"Hei budak bangun" kata Luth sambil menggerakkan lengan Ayla.
"Dah sampai ke?" Tanya Ayla mamai.
"Kan aku kata nak bawa kau shopping dulu" kata Luth sambil memandang ke arah Ayla yang masih mamai. Tak senonoh betul anak dara ni.
"Lap air liur basi tu"
"Hah mana?" Sedar terus Ayla dari 'mamai'nya.
"Tak ada pun" kata Ayla sambil menjeling ke arah Luth. Suka kenakan kita tau!!
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
"Awak tak nak lah baju tu, macam mana nak tidur nanti" rengek Ayla.
"Lah apa salahnya. Cantik apa baju ni, colour blue pula tu" kata Luth memujuk.
"Tak nak lah. Saya sekolah lagi takkan lah saya nak pakai macam tu" rengek Ayla. Tak dia tak akan pakai baju tak cukup kain tu.
"Memanglah kau tu sekolah lagi tapi kau kena ingat kau tu dah jadi isteri orang. Lagipun kalau menyenangkan hati suami kan dapat pahala, kalau bantah pula dapat apa?" Tanya Luth tenang. Kening diangkat-angkat.
"Awak please"rayu Ayla lagi.
"Kau nak tahu tak, aku ni tak ada lah baik mana, aku suka tengok perempuan seksi-seksi. So kalau kau tak nak aku tengok perempuan lain..." kata Luth lalu meletakkan baju tadi di atas rak.
"Awak berdosa tengok aurat perempuan lain" marah Ayla.
"Dah tu? Aku nak buat apa? Kau tak nak senangkan hati suami kau ni ke?" Tanya Luth sambil menjongketkan kening. Dada ditepuk-tepuk. 'Suami ni, suami'.
"Okay fine. Tapi awak tak boleh lebih-lebih. Tengok jer" kata Ayla pasrah. Dahlah Ayla dapat pahala apa senangkan hati suami.
"Okay yang ni ambil colour blue, black, merah. Jom tengok pattern lain pula" ajak Luth. Semangat betul Luth carikan Ayla lingerie yang menepati cita rasanya.
Ayla pula dah menahan malu tatkala terpandang pekerja kedai pakaian dalam itu tersengih-sengih melihat dia dan Luth.
"Budak sini, kau suka corak apa? Kartun-kartun tak ada tahu" kata Luth sambil menunjukkan set pakaian dalam ke arah Ayla.
Ayla apa lagi, memerah wajahnya menahan malu. Apasal lah Luth ni tak malu nak memilih pakaian dalam macam ni.
"Cepatlah budak"
"Awak jer lah pilih nanti saya pakai" kata Ayla geram. Luth tersenyum nakal. "Saiz bra?" Tanya Luth kuat.
"Awak!" Terjerit Ayla menahan malu. Kaki dihentak kuat sebelum berlari anak keluar dari kedai itu. Apa lagi pekerja berdekatan yang mendengar terus ketawa kecil.
"Pakaian dalam dah beli, jom cari pakaian luar-luar pula" kata Luth.
"Awak saya lapar" kata Ayla sambil terkejar-kejar langkah Luth. Maklumlah Luth tinggi, dah jalan perlahan pun langkah tetap besar.
"Okay"
YOU ARE READING
PILIHAN HATI
RomanceSetiap yang berlaku adalah pilihan seseorang itu sendiri. Walau apa jua pilihan yang dipilih, jika sudah jodoh larilah sampai kehujung dunia pun pasti akan bertemu jua. Perkahwinan yang awalnya kerana ingin memenuhi hasrat orang tua kini berubah. S...