Semangat pula nak tulis hehe, so here another chapter for you guys. Jangan lupa vote tau✨
.
.
.
Ayla melihat Luth yang sedang duduk bermain telefon di atas katil. Dipandang pula dada berotot Luth yang terdedah. 'Sengaja lah tu nak buat orang cair' Fikir Ayla sebelum bibir melorek senyuman nakal.
Diambilnya sepasang baju kurung sekolah dan tudung dari almari pakaian.
"Abang, ohh abang" panggil Ayla dengan suara manja. Luth memandang ke arah Ayla yang memakai lingerie hitam. Gulp! Liur ditelan.
"Abang sayang Umai tak?" tanya Ayla manja. Dilabuhkan duduknya di sebelah Luth.
"Sayang" jawab Luth laju. Dipandangnya leher Ayla yang terdedah. Seksa!
"Yeke? Dari tadi abang main telefon jer? Tak hiraukan Umai pun" kata Ayla. Tangan kanannya menyentuh dada Luth. Bukan main laju lagi degupan jantung Luth.
"Taklah, abang tengok jadual flight abang jer. Kenapa sayang?" Luth menangkap tangan Ayla. Nakal sungguh budak ni.
"Umai nak minta tolong abang ni. Tu pun kalau abang nak tolong isteri abang ni" kata Ayla dengan perlahan. Wajah pula ditundukkan. Taktik semata-mata.
"Apa saja sayang nak abang akan usahakan untuk tunaikan permintaan sayang. Kalau sayang nak bintang pun abang sanggup redah lautan untuk dapatkan bintang sayang" kata Luth menabur ayat manis.
"Eleh, mengadalah abang ni. Nak ambil bintang pergi lah langit. Ni nak redah lautan pula" Ayla menjulingkan matanya. Luth yang melihat terus mendakap Ayla. Dicium-ciumnya muka Ayla. Ayla apa lagi, berusaha nak lepaskan diri dari Luth.
"Abang, dahlah" tolak Ayla. Luth melepaskan Ayla.
"Suka betul Umai jeling abang kan? Tak salahlah abang panggil sayang budak" usik Luth lagi.
"Kalau nak Umai merajuk dengan abang lagi, cubalah panggil Umai budak" ugut Ayla. Luth tersenyum nakal. Budak nak mengugut abang sado pulak dah.
"Nak apa panggil abang tadi?"
"Abang kan sayang kan Umai, boleh tak kalau abang..." Ayla mendekati Luth.
"Ironkan baju sekolah Umai. Thank you so much abang" Ayla terus mencium pipi Luth sebaik menyatakan permintaannya. Baju sekolah yang dikeluarkan tadi diletakkan di riba Luth sebelum dia berbaring di atas katil. Selimut ditarik hingga leher dan mata dipejam erat.
Luth yang masih terpinga-pinga melihat baju sekolah Ayla di ribanya sebelum melihat Ayla yang berbungkus di sebelahnya. Aku terkena?
"Nakalnya sayang kenakan abang" kata Luth sebelum dipeluknya Ayla yang masih berbungkus selimut.
"Alah bukan selalu" kata Ayla selamba.
"Boleh. Tapi abang nak..."
Dengan laju Ayla membuka matanya.
"Abang tak boleh sentuh Ayla. Abang dah janji siang tadi" kata Ayla dengan mata yang membulat memandang Luth. Luth menjongketkan kening.
"Mana ada abang janji. Sayang jer yang cakap macam tu" kata Luth menyangkal pernyataan Ayla.
"Umai tak kira. Abang tetap tak boleh sentuh Umai" kata Ayla tegas.
"Sebab?"
"Sebab Umai nak spm tahun ni" jawab Ayla.
"Dah tu?"
"Umai selalu mengantuk kat sekolah kalau malam tu kita 'tu'. Umai tak nak ponteng nanti tertinggal pelajaran" kata Ayla malu-malu. Luth menghela nafas perlahan. Habis aku macam mana?
"Abang tak kesiankan Umai ke? Kata sayangkan Umai, takkan permintaan Umai pun abang tak boleh tunaikan?" Pujuk Ayla lagi.
"Sampai bila?" Luth mengalah.
"Sampai Umai habis sekolahlah. Tak pun sampai Umai habis belajar kat U nanti" kata Ayla selamba.
"Habis abang macam mana? Tak adil lah sayang ni" rajuk Luth. 'Dia nak laki dia ni mati kebulur ke apa?'
"Abang tahanlah. Puasa"
"Tak mau lah kalau sampai sayang habis universiti. Kalau sampai sayang habis spm mungkin boleh" kata Luth. Ayla sempat memikirkan tawaran Luth sebelum mengangguk setuju.
"Okay, abang jangan sentuh Umai selagi Umai tak habis spm. Janji" jari kelingking di hulur. Luth dengan terpaksa menyatu kan jari kelingking mereka. Ayla tersenyum suka.
"Abang puasa dalam 4 bulan" kata Ayla selamba.
"Umai!" Terjerit Luth kerana terkejut. Habislah. Ayla membuat muka 'apa'.
"Lamanya" rungut Luth tak puas hati.
"Siapa suruh abang kahwin dengan budak sekolah" Ayla membuat muka polos.
"Tak boleh 'tu' jer kan? Kiss-kiss boleh, nak pegang tu boleh, kan?" Luth menjuihkan bibir ke arah dada Ayla.
"Semua tu tak boleh" kata Ayla tegas.
"Umai ni tak kesiankan abang ke? Bolehlah ehh? Tak baik tahu buat suami macam ni" Pujuk Luth.
"Okay Umai izinkan abang kiss Umai. Kiss jer tak boleh lebih-lebih" Luth apa lagi, dia terus menunjukkan senyuman nakalnya.
"Abang jangan nakal!" Tegas Ayla.
Luth mematikan senyuman nakalnya sebelum bergerak ke tempat iron baju. Sempat dia menjeling Ayla. Merajuk!
Semoga dipujuk Ayla ya Luth.
🌸
🌸
🌸
Feel free to vote and comment ya🤗
YOU ARE READING
PILIHAN HATI
Lãng mạnSetiap yang berlaku adalah pilihan seseorang itu sendiri. Walau apa jua pilihan yang dipilih, jika sudah jodoh larilah sampai kehujung dunia pun pasti akan bertemu jua. Perkahwinan yang awalnya kerana ingin memenuhi hasrat orang tua kini berubah. S...