46. "Askeriye"

565 43 42
                                    

"Sizi çok seviyorum."

Baran, aniden kurduğum cümle ile cevap vermezken iç çektim. "Ya zilli biz de seni seviyoruz!" Diye bağırdığında tebessüm ettim.

"Karan'la ayrılmayacağız, Baran. Sadece... Bilemiyorum biraz tuhaf bir durum. Ne düşüneceğimi de bilemiyorum ama ne olursa olsun sizden ayrılmam. En iyi arkadaşlarımın yanında artık kardeşlerim gibisiniz. Merak etmeyin."

"Duygulandım."

Güldüm. "Bence iyi oldu. Birazcık göz yaşı akıt, Batu'ya acındır kendini. Sweetlerini almana izin verir belki."

"Ya sen... Neyse gülmeyeceğim." Dedikten hemen sonra kocaman bir kahkaha patlattığında, ben de güldüğümde devam etti. "Güzel fikir. Denemeye gidiyorum."

"Ben de askeriyeye geldim, görüşürüz."

"Öptüm, zilli."

"Ben de."

Telefonu kapatıp kulaklıklarımı çıkardıktan sonra yürümeye devam ettim.

"Çok güzelsin."

Aniden arkamı dönüp bir adım geriye gittiğimde, elleri cebinde bana ufak bir  tebessümle bakan Kerim'i fark ettim. "Neden buradasın?"

Beni takip ediyor olamazdı değil mi?

Gülümseyişi büyürken yanıma geldi. "Babamın yanına gidiyorum."

"Ne?"

"Babamın. Yanına. Gidiyorum."

Göz devirip yürümeye başladığımda, o da yanımda geliyordu. "Baban kim?"

"Ferit Yıldız."

"Tekrar eder misin?" Dedim, büyük bir şaşkınlıkla.

"Bu aralar sende dinleme eksikliği mi var?" Dedi, gözlerini kısarak. Bir an olsun bakışlarını çekmemişti.

Göz devirip başımı çevirdim. Ellerimi ceketimin cebinde yumruk yaparken ilerideki askeriyeye baktım.

"Şaşırdım sadece."

Gözlerini benden almadığı için önündeki taşa takıldı. Anında ona döndüğümde ise sendelediği için yere bakıyordu. "Ne oldu lan?"

"Önüne bakmazsan böyle olur işte."

"Güzelliğin gözlerimi kendine tutsak etmiş, benim suçum ne?"

Ona yandan bir bakış atıp yürüyüşümü hızlandırdığımda bir yandan da nasıl olur da böyle cümleler kurar anlamıyordum.

"Aklıma takıldı. Neden babamın adını duyunca şaşırdın?"

Askeriyenin önüne geldiğimizde, ikimiz de birinci dereceden akraba olduğumuzu gösteren kartı çıkardık. Kapıdaki askere kartları verdiğimizde, birkaç saniye inceleyip telefonla birilerini aradı. Muhtemelen geldiğimizi haber veriyordu.

Ellerimi cebime yerleştirip benden bir cevap bekleyen Kerim'e bakmadan konuştum. "Buraya eskiden sık sık gelirdim. Seni hiç görmedim ve Ferit Amca'yla da bir sohbetimiz var. Senden hiç bahsetmedi."

Bana olan göz teması kesilmezken ufak bir tebessüm gönderdi. "Konu denk gelmemiştir. Seviyor beni."

Gülerek kurduğu cümle ile kast ettiği imaya istemsizce gülümserken gözleri büyük bir şok ile irileşti. Anında kaşlarım çatıldı. Bir şey mi olmuştu?

Meraklı bir tereddütle ona bakarken bu sefer kocaman gülümsedi. Kafayı mı yiyor anlamadım ki.

"Oha oha!" Heyecanla bir adım yaklaştı bana. "Bana gülümsedin. İlk defa gülümsedin! Bunu ölümsüzleştirmeliyim. Telefonum nerede ? Hay aksi şarzı bitmişti! Ya ama gülümsemiyorsun! Lütfen devam et. Bak bir de kaşlarını çatıyor. Ne dedim sanki? Bak bak, gülüşünü mü saklıyorsun sen? Yazıklar olsun. Ha..."

Gözleri irice açılmış benim kıkırdayışımı izlerken şokta gibiydi. Ne tepki veriyor ne de bir harekette bulunuyordu. Endişelenmeydim belki de ama... Bu halinin neyden kaynaklandığını biliyorum ve pek de endişelenecek bir tarafı olduğunu düşünmüyorum.

