Chapter 56

791 43 0
                                    

Bella pergi ke bumbung sekolah untuk tenangkan fikiran.

Dia mengelap air mata yang mengalir dipipinya. Tangan memegang perutnya.

Dia tidak tahu sama ada dia menangis sebab hormon dia tak stabil atau dia masih teringatkan peristiwa yang buat dia sedikit trauma dengan lelaki.

Dia berpaut pada palang yang ada disitu.

'If one day. Semua orang tinggalkan mama, you akan sentiasa dengan mama kan?' tanya Bella sambil mengusap perutnya. Dia tersenyum kecil.

'Bella, are you okay?' tanya Asher dari belakang Bella. Dia mendekati Bella yang langsung tidak menoleh kearahnya.

Sampai sahaja dia di sebelah Bella pantas tangan Bella diraihnya.

'Baby, jangan diam macam ni. Kau buat aku risau tau tak?' kata Asher di sebelah.

Bella menarik senyum lalu melihat kearah Asher. Dia pun memeluk erat badan Asher yang berada disampingnya.

Asher pun terkejut dengan tindakkan Bella yang memeluknya tapi dia biarkan sahaja. Malah, dia memeluk badan Bella dengan erat.

'Ash, benda apa yang you paling tak suka dalam hidup you? Yang you paling pantang sekali kalau ada orang buat?' tanya Bella tiba-tiba.

'Why so sudden?' tanya Asher pelik.

'Jawab jelah, saja I nak tahu' kata Bella.

'Erm, aku paling pantang kalau ada orang kacau isteri aku. Aku tak suka' kata Asher tanpa fikir dahulu. Tapi, memang itu yang dia takutkan sekarang. Dia taknak sia-siakan Bella sepertimana dia sia-siakan Bella dulu.

'Tu je?' tanya Bella.

'Erm, aku tak suka orang sorokkan apa apa dari aku. Lagi-lagi kalau perkara tu perkara yang penting. Tak boleh, faham' kata Asher pada Bella.

Bella menelan air liurnya payah.

'Apa jadi kalau satu hari you tahu yang I sorok something important dekat you? You tak maafkan I ke?' tanya Bella sambil melihat kedalam mata Asher.

'Kau ada sorok apa apa kat aku ke?' tanya Asher sambil mengecilkan matanya.

'Takdelah, I kata kalau' kata Bella cuba menghilangkan rasa cuaknya.

'Macam aku cakap tadi, kalau perkara yang you sorok dari aku tu penting sangat aku akan fikir banyak kali sama ada boleh atau tak untuk maafkan kau. Tapi kalau perkara tu tak penting sangat. Macam tak pengaruhi aku. Aku akan maafkan kau' kata Asher lalu memicit pipi Bella.

'You ada terfikirkan untuk ceraikan I tak? Yelah perkahwinan kita ni kan sampai 6 bulan je' kata Bella.

'Never, I will never letting you go. Ingat tu. Even kau buat salah sekalipun aku akan ambil masa untuk maafkan kau tapi aku tetap taknak lepaskan kau' kata Asher tegas.

'I love you so much, and you knew that' kata Asher lagi.

'Well, you know that I love you more' kata Bella pula lalu dia memeluk semula tubuh sasa Asher.

×××××××××××××××××

'What! Kenapa ayahanda buat macam tu? Tak bagitahu kat Bella dengan Ara dulu pula tu' kata Ara speechless. Dia bukan niat untuk memarahi ayahandanya tapi ni dah melampau sangat sampai nak jemput satu sekolah. Lagipun bukan satu sekolah tu suka kat mereka.

Tapi, Ara tahu yang mereka akan datang untuk Kaysher dan Asher.

'Ayahanda ingat Ara dengan Bella tak kisah. Ayahanda dah tanya bonda and dia pun cakap yang dia tak kisah' kata Tengku Zarif.

Twins Lover {Complete}✔️✔️Where stories live. Discover now