena geeft een klein doosje aan Niall.
'Kom,' zegt Niall tegen haar. Ze gaat naast hem staan.
Niall zakt op een knie en Lena kijkt met grote oogjes naar Jade.
'Lieve schat. We kennen elkaar nu al een aantal jaar. Ik hou nog steeds evenveel van je sinds en dat sinds ik je voor het eerst gezien heb. Onze start was misschien wel niet zo schitterend en was zeer moeilijk, maar toch kruisten onze wegen weer. Daar ben ik heel dankbaar voor. Ik hou van je. We hebben ook een prachtdochter die we allebei heel graag zien. Het plaatje is eigenlijk nog niet helemaal compleet. Je bent al de mijne, maar ik wil het officieel maken. Ik wil mijn vriendin zien lopen op het altaar in een prachtig wit kleed, met ons kindje aan je zijde. Ik wil tegen iedereen zeggen: 'Dit is mijn prachtige vrouw.' Je bent alles voor mij. En daarom wil ik je iets vragen. Wil je met mij trouwen?'
De tranen lopen intussen al van Jade haar gezicht met een hand voor haar mond geslagen. 'En mama? Zeg je ja? Ja toch?' springt Lena opgewonden op en neer.
'Ja!' kan Jade nog maar net uitbrengen.
Niall springt recht en trekt haar mee in een innige kus. Lena propt haar tussen haar ouders in.
'Hihi,' giechelt Lena.
'Voor altijd,' fluistert Niall.
'Voor altijd.'
Hier eindigt het geschreven verhaal van Jade en Niall met hun kleine meid. Het feitelijke verhaal gaat nog verder, maar dat is wel overduidelijk. Ze houden nog steeds van elkaar en gaan trouwen. De rest van hun leven zal heel mooi zijn, met af en toe een tegenslag waar ze zich zullen doorslaan. Want, voor altijd is lang. Maar met een geliefde aan je zij mag dat 'lang' nog langer duren. En met een giechelend meisje natuurlijk.
EINDE
A/N
Hallo iedereen. Mijn examens zijn eindelijk gedaan en eindelijk heb ik tijd gehad om dit verhaal eindelijk af te maken. Als je dit nog steeds leest, bedankt! Ik vind dit persoonlijk echt een stom einde, veel te kort, maar ik heb echt geen inspiratie meer voor dit verhaal, maar toch wil ik het zeker af hebben. Maar daarover zal ik het in het alleraller laatste stukje hebben, want er komt nog een dankwoord.
Dank je wel!
Lots of love,
LittleDreamerAxelle
JE LEEST
Verraad // Niall Horan
FanfictionWanneer Elise haar lief voor het eerst voorstelt aan de familie zonder iemand anders ervan wist, wordt Jade's leven overhoop gegooid. Haar favoriet van One Direction, de boyband waar ze grote fan van is, is samen met haar bloedeigen nicht! Haar nich...