Yavaşça yutkundu, bakışlarım açılan kapıdan ona döndüğünde. Ardından gülüşü büyüyüp bütün yüzünü kaplarken göz bebekleri parıldadı. "Aklımın her milimine kazıdım bu anı."

Gözlerini ağır ağır kapatıp yeniden açtı. "Mümkün değil bu gülüşü unutmam."

Dudaklarımı birbirine bastırıp başımı yeniden açılan kapıya çevirdiğimde, görüş açıma giren babama baktım. Yanına adımlamaya başladığımda, Kerim'in fısıldadıklarına göz devirmiştim. "Utanınca ayrı, sinirlenince ayrı tatlı oluyorsun."

Babamın yanına geldiğimizde, bana sıkıca sarılıp ayrıldı. "Hoş geldin."

Başımı ufak bir açıyla sallayıp konuşmaktan kaçındığımda, bana kısa bir an bakıp Kerim'e dönmüş tebessüm etmişti. "Sen de hoş geldin, Kerim. Baban içeride, istersen git yanına."

Kerim gülümseyerek başını salladı. "Teşekkür ederim, Yavuz Amca. İyi çalışmalar size."

Babam gülümseyerek omzunu hafifçe sıkıp bana döndü. Kerim ise bana alttan alttan sırıtarak vücudunu çevirip binaya adımlamaya başlamıştı. Bir saniyelik farkındalıkla hemen babama döndüm. Gözleri kısık bir şeyler düşünüyor gibiydi.

"Son birkaç gündür hamlanmış gibisin."

Kaşlarım aniden çatıldı. Hiç de öyle düşünmüyorum. "Neden?"

Elini beline atıp destekledi. "Dün okuldan geldiğin sırada sana sarılabildim. Annen de sen ona yemek yapmasında yardım ederken yanağında öptü."

İç çektim. Ne kadar da normal insanlardık değil mi?

"Anlıyorum."

Vücudunu çevirmiş, eğitim sahasında koşan erlere bakıyordu. Onları izlerken bana üstten bir bakış atıp yeniden odak noktasına erleri ekledi. "Bunları bilmene rağmen herhangi bir şey yapmadın mı?"
Elimle diğer kolumun dirsek içini kaşırken gözlerimi omuzlarına indirmiştim.

"Yapmaya çalışıyorum ama sınavlarım başladığı-"

Elini kaldırıp susmamı sert bakışlarla belli ederken devam etmek istemedim. Muhtemelen yine azarlayacaktı. "Bir de o konu var." Sinirli gibiydi ancak ne yaptığımı bilmiyordum. Okulda bir olaya karışmamış, devamsızlık yapmamıştım. Sınavlar desek zaten haftaya başladığı için bir sıkıntı yoktu.

Beklenti ile ona bakarken birden sertçe konuşmaya başladı. "Derslerde uyuyor musun sen?"

Hayret! Normalde şu an çoktan azarlaması gerekiyordu. Kaşlarım onun bu sorgulayıcı tavrından dolayı çatılırken neden böyle olduğunu merak ediyordum.

"Matematik ve Almanca derslerinde birer kez uyudum, dahası yok." Dedim, yavaşça. "Bildiğim konulardı."

Bana kısa ve sert bir bakış atıp nefesini bıraktı. "Bir daha olmayacak."

Başımı sallamam üzerine çavuşun serbest bıraktığı erlere baktı. Onlar yavaş yavaş sahayı terk ettiklerinde, beni arkasında bırakarak sahaya ilerledi. "Üstünü değiştir. Bugün bir rakibin var."

Bir dakika. Ne?

*******

*Derim bir yutkunuş*

JDLDHDLDKSKSMS nasılsınız?

Normalde bölüm gelmeyecekti ama dayanamadım ve zaten on gün oldu. Arada gelirim ve 99+ bildirim :')

Sizi çok seviyorum ve son birkaç bildirime bakabildim. Bu bölümü yayınladıktan sonra yine uygulamayı sileceğim. Yani bildirimleri yine on gün sonra göreceğim 😅

Neyse işte öyle.

Sizi seviyorum ❤️

Ve ve ve ve 5k olmuşuuuuuuuzzzzz dljdsjslsks teşekkür ederimmmmmm

ice_cream_hookah seni ekstra ekstra seviyorum biliyon demi ❤️❤️❤️

ÜSTEĞMENİN KIZIHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin