Hoofdstuk 1

720 41 3
                                    

'Jade! Op staan! Maak je klaar want vanmiddag moeten we naar tante Kristel en nonkel Bart en ik heb geen zin dat we weer lang moeten wachten vooraleer je klaar bent,' zegt mama nadat ze de deur opendoet om mij wakker te maken. 'Laat mij slapen', mompel ik half slapend, half wakker.

'Nee, Jade, je komt er nu uit. Elise gaat haar vriend voorstellen aan de familie!' zegt mama opgewekt. 'Oké, ik ben al op', zeg ik chagrijnig. 'Kom dan naar beneden om te ontbijten want we gaan binnen een uur eten, 'zegt mama en ze loopt mijn kamer uit.

Zuchtend stap ik uit mijn bed en doe mijn rolluik open. Fel licht verwelkomt me waardoor ik een hand voor mijn ogen doe. Eenmaal gewend aan het licht van buiten doe ik mijn hand van voor mijn ogen en pak kledij. Mijn favoriete blauwe skinny jeans, een wit effen T-shirt, een dikke trui waar er 'When words fail music speaks' opstaat en uiteraard ondergoed. Ik loop met mijn kledij naar de badkamer en doe het aan.

Nadat ik mijn kledij heb aangedaan loop ik naar beneden om te ontbijten. Mama en papa zijn tv aan het kijken en mijn broer van veertien zit aan de keukentafel druk te typen op zijn laptop. Het is een open keuken dus moet ik passeren langs de woonkamer om naar de keuken te gaan.

'Goeiemorgen,' zeg ik tegen mijn broer Nick. 'Goeiemorgen,' antwoord hij moe. Ik neem een mes, choco en boterhammen en begin mijn boterhammen te smeren met choco. Langzaam eet ik ze op. Wanneer ik klaar ben, ruim ik op en ga ik terug naar mijn kamer.

Ik ga op mijn bed zitten en pak mijn iPod. Ik zet muziek op en tegelijkertijd lees ik een fanfic over One Direction. Een heel cliché fanfic lees ik op dit moment. Concert, ze zien elkaar, verliefd, backstage, kussen en trouwen tenslotte. Maar soms vind ik cliché verhalen gewoon leuk om te lezen. Momenteel speelt: "Night Changes". Ik laat de fanfic even voor wat het is en zing mee. Ik zing nog een paar liedjes mee tot ik mij weer focus op de fanfic.

Na een uur roept papa dat het eten klaar is dus ik loop naar beneden om te eten. Ik kom binnen in de woonkamer en word onmiddellijk verwelkomt door de geur van spaghetti. Spontaan begint mijn maag te knorren. Zo snel als ik kan loop ik naar de keukentafel en begin te eten.

'Ik weet dat je van eten houd, maar deze keer ben je iets te enthousiast denk ik,' zegt Nick lachend. Met een mond vol spaghetti kijk ik hem verbaast aan waardoor hij harder moet lachen. Alsof er niets is gebeurd, eet ik gewoon verder. Ik schenkt Cola in en drink ervan. Ik schep nog wat spaghetti op maar niet té veel. Ik heb reuzehonger. Nadat mijn bord leeg is, vraag ik om van tafel te gaan.

'Als we hebben afgeruimd gaan we direct naar hen want we moeten er om één uur al zijn, we zijn te laat begonnen met eten', zegt papa wanneer ik opsta om terug naar mijn kamer te gaan. 'Oké, ik ga mijn tas gaan halen en mijn schoenen aandoen,' zeg ik en ik loop naar mijn kamer.

Ik pak mijn zwarte schoudertas en steek er mijn iPod, oortjes en een boek in. Je weet nooit dat het niet interessant is, dan ben ik voorbereid en heb ik tenminste iets om me mee bezig te houden.

Ik kijk in mijn kamer waar ik mijn witte All Stars heb achtergelaten gisteren. Natuurlijk vind ik ze weer niet. Ik kijk overal maar ik vind ze nergens. Als laatste poging kijk ik onder mijn bed met de gedachte dat ik ze daar niet heb kunnen laten. Ik kijk en natuurlijk liggen ze daar. Ik neem ze, doe ze aan, neem mijn gsm van mijn nachtkastje en loop naar beneden.

Terwijl ik naar beneden loop, startte ik mijn gsm op en ontgrendelde hem. Ik had een sms gekregen van Leona een paar minuten geleden.

Heb je zin om vandaag iets te doen? xxxLeona

Ik begin te typen en antwoord:

Ik heb zin, maar het zal niet gaan voor vandaag jammer genoeg. Ik moet mee met m'n ouders en broer naar m'n tante en nonkel, m'n nicht gaat haar lief voorstellen. Sorry! xxxJade

Het duurt niet lang vooraleer ik een sms terug krijg.

Oh, jammer! Ik snap het wel, veel plezier! Laat het me weten of hij lijkt op iemand van 1D hé. Of als hij knap, haha xxxLeona

Ik besloot om niet meer te antwoorden, als ik zie wie Elise's lief is zend ik wel een update naar haar. Ik ben blij met haar als vriendin, al vijf jaar zijn we beste vriendinnen, sinds ze verhuist is naar het huis naast ons. Ze is de enige vriendin die ik heb. Langs de ene kant baal ik daar van, maar langs de andere kant hebben we geen ruzie om een eventuele derde vriendin.

'Klaar!' zeg ik enthousiast. 'Kom, naar de auto!' zegt papa. Nick heeft zijn laptoptas mee, met zijn laptop in uiteraard. Het verbaast me dat hij er nog niet is mee getrouwd. We lopen met z'n allen naar de auto. Papa start de auto en we rijden naar tante en nonkel. 'Mag de radio op bluetooth?' vraag ik. Zo verbind ik mijn iPod draadloos met de auto en speelt mijn muziek dan af. Mama drukt op de bluetooth knop terwijl ik mijn iPod uit mijn tas haalt. Ik leg "Four" op. 'Niet weer,' zucht Nick. Ik negeer hem en zing zachtjes mee tot we aankomen bij hun thuis.

Nick belt aan en algauw doet iemand de deur open, nonkel Bart. 'Kom binnen!' zegt hij enthousiast. We lopen naar binnen naar de woonkamer en groeten de rest van de familie die al eerder is aangekomen. Blijkbaar zijn wij de laatste. 'Elise komt er zo meteen aan, ze moest hem eerst nog ophalen van het vliegveld,' zegt tante Kristel nerveus. Zij weet tenslotte ook nog niet wie het lief is van Elise.

Er wordt aangebeld. Als je het over de duivel hebt... 'Daar zijn ze!' zegt tante Kristel en ze loopt haastig naar de voordeur. Ze komen binnen.

'Beste familie, dit is mijn vriend, Niall,' zegt Elise trots. Haar blik gaat over iedereen. Ze stopt haar blik bij mij en geeft me een medelijdende blik. Ze zegt sorry zonder geluid te maken. Haar vriend komt de woonkamer binnen en mijn mond valt open. Nu snap ik waarom ze mij daarjuist een medelijdende blik "schonk" en sorry gebaarde. Dit had ik nooit verwacht...

A/N

Hey! Dit is mijn nieuwe fanfic, ik hoop dat het een goed begin is! En... HAPPY NEW YEAR!!! Ik hoop dat jullie dromen zullen uitkomen! Veel succes in het nieuwe jaar!

Om het jaar te starten, vote, comment? I love you all! Geniet van het nieuwe jaar!

Loves, LittleDreamerAxelle

Verraad // Niall HoranWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu