Na het eten, wat ongelooflijk lekker was, duurde het niet lang meer voor Leona aanbelt. Ik zit op mijn kamer wanneer ze aanbelt. Ze kent inmiddels hier de weg al goed en komt gewoon mijn kamer binnengelopen. Ik lig op mijn bed een boek te lezen.
'Waarom was je ineens weg gisteren?' vroeg Leona aan de boze kant. 'Ook hallo,' zeg ik droog. Leona kruist haar armen. Geen tijd voor een grapje te maken dus...
'Vertel,' zegt ze streng. Ik begin mijn verhaal te vertellen. 'Dus, ik wou weg en Ryan stelde voor om naar iemands huis te gaan. Het was het mijne geworden. Om een lang verhaal kort te maken, Ryan wou verdergaan maar ik niet. Hij was zowat razend naar buiten gegaan omdat ik niet wou.'
'Wat?! Oké, Jade, meid, nu ga je eens heel goed luisteren naar tante Leona,' zegt Leona half grappend, half serieus.
Met een serieus gezicht kijk ik haar aan voordat ze begint te vertellen. 'Ryan? Hij is je niet waard. Het is een klootzak eerste klas. Niall? Hij is goed voor je, ook al wil hij je niets vertellen over wat er aan de hand is. Hij is misschien ook een klootzak, maar hij houdt tenminste van je met heel zijn hart. Dat zie ik gewoon aan zijn gezicht wanneer hij je ziet,' zegt Leona doodserieus.
'Je vergeet een klein detail,' zeg ik denkend. 'Hij date mijn nicht, weet je nog?'
'Ja, maar dat wil niets zeggen,' houdt Leona vol.
Met opgetrokken ogen kijk ik haar aan. 'Oké, dat wil wel iets zeggen. Stel dat hij moet bij haar blijven voor de een of andere reden?' vraag Leona zich luidop af.
'Kan. Ik snap dan wel niet waarom hij dat dan niet tegen me zegt,' twijfel ik. Ja, ik hou van hem en nee, ik vergeef het hem nog niet. Voordat ik het hem vergeef moet hij eerst voor mijn neus staan en laten merken dat hij mijn vergeving verdient. Juist wanneer Leona iets wil zeggen, klinkt mijn berichtsignaal door de kamer. Ik neem mijn gsm en bekijk de sms die ik juist heb ontvangen.
Jade! Het spijt me ongelooflijk hard dat ik niet ben gekomen vanmorgen! Ik heb gisterenavond wat te veel gedronken... Kan ik het goed maken? Xxx Niall
De drie kruisjes op het einde van zijn sms doen wat vlinders door mijn buik vliegen. Snel open ik een nieuw bericht.
Het is niet erg, Harry heeft me gezelschap gehouden. Ja, maar dan moet je alles vertellen in plaats van iedere keer rond de pot te draaien en met mijn voeten te spelen. X Jade
Niet veel later geeft mijn gsm weer aan dat ik een sms heb gekregen.
Morgenmiddag? Zelfde plaats om twee uur? Xx Niall
Oké. X Jade
'Morgen hebben Niall en ik afgesproken,' zeg ik tegen Leona. 'Jiall is terug!' roept Leona blij uit. 'Nee, Leona, nee,' zeg ik terwijl ik mijn hoofd schud. 'Laat mij hopen, meid,' port Leona in mijn zij. 'Ja, mevrouw,' lach ik.
'Zullen we een film kijken op mijn laptop?' vraag ik nadat we hebben bijgekletst. Meisjes zijn nooit uitgepraat. Wij dus verre van. 'Ja! Welke film?' vraagt Leona. 'Letters To Juiliet?' vraag ik met een pruillipje. 'Maar die hebben we al zo veel gezien,' zegt Leona sip. 'Alsje alsje alsje alsje alsje alsjeblieft?' smeek ik. 'Voor de allerlaatste keer!' zegt Leona streng. Dat zei ze da laatste tien keer ook.
Ik ga chips halen uit de keuken, zout en drinken, en ga terug naar mijn kamer waar Leona de film al klaar zet. 'Voilà,' zeg ik met een overdreven Frans accent terwijl ik plaatsneem naast Leona op mijn bed. Ik geef haar een potje met chips en een glas Cola. Ze drukt op "Play" en we kijken naar de wondermooie film.
Twee uur later ongeveer is Leona al weg naar huis. Liam staat daar te wachten op haar om op een date te gaan. Ze gaan eten in een restaurant.
Ik ga naar beneden om te eten wanneer mama mij roept dat het eten klaar is. We eten spaghetti. We praten wat over mijn toekomst tijdens het eten. Naar welke hoge school ik zal gaan en welke richting ik zal kiezen. Volgende week ga ik naar een open deur dag van een hoge school waar ik in geïnteresseerd ben om maatschappelijk werk te volgen.
Na het eten ga ik terug naar mijn kamer en luister wat naar muziek terwijl ik in een boek lees. De tijd verstrijkt en voor ik het weet is het al tien uur 's avonds. Mijn boek is al bijna uit, nog dertig pagina's. Ik ben te moe om het nog uit te lezen dus ga ik mijn tanden poetsen, trek mijn pyjama aan en kruip in mijn zalig bedje.
Ik ben benieuwd naar morgen. Hoe moet ik mij morgen gedragen tegenover Niall? Met nog een aantal vragen die ik mij afvraag, val ik in slaap. Morgen...
A/N
Het spijt me dat ik dinsdag niet meer heb geüpdatet maar ik had blijkbaar wel iets te doen... En gisteren heb ik afgesproken met drie internetvriendinnen! Zulke momenten zijn echt zalig, de personen ontmoeten waar je al heel lang mee praat op internet, eindelijk ontmoeten!
Louis is jarig! Happy birthday ♥ en een gelukkig kerstavond voor iedereen! Christmas eveeeee!
Geen idee of ik morgen zal kunnen schrijven want ik moet naar familie om Kerst te vieren. Moest ik niet meer updaten, ook een gelukkig kerstfeest!
Stem/reactie?
Loves, LittleDreamerAxelle
JE LEEST
Verraad // Niall Horan
FanfictionWanneer Elise haar lief voor het eerst voorstelt aan de familie zonder iemand anders ervan wist, wordt Jade's leven overhoop gegooid. Haar favoriet van One Direction, de boyband waar ze grote fan van is, is samen met haar bloedeigen nicht! Haar nich...