Hoofdstuk 48

246 13 10
                                    

Niall opent de voordeur terwijl ik achter hem sta met de twee boodschappentassen. 'Geef die maar aan mij,' zegt Niall. Ze wegen loodzwaar dus geef ik ze met al het plezier van de wereld aan hem.

Met de loodzware boodschappentassen loopt Niall naar binnen, natuurlijk zonder veel moeite met al die spieren, en ik sluit de deur achter me. Luide muziek klinkt door het hele huis. Ik rol met mijn ogen en loop door. Niall gaat naar de keuken terwijl ik naar de woonkamer ga, om te kijken naar de 'schade'.

Elise zit te dansen en te springen met de muziek volle bak. Kwaad stap ik naar de muziek instalatie en druk op de pauzeknop.

Geschrokken merkt Elise op dat we terug zijn. Ze doet haar mond open om iets te zeggen maar ik ben vlugger. 'We hebben buren!' roep ik kwaad. 'Is er niet één hersencel in je kop dat eventjes erbij stil staat dat we buren hebben?!'

'Het spijt me,' stamelt Elise. De tranen springen in haar ogen, aandachtstrekker. Ik zie gewoon dat het nep is. Net dezelfde tranen als toen ze vroeger geen snoepje mocht hebben. Uiteindelijk kreeg ze het dan toch.

'Wat gebeurt er?' vraagt Niall als hij binnenkomt. 'Madam hier zet de muziek volle bak terwijl we ook nog buren hebben!' zeg ik kwaad. 'Zoals je ongetwijfeld wel gemerkt hem toen je binnenkwam.'

'Elise, de volgende keer niet meer zó luid zetten en Jade, kalmeer eventjes,' komt er zakelijk uit zijn mond. Ik rol met mijn ogen. 'Oké dan,' zeg ik bruusk en loop naar mijn, of beter gezegd onze, kamer. De deur smijt ik achter me dicht.

Oké, misschien kan ik het helemaal niet verdragen dat ze hier tijdelijk is. Ik wil gewoon genieten van de tijd die ik heb met Niall, niet samen met een of andere troela die mijn vriend van me wil afnemen! Ik dramatiseer het nu, maar dat is haar uiteindelijke plan dat voel ik gewoon.

Ik neem mijn gsm uit mijn tas en druk op de sneltoets.

'Hallo?'

'Leona, het is me echt teveel,' begin ik.

'Wat is er aan de hand?' vraagt ze bezorgd. Op de achtergrond hoor ik gelach en gepraat.

'Elise blijft hier voor onbepaalde tijd. Ze zet nu al de boel op stelten en Niall wil niet geloven dat ze hem terug wil,' zucht ik.

'Smijt haar buiten!' zegt Leona vastberaden.

'Het is nog altijd Niall zijn huis, hé. Ik kan niet zomaar zeggen hoe of wat. Ik heb beloofd aan hem om dat kind een kans te geven maar ik weet niet hoe lang het zal duren vooraleer ik zal ontploffen,' zeg ik.

'Hmm, ja dat is waar. Misschien moet je haar dan wel een kans geven, je hebt het uiteindelijk beloofd. Maar communiceer goed met Niall als er dingen voorvallen. Dat is het belangrijkste wat je kan doen. En het beste,' geeft Leona als advies.

'Dank je om te luisteren, ik zal het proberen. Het zal moeilijk zijn maar het is en blijft nog altijd familie zeker...' zucht ik.

'Jammer genoeg wel,' zucht ook Leona.

'Wanneer heb je zin om nog eens af te komen met Liam en Caleb?' vraag ik. Het is al een paar weken geleden sinds ik ze nog heb gezien. Allebei hebben we zo'n druk leventje.

'Is morgen goed? Ik heb morgen een dag vrij, Liam ook en Caleb is dan ook hier,' zegt Leona. Caleb gaat meestal naar haar ouders als ze allebei aan het werk zijn. Liam werkt voorlopig bij een platenmaatschappij, welke functie hij heeft, ontglipt me even.

'Ja, is goed! Wees op je hoede voor het groot kind hier,' waarschuw ik lachend.

'Ik doe alvast mijn kogelvrije vest aan!' grapt Leona.

Verraad // Niall HoranWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu