Het tijdschrift leg ik open op de tafel. 'Sorry, het was echt niet mijn bedoeling!' zegt de mannelijke stem verbazend. Ik kijk op en zie wie de persoon is die mij heeft doen schrikken. Het is Niall. Raar om hem na vijf jaar nog eens te zien in een andere context. Hij ziet er anders uit, meer volwassener. Normaal, want hij is nu ook al zesentwintig jaar. Hij loopt even weg en komt dan weer terug met een serviet in zijn hand. 'Hier, het spijt me echt!' stottert Niall. Zijn blauwe ogen wekken wat oude gevoelens op. Het zijn altijd de ogen die het doen. 'Niet nu,' denk ik paniekerig.
Dankbaar neem ik het serviet aan en dep op de vlek. Het is niet helemaal weg, maar beter iets dan niets. 'Is deze plaats nog vrij?' zegt de Ierse man. Ik knik ja. Ik ben nogal wat overdonderd om hem hier zomaar tegen te komen. Ik bekijk hem eens goed terwijl hij plaats neemt tegenover mij. Hij draagt simpele kledij, zwarte broek, wit t-shirt en een zwarte jas. Zijn schoenen heb ik net niet gezien.
'Alles goed?' probeert Niall een gesprek aan te knopen. 'Ja hoor. Met jou?' vraag ik beleefd terug. 'Met mij alles prima. Het begint inderdaad te beteren,' zegt hij en knikt met zijn hoofd in de richting van het tijdschrift die open ligt op de pagina's die over hem gaan. Hij glimlacht wanneer hij ziet dat ik rood word. 'Het is oké,' zegt hij vriendelijk. Even valt er een ongemakkelijke stilte. Ik neem ondertussen nog een slok van mijn koffie. Er zit nog een klein beetje in, niet alles is verloren gegaan in de mors partij. Niall krabt wat onwennig aan zijn hoofd.
'Wat doe je? Van werk of school?' vraagt hij twijfelend. 'Momenteel werk ik als sociaal werkster hier in het centrum. Ik woon hier niet zo ver van. Sinds vandaag. En hoe is het drukke leven van je?' ratel ik. 'Valt goed mee, nu hebben we een maand vrij. Het management wou dat ik even kon uitblazen na al de miserie,' zegt hij beschaamd. Bij het woord "management" krimp ik even in elkaar. Het zijn nog altijd zij die ervoor hadden gezorgd dat ik vijf jaar geleden met een gebroken hart zat. Door de jaren heen heb ik wel beseft dat het niet echt aan Niall lag, maar hij voerde het nog altijd uit. Dat kwelt nog steeds een beetje. Er zijn altijd wel momenten geweest de voorbije jaren dat ik toch wel even dacht aan hoe het met hem zou zijn. Hier zit hij dan, voor mijn neus in levende lijven.
Ik knik begrijpend. 'Niet altijd gemakkelijk denk ik, beroemd zijn,' glimlach ik. Hij grijnst wat scheef. Een licht tintelend gevoel gaat door mijn lichaam heen wanneer hij dat doet. 'Dat is waar. Momenteel probeer ik het wel te verbeteren en het niet meer te misbruiken,' zegt Niall resoluut. Ik weet niet meer wat te zeggen dus knik ik maar.
'Ik wil geen oude koeien uit de gracht halen, Jade, maar ik wil dat je toch wel weet dat als ik vijf jaar terug in de tijd zou kunnen keren, dat ik het direct zou doen. Ik heb zo'n spijt dat ik je toen heb laten gaan,' fluistert Niall, alsof hij bang is voor mijn reactie. 'Ik eerlijk gezegd ook,' antwoord ik. Die zin kan je op twee manieren interpreteren. Ofwel dat ik hem niet wou laten gaan ofwel dat ik hem nooit zou ontmoeten willen hebben. Op dit moment heb ik ook geen idee welk van de twee ik in feite bedoel.
'Hoe is het in de liefde?' vraagt Niall voorzichtig. Ik moet moeite doen om mijn ogen niet groter te doen worden. Waarom vraagt hij dat nu terwijl hij praktisch nog geen minuut geleden zich excuseerde voor hetgeen wat hij gedaan had? Raar.
'Stil. Bij jou?' geef ik kort antwoord. Ik antwoord altijd met "stil" als mensen erom vragen. Ik wil ook wel thuiskomen en de persoon zien waar ik zielsveel van hou om de rest van de avond te spenderen. Ik wil ook wel iedere nacht een nachtkus krijgen voor ik slaap. Ik wil ook wel een knuffel krijgen wanneer het even niet meer gaat. Ik haat het wanneer mensen het vragen, het gaat hun niet aan. Tenzij je Niall Horan noemt natuurlijk.
'Hetzelfde momenteel,' glimlacht hij. Mijn hart maakt een sprongetje, hij is dus nog vrij. Misschien is hij wel de ware? Waarom zou hij anders na al die jaren opeens weer voor mijn neus staan? We zijn ouder geworden en hopelijk ook wijzer. Zou het deze keer echt lukken? Zonder leugens? Ik schud mentaal met mijn hoofd. Waar ik zelfs aan denk. Het is gewoon toeval dat mijn ex nu voor mijn neus zit.
Op het moment dat hij zijn mond open doen om iets te zeggen worden we onderbroken door mijn gsm die een berichtsignaal laat klinken. Ik neem mijn gsm uit mijn tas en bekijk het berichtje.
Zou je misschien vanavond kunnen oppassen op Caleb? Liam en ik zijn op het laatste ogenblik gevraagd voor een feest en ik weet anders niemand! :( Alsjeblieft? :((( x Leona
Ik antwoord onmiddellijk.
Natuurlijk! Rond vijf uur? Het is bij mijn nieuw appartement waar je hem moet afzetten. x Jade
En onmiddellijk krijg ik een antwoord terug.
Is perfect! Dank je wel, reddende engel! x Leona
Ondertussen werp ik een blik op de tijd in de rechterbovenhoek van mijn scherm en zie dat het vier uur dertig is. Nog een halfuurtje voordat Caleb komt.
'Ik moet dan eigenlijk door, ik moet oppassen op Caleb,' glunder ik. Het is zo'n schat van een jongen, ik ben zo trots op hem. Hij is ondertussen al drie jaar. Ik ben zowat de vaste oppasser van het klein mannetje dus zie ik hem geregeld. Ook wanneer Leona en ik afspreken is Caleb mee. Na al die jaren zijn we nog altijd goede vriendinnen. 'Als je wil mag je mee?' floept er uit mijn mond wanneer ik Niall ook wat zie glunderen. Ik weet van Leona dat ook Niall soms op Caleb oppast.
'Graag! Het is al een dikke twee weken geleden dat ik het klein aapje nog heb gezien! Als het niet erg is voor jou tenminste!' zegt Niall enthousiast.
'Het is niet erg,' zeg ik glimlachend. 'Het is wel erg,' denk ik in mezelf.
A/N
Hallo! Fieuw, een nieuw hoofdstukje! De voorbije dagen was ik 's avonds echt veel te moe om nog achter mijn laptop te kruipen om te schrijven, maar hier is het dan! Jiall actie!! Of Nade, het is mij om het even. ;) Het zijn meer dan duizend woorden omdat jullie zo lang hebben moeten wachten. Ik hoop dat ik snel weer even tussendoor kan updaten! Be patient. :)
Stem/reactie?
Loves, LittleDreamerAxelle
JE LEEST
Verraad // Niall Horan
FanfictionWanneer Elise haar lief voor het eerst voorstelt aan de familie zonder iemand anders ervan wist, wordt Jade's leven overhoop gegooid. Haar favoriet van One Direction, de boyband waar ze grote fan van is, is samen met haar bloedeigen nicht! Haar nich...