PH 6 - 'Hadiah'

27.4K 266 3
                                    

Part kalini ada part cheesy² sikit tau, ada penggunaan perkataan 'dewasa'. So mana-mana yang tak nak baca, or yang bawah umur boleh skip yer ~~
.
.
.

Luth masuk kedalam bilik tidurnya bersama Ayla. Kelihatan Ayla sedang tidur di atas katil. Bibir tersenyum nipis sebelum dia menapak ke arah Ayla.

"Abang rindu Umai" kata Luth perlahan sebelum melabuhkan kucupan di dahi dan kedua belah pipi Ayla.

"Hmm, abang" Ayla membuka matanya.

"Aku kejutkan kau ke?" Tanya Luth. Ayla menggeleng.

"Ayla rindu" kata Ayla sebelum dengan selamba dia memeluk leher Luth.

"Erk, aku tak mandi lagi" kata Luth. Seharian berada di luar mesti berpeluh. Ayla pula memeluknya erat.

"Abang nak air tak? Ayla buatkan?" Tanya Ayla. Suami dah depan mata, kena lah layan elok-elok nanti suami lari.

"Hmm" Luth hanya menggumam sebelum berlalu mengambil tuala. Ayla pula terus turun ke dapur.

Ayla menapak masuk ke dalam bilik bersama secawan kopi di tangan. Dilihatnya Luth sedang duduk di kerusi beranda bilik.

"Abang" panggil Ayla lalu meletakkan air didepan Luth. Terjongket kening Luth melihat Ayla yang berdiri di depannya dengan hanya memakai lingerie maroon yang sangat nipis dan jarang.

Ehem ehem.

"Kenapa buat air kopi?" Tanya Luth sambil menghirup air tersebut. Erk kenapa macam...

"Sebab abang kan nak berjaga malam ni" kata Ayla malu-malu. Dengan semangat tinggi, Ayla mendekati Luth sebelum dengan selamba dia duduk di riba Luth. Luth menjongket kening.  'Pehal budak ni?'.

Agak lama mereka berkedudukan begitu sebelum Ayla mendongak memandang Luth yang merenung langit.

"Abang.."
"Kau.." serentak mereka bersuara.

"Abang dulu"
"Kau dulu" serentak lagi.

"Umai cakap lah dulu" pinta Luth.

"Abang..." Ayla memandang tepat ke mata Luth. Luth hanya mengangkat kening.

"Kenapa abang cakap aku kau?" Lain difikir lain yang ditanya. Apalah Ayla ni. Bibir ditepuk perlahan.

"Kenapa?" Tanya Luth.

"Abang pergi mana? Abang marahkan Ayla lagi ke? Sebab tu panggil Ayla kau, aku?" Tanya Ayla sayu.

Luth terus memeluk bahu Ayla.

"Tak, abang tak marah. Tapi abang terasa dengan Umai" kata Luth jujur.

"Sebab Ayla tolak abang malam tu?" Tanya Ayla dengan mata berair. Cengeng lah budak manja ni.

Tanpa suara, Luth memeluk erat tubuh kecil Ayla. Hailah budak ni. NI yang rasa nak cair ni.

"Jom tidur, sejuk kat luar ni" ajak Luth. Ayla terus mendongak.

"Abang mengantuk ke?" Tanya Ayla sebelum mencapai cawan kopi tadi.

PILIHAN HATI Where stories live. Discover now