Kini usia perkahwinan Luth Uwais dan Ayla Humairah sudah dua bulan. Luth selalu memanjakan dan melayan Ayla. Ayla pula semakin selesa. Ayla dah boleh cuci pinggan, iron baju sekolah sendiri, masak nasi. Kalau mula-mula kahwin dulu Ayla masih malu hendak memakai lingerie dihadapan Luth, namun hingga kini itulah pakaian tidurnya dengan Luth.
Luth pula kadang-kadang rasa menyesal sebab belikan lingerie seksi buat Ayla. Kalau awal-awal dulu bolehlah dia nakal-nakal. Nak tengok peha lah, dada Ayla lah. Tapi sekarang Luth makin tak keruan.
Tipulah kalau dia tak tergoda. Ikan dah depan mata, halal pula tu. Tapi ditahan kerana menghormati syarat Ayla dulu.
Krek pintu di buka. Luth melihat sahaja Ayla yang berhati-hati menyarungkan lingerie ke tubuhnya. Tuala disangkut kemudian dia berjalan ke arah meja solek. Perfume disembur di bahagian leher dan pergelangan tangan.
'Amboi kemain sembur sana sembur sini' fikir Luth.
Mata jatuh merenung kaki Ayla yang terdedah dari hujung kaki hingga peha. Lekuk tubuh yang sungguh menarik di matanya bagaikan membuai Luth.
"Abang" panggil Ayla sambil menghulurkan lotion pada Luth.
Luth terus mencapai lotion itu dan dipicit di tangannya sambil menunggu Ayla duduk.
Dengan penuh berhati-hati, Luth sapukan lotion pada lengan Ayla. Ya selama mereka kahwin. Luth lah yang akan memakaikan Ayla lotion. Ayla yang dulu malu apabila bersentuhan dengan Luth pula sudah terbiasa dengan Luth. Sesi 'losyen' bagaikan sesi mengeratkan silaturahim antara mereka.
"Erk abang dah" tegur Ayla apabila sedar Luth seakan lama menyapu lotion di bahagian lehernya.
"Shh" pinta Luth sebelum membalikkan tubuh Ayla membelakanginya. Perlahan-perlahan lotion di sapu dibahagian bahu Ayla yang terdedah itu sebelum tangannya menyusup masuk ke dalam pakaian Ayla. Dah lah Ayla tak memakai pakaian dalam ketika malam.
Ayla apalagi? Macam nak terkeluar jantung sebab terkejut. Tak pernah-pernah Luth buat perangai macam ni. Terasa tangan Luth meliar-liar di perutnya membuatkan Ayla merengek kecil.
"Hmm, abang. Jangan" larang Ayla.
"Please sayang. Kalau abang nak Umai malam ni?" Tanya Luth berharap.
Ayla laju menggeleng. "No, tak boleh"
"Okay" kata Luth sebelum menyembamkan mukanya ke leher Ayla.
"Dah pergi tidur dulu" kata Luth lalu keluar dari bilik mereka.
Ayla hanya melihat. Masih terkejut dengan tindakan Luth.
Jam sudah pukul 2 pagi tetapi Ayla masih tidak tidur. Kepala asyik memikirkan Luth yang sedari tadi tak masuk bilik.
"Abang marahkan Ayla ke?" Gumam Ayla perlahan.
Tanpa berlengah, Ayla keluar mencari suaminya.
Sesampainya di ruang tamu bawah. Kelihatan Luth yang sedang tidur di sofa.
Ayla rasa bersalah.
"Abang jom tidur dalam bilik kita" ajak Ayla perlahan. Luth masih nyenyak tidur tanpa terganggu sedikit pun.
"Abang" Ayla menarik tangan Luth.
"Apa ni Umai. Pergi tidur" halau Luth.
"Tidur dalam bilik abang" ajak Ayla lagi.
"Pergi jer lah tidur sendiri. Jangan kacau aku!" Tanpa sengaja Luth tertengking Ayla.
Ayla yang terkejut terus berlari masuk ke dalam bilik. Luth meraup wajahnya. Dia tengah serabut menahan rasa, boleh pula Ayla muncul di depannya.
YOU ARE READING
PILIHAN HATI
Roman d'amourSetiap yang berlaku adalah pilihan seseorang itu sendiri. Walau apa jua pilihan yang dipilih, jika sudah jodoh larilah sampai kehujung dunia pun pasti akan bertemu jua. Perkahwinan yang awalnya kerana ingin memenuhi hasrat orang tua kini berubah. S...