Hoofdstuk 22

351 23 6
                                    

'Hey,' fluistert Elise. Ik antwoord haar begroeting door te glimlachen. 'Wat kom je hier doen?' vraag ik verrast. Elise is nu wel de laatste persoon van wie ik verwacht om onder mijn raam te raam. 'Ik wou je even laten weten dat mijn twijfels die ik je heb verteld, weg zijn! Want we hebben zojuist "het" gedaan! Ik ben zo opgelucht nu!' tettert ze aan één stuk door. En alweer breekt er een stukje van mijn hart. 'Goed voor jullie,' probeer ik zo opgewekt te zeggen terwijl ik kapot ga aan de binnenkant. Dit had ik totaal niet verwacht. 'Weet Niall dat je hier bent?' vraag ik. 'Nee, hij is aan het slapen. De jongen is zo uitgeput, haha,' lacht ze opschepperig. Ik knik gewoon. 'Maar goed, ik ben er van door. Ik ga terug naar mijn uitgeputte beer,' schept ze op. 'Oké,' zeg ik simpel. 'Was het maar mijn beer...' denk ik zuchtend.

Elise loopt weg en ik sluit mijn raam weer. Zo, dat was raar. Het is alsof ze weet wat er tussen Niall en ik afspeelt en me dat heeft verteld om me te laten weten dat ik geen kans maak. Natuurlijk maak ik niet meer kansen dan ik al heb, zo dom ben ik nu ook weer niet. Waarom ben ik er zo mee bezig? Het leven gaat door, met of zonder Niall.

Ik kruip terug in mijn bed en val onmiddellijk in een droomloze slaap.

De volgende ochtend...

De zon wekt me. Ik draai me om naar de muur in de hoop om zo nog wat slaap te vatten. Tevergeefs lukt me dat niet. Mopperend sla ik het deken van me en strek me uit. Ik kijk naar het andere bed en verwacht Leona daar nog zien te liggen slapen. Even vergeet ik dat ze is gaan slapen bij Liam. Snel loop ik van de honger in mijn pyjama naar de keuken en eet een ontbijtje. Cornflakes en een tas koffie.
'Niet zo luid,' zegt mama berispend als ik de doos cornflakes hard op de tafel zet zodat er een bonk te horen is. Ik trek een wenkbrauw op. 'Nick slaapt nog,' geluisterd ze. 'Slaapkop,' mompel ik.

Nadat ik mijn laatste slok koffie heb gedronken ga ik mijn sportkleren aandoen omdat ik heb besloten om eens sportief te zijn deze vakantie. Ik neem nog vlug mijn oortjes en gsm. 'Ik ga even gaan lopen,' laat ik mijn ouders weten. Ze knikken allebei en ik stap naar buiten. Eerst warm ik mijn spieren wat op want een verrekking kan ik best wel missen deze vakantie. Ik stop haastig mijn oortjes in mijn oren, selecteer een liedje, We Can't Stop van Miley Cyrus in dit geval, en begin te lopen.

Mijn conditie is nu ook weer niet zo goed. Mijn 'routine' is om na elk liedje die speelt een liedje te snel wandelen. Misschien is dit niet echt de beste methode ooit, maar ik doe tenminste aan beweging! En dat wil al veel zeggen om eerlijk te zijn...

Twintig liedjes later wandel ik met 'Night Changes' het bos in. Even genieten van de natuur, genieten van het groen. Ik adem de geur van de natuur diep in voor ik weer begin te lopen met een ander liedje.

Drie liedjes later besluit ik om terug te wandelen. Mijn maag begint al te rammelen. Tijd om te eten! Eenmaal terug bij de stacaravan zit iedereen buiten aan een grote tafel. Papa en mijn nonkel staan aan de barbeque.

'Trek snel iets anders aan zodat je kan aanschuiven,' zegt mama wanneer ze ziet dat ik terug ben. Ik knik als antwoord en loop snel naar binnen om mijn zweterige kleren uit te trekken en trek iets anders aan. Op mijn gemak loop ik terug naar buiten en neem plaats aan de grote tafel. Ik zit tussen Liam en Nick. Gelukkig zit het puberende stel niet weer voor mijn neus. Die zitten gelukkig aan de andere kant van de tafel.

Wanneer Niall merkt dat ik er nu ook ben, reageert hij helemaal anders tegen Elise, meer afstandelijk. Ik rol met mijn ogen. Dat hij dan eens kiest. Ik heb een luchtig gesprek met Liam over hun toekomende plannen voor de groep. Hij vertrouwt mij toe dat ze al bezig zijn met een nieuw album. Natuurlijk wil ik er mee over weten, de fan in mij is niet weg, maar hij houdt braaf zijn mond. Leona luistert mee naar ons gesprek. 'Zelfs tegen mij wil hij niets lossen,' zegt ze met een pruillip. 'Ik heb een beroepsgeheim,' knipoogt hij. 'Ik zeg toch ook niet tegen iedereen wat wij uitspoken?' 'Oké... Dit moest ik nu dus eens niet weten,' zeg ik met grote ogen waarop Leona begint te lachen. En Liam lacht gewoon mee.
Ik begin een gesprek met mijn broer, in de hoop dat hij iets interessants te zeggen heeft. Hij heeft het over een of andere game die hij heeft gedownload. Met veel moeite probeer ik mijn aandacht erbij te houden, ik ken niets van dat wereldje. 'En toen liep ik dus langs de stacaravan van Niall en ik hoorde hem praten aan de telefoon. Ik was van plan om gewoon door te lopen maar toen ik je naam hoorde vallen was ik toch wel nieuwsgierig en bleef ik staan luisteren. Hij was blijkbaar in gesprek met z'n moeder want ik hoorde hem een aantal keer 'mama' zeggen. Ik citeer: 'Maar mama, wie moet ik nu kiezen? Mijn hart zegt Jade maar ik kan me dat niet permiteren! Straks wordt ik uit de groep gesmeten!' Ik dacht, ik laat dit je even weten. Misschien weet jij wel meer,' vertrouwt Nick me toe. Ik kijk vlug even rond me of iemand het heeft gehoord maar iedereen is druk in gesprek. Behalve Niall want die kijkt naar mij. Het begint een beetje eng te worden.

'Dank je aller liefste broer van de wereld,' bedank ik Nick. Ik wil hem een kus op de wang geven maar hij houdt me tegen. 'Oké, oké, ik heb het begrepen!' zegt hij met een vies gezicht. Tja, het is en blijft mijn broer.
Eindelijk is het vlees gebakken en kunnen we aanvallen. Ik heb ribbetjes en een stukje worst. En natuurlijk ook groentjes. Gretig begin ik te eten. Tijdens het eten denk ik aan wat Nick me heeft verteld. Waarom in godsnaam zou hij uit de groep kunnen gesmeten worden moest hij voor mij kiezen?!

A/N
Hallo lieve lezers! Het spijt me ontzettend! Ik zal veel minder kunnen updaten omdat ik heel veel werk heb voor school. Ik zit nu in het vijfde jaar (voor mensen van NL, het voorlaatste jaar van het middelbaar) en de pakken leerstof voor sb's (schriftelijke beurten) wordt ook groter. Ik hoop dat jullie dit begrijpen... Het is een heel druk semester met dat ik ook in de herfstvakantie naar New York ga met school. Ik probeer mijn best om tussendoor toch wat te kunnen schrijven.
Ik hoop dat jullie dit verhaal toch zullen blijven lezen, ookal update ik wat trager...
Een vraagje voor jullie! :D Wat denken jullie dat er nog zal gebeuren? Ben eens benieuwd ;)

Stem/reactie?

Loves, LittleDreamerAxelle

Verraad // Niall HoranWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu