Hoofdstuk 18

374 21 5
                                    

'What the hell?!'

Niall kijkt ons kwaad aan. 'Ik dacht dat je van me hield,' zegt Niall met een dubbele tong. Hij heeft dus al aardig veel gedronken. Mijn ogen worden groot wanneer hij dat zegt.

'En jij, jij wist alles. Mooie vriend dat ik heb,' wijst Niall met een flauwe vinger naar Harry. Hij loopt op Harry af, struikelt over zijn voeten en neemt Harry mee in zijn val. Dit kan niet goed zijn. Ik zucht eens diep.

De mensen die rond ons stonden, stoppen met wat ze bezig zijn en kijken naar Niall en Harry. Niall gaat bovenop Harry zitten, of toch een poging want hij valt weer. De tweede poging om op hem te kunnen zitten lukt. Hij maakt van zijn linkerhand een vuist en staat (of beter gezegd zit) klaar om toe te slaan.

'Niall! Niet doen! Ga van hem af!' schreeuw ik tot een poging om zijn gedachten te kunnen veranderen. Zijn vuist blijft hangen in de lucht. 'Hij moet met zijn poten afblijven van het meisje waar ik van hou,' sist Niall naar me.

Hij verplaatst zijn aandacht van mij terug naar het doel waar zijn vuist zal toeslaan, Harry's gezicht. Ik loop op hen af om Niall weg te trekken, maar tevergeefs, zijn vuist raakt Harry's gezicht. Zijn neus om precies te zijn.

Ik ben te laat maar toch trek ik Niall weg van Harry voor hij nog meer schade kan aanrichten in zijn dronken bui. Ik geef het toe, ik had Harry beter niet gekust maar wie is Niall om me dat te vertellen? Ik ben tenslotte zijn vriendin niet... Jammer genoeg...

Ik grijp zijn arm vast en trek hem hardhandig mee naar buiten, weg van al het volk. Ik kijk met een spijtige blik naar Harry. Ik weet zeker dat Harry zichzelf kan redden.

'Wat was dat binnen? Waarom moest je op Harry beginnen kloppen?' schreeuw ik. 'Jij,' wijst Niall met een vinger naar me, 'moest hem maar niet gekust hebben, slet.'

'Leuk zeg, jij bent hier wel degene die zijn vriendin bedriegt! Wie is er hier dan de slet? Ik ben vrijgezel dus volgens mij heb je niks te zeggen over wie ik al dan niet mag kussen!' probeer ik zo kalm mogelijk te zeggen. Niall kijkt me verslagen aan. Wat betekent dus dat ik gelijk heb.

'Dacht ik al,' zeg ik kwaad. 'Maar Jade,' probeert Niall. 'Nee, Niall. Ik bespreek dit niet hier. En al zeker niet als je dronken bent. Ga Elise zoeken en lebber haar wat af, dan doe je ons beide een plezier,' onderbreek ik hem bot.

'Jade! Geef me een kans om het uit te leggen, alsjeblieft!' komt er wanhopig uit Niall zijn mond. Een mond waarna ik verlang. Snel zet ik die gedachte van me af. 'Morgen als je weer nuchter bent, krijg je een kans om het uit te leggen. Deze avond wil ik echt niets meer van je zien of horen,' fluister ik met pijn in mijn hart. Natuurlijk wil ik hem zien en horen! Maar dat is het beste voor deze avond veronderstel ik. Het beste voor hem en vooral voor mij. Want het is echt een kwelling om zo dichtbij te zijn maar mijn liefde voor hem niet te mogen tonen.

Ik zie dat Niall andere plannen heeft, want hij stapt dichter naar me toe en legt zijn handen op mijn bovenarmen. 'Ik wil nog één iets zeggen voor ik terug naar binnen gaat en dan laat ik je voor de rest van de avond met rust,' fluistert Niall. Hij zet een stap dichter. Een paar centimeter is er nu verwijdert tussen onze bovenlichamen. Ik kijk in zijn blauwe ogen. Ik kijk hem afwachtend aan, niet comfortabel omdat hij zo dicht bij me is.

'Ik hou nog steeds van je,' fluistert hij bibberig. Hij overbrugt de paar centimeters tussen ons en doet mijn verlangens vervullen. Hij kust me. Hij kust me alsof het de allerlaatste keer is. Ik laat me meeslepen door mijn gevoelens, negeer mijn verstand en leef volop in onze kus. Ik moet meer beginnen luisteren naar mijn hart, ook al is het soms verkeerd. 

'Niall? Jade?' zegt een vrouwenstem schokkend. 'We zijn betrapt,' schiet er een paar keer door mijn hoofd. Snel staan we naast elkaar. Mijn hart klop 300 km/u. Degene die ons betrapt heeft is mijn moeder. Een opgeluchte zucht komt uit mijn mond.

Teleurgesteld kijkt ze ons aan. 'Ik had dit niet van je verwacht,' zegt mama teleurgesteld. Ik sla mijn ogen neer en kijk naar mijn schoenen die nu zo interessant lijken. 'Je weet toch dat hij een lief heeft?' verwijst ze naar Niall. 'Weet ik maar al te goed,' kijk ik Niall boos aan. 'Ik zie het aan jullie allebei dat jullie van elkaar houden, maar Niall, maak dan een beslissing. Dit is echt fout. Heel erg fout. Het is aan jullie om er mee om te gaan, het is jullie leven. Zoek het uit en maak allebei een beslissing. Ik zeg hier niets over tegen Elise of anderen, dat is aan jullie om te zeggen,' zegt ze alsof ze twee kinderen gezien heeft die stiekem snoep uit een kast aan het halen waren.

'Ik probeer het. Maar niets voelt juist aan dit moment, mevrouw,' zegt Niall gebroken. 'Luister naar je hart, meer kan ik je niet aanbevelen. Maar ik ga terug naar binnen. Oh, Jade, binnen een kwartier zijn we weg. Sta dan aan de auto,' zegt mama. Voor ik oké kan zeggen is ze al naar binnen.

'Ze heeft gelijk, Niall. Maak een beslissing,' zeg ik voordat ik wegloop, hem negerend. Ik ben niet van plan om terug naar binnen te gaan. In de plaats daarvan ga ik naar de auto. Een kwartier wachten kan ik best wel overleven.

Ik laat mezelf vallen op de grond en zit. Ik kijk naar de grond en denk over wat er juist is gebeurd. Ik zucht. Na nog geen vijf minuten die verstreken zijn, hoor ik voetstappen mijn kant opkomen. Ik kijk op en zie Harry staan.

'Mag ik naast je zitten?' vraagt hij onzeker. Ik knik als bevestiging. Hij gaat naast me zitten en raakt mijn arm even troostend aan. Grappig dat we voor dit alles nog niet echt hebben gepraat met elkaar en dan opeens praten we. 'Sorry dat ik je gekust heb,' verontschuldigt Harry zich. 'Dat is niet jou schuld, ik liet mezelf jou kussen. Het spijt me dat Niall je zo heeft behandelt,' verontschuldig ik mij ook. 'Dat is niet aan jou om te zeggen, jij hebt niets gedaan,' glimlacht hij flauw.

'Even goede vrienden?' vraagt Harry zelfverzekerd. 'Even goede vrienden,' bevestig ik.


A/N

Hey! De afgelopen week heb ik het druk gehad, sorry voor de late update! Ik probeer echt om vaker te schrijven maar meestal komt het er maar niet van...

Ik wil jullie bedanken voor de 2K reads!!! Wow! Ik had nooit gedacht dat ik zoveel ging halen!!! Echt waar, dank jullie!

Maar goed, ik heb een vraag voor jullie. Wat is/zijn jullie favoriete fanfic(s) hier op Wattpad? Ik heb dringend wat nieuw leesvoer nodig ;) Momenteel lees ik If I Stay maar een goede fanfic voor tussendoor is altijd eens leuk ;D

Stem/reactie?

Loves, LittleDreamerAxelle

Verraad // Niall HoranWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